Palą się żarówki

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Off Road, Quad, Skuter, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Jacek

ODPOWIEDZ
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3251
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Palą się żarówki

Post autor: FUTEK »

co może by przyczyną ciągłego przepalania się żarówek w Katana 50 cm 98 rok??

pozdrawiam
futek
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zygzak »

ŻARÓWKI. Przezywałem to kilka lat temu. Wózek nowy, salon. Szukałem, pytałem, wszędzie gdzie to możliwe bo mnie tez to drażniło. Podejrzewane i sprwadzane było prawie wszystko akumulator, alternator, regulator, przewody, bezpieczniki bla bla bla.... Efekt - nie ma reguły na zarówki. Zbastowałem. Czasem żarnikowi wystarczy mały wstrząs i sie przerywa, wadliwa-słabsza seryjka się trafić może (a te kilkaset tysięcy na rynek trafić i tak trafi) itd. itd.. W jednym miesiącu wymieniłałem chyba 6 czy 7 razy tę samą żarówkę. Problem dotyczył akurat jednego typu żarówek więc uznałem że to faktycznie może nie wina, ale wada lub przyczyna tkwi w samych żarówkach. Przestało się powtarzać po "którejś tam" wymianie żarówki. Ale wszędzie mówili mi to samo - to na pewno tylko żarówki. Ciuś-pech.

Pozdrawiam. Zygzak~~
Ostatnio zmieniony śr, 17 sty 2007, 09:46 przez Zygzak, łącznie zmieniany 1 raz.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

Zbyt wysokie napięcie czyli stawiam na regulator napięcia. Sprawdz miernikem przy odpalonym moto jakie jest napięcie na akumulatorze przy róznych obrotach silnika, max powinno być kolo 14,5 V
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3251
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

przy zapalonym silniku i przy dodaniu gazu jest 16 do 16,5 volt. Trochę za dużo. A jeśli to regulator napięcia to gdzie można go zakupic w miarę za rozsądne pieniądze???

pozdro \
futek
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Post autor: bohas »

To stanowczo za duże napięcie. Poszukaj moze na Allegro albo w swojej okolicy. Macie tam troche sklepów.
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3251
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

Niestety szukałem, na allegro nic nie ma, a w mojej okolicy to idzie to załatwi ale cena jest kosmiczna.
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

tak nawiązując do tego tematu, powiem coś nie związanego z Suzuki, ani z motocyklami :wink: kiedyś w aucie miałem podobny problem z żarówkami w przedmich lampach (Peugeot206). Średnio 1-2 miesięcy musiałem zmienić żarówe w lampie. Po chyba roku się zdenerwowałem, pojechałem do znawcy tematu. Elektromechanik powiedział, że w autach nafaszerowanych elektroniką (Bardziej niż Fiaty 125p) trzeba żarówki wymieniać kompletami, czyli na przodzie jedna się spali to wymieniamy obie na nowe!!! Tak też zrobiłem. Było dobrze jakiś czas. Znowu sie sytuacja powtórzyła, tylko teraz zacząłem sam kombinować... Nieudało się :D Znowu pojechałem do tamtego gościa i polecił mi żebym sprawdził w instrukcji obsługi jakiej firmy zalecane są żarówki :shock: Ale dobra, sprawdziłem i co faktycznie. Do tego auta przewidziane są tylko trzy marki żarówek. Założyłem jedna z polecanych przez producenta i do tej pory (prawie dwa lata) śmiga auto na tych samych żarówkach. Tak więc sprawdź tez u siebie takie możliwości. Może się uda, albo faktycznie to regulator... ale jakby co to wiecie co może jeszcze spowodować przepalanie żarówek :D
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
FUTEK
Moderator
Moderator
Posty: 3251
Rejestracja: śr, 13 gru 2006, 06:56
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Stargard

Post autor: FUTEK »

Niestety to na 100 % regulator, był on sprawdzany w innej katanie i też dawał napięcie 16 Volt na bateryjke.

dzieki pozdro
Pozdrawiam Radek
H-CB1 ->SV 650sK3->GSR750 L01+Tytan Akrapek->GSR1200+Tytan Akrapek
601 795 498
BS - radoslaw.fut@futex.pl
B RH+
ODPOWIEDZ