zmiana przełożenia

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

ODPOWIEDZ
speed
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 931
Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydzia

zmiana przełożenia

Post autor: speed »

jak w temacie
co sadzicie o zmianie przełożenia w sporcie w celu
zmniejszenia spalania na długich przelotach ok.4000
autostrada,drogi szybkiego ruchu i trochę winkli w
górach czy przełoży się to na zmniejszenie spalania i
oszczędzenie złotówek
możne jakieś sprawdzone wiadomości ktoś posiada,
lub znane są próby z pozytywnym efektem ????

dzięki za każde info teoretyczne i praktyczne
[
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Emil »

chyba na ulice zmiana przelozenia to troche bezcelowe jest, zmniejszone spalanie mozna uzyskac delikatniej operujac gazem i zmieniajac biegi nizej

za to przelozenie dajace kopa/przesuwajace krzywa momentu w lewo (czyli zwiekszenie tylnej zebatki i/lub zmniejszenie przedniej) jest super :twisted: ale zdecydowanie nie wplywa na zmniejszenie spalania :)

pamietaj poza tym, ze przy zmianie przelozenia na ulice wypada sobie jeszcze zamontowac takie ustrojstwo z przelacznikami do korekty wskazan predkosciomierza

sprawdz i opisz odczucia i rezultaty, tylko dobrze by bylo jechac z kims na org i po zmianie zeby miec obiektywne wskazanie licznika oraz styl jazdy zachowany
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
speed
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 931
Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydzia

Re: zmiana przełożenia

Post autor: speed »

posiłkowałem się ta strona >>TU<< w rozmyślaniach i dużo tego ;)..... i nie wszystko
zrozumiałe hym --bariera językowa będę walczył może ktoś jeszcze ma wiedzę
wiec zapraszam do dyskusji

pewnie lepiej coś z przednia zębatką zrobić tańsza w zakupie od tylnej lub kompletu
by przeniosło się to na oszczędności odliczając koszt modyfikacji, za mała może
wpłynąć na uszkodzenie ślizgów, długość łańcuch dojdzie jeszcze przy ekstremalnych
zmianach
mocy dostatek,,, większa ? moc spadnie lecz
prędkość wzrośnie .....cel uzyskanie takiego efekt nadbiegu

np.tak średnio to -1 przód daje +3 tył

wyliczenia dzięki stronie na tor super sprawa widzisz jak wpływa to na każdym
biegu wiec można to wykorzystać wyciskając na danym obiekcie max z maszyny
odczuwając dyskomfort na wyjściach ze brakuje momentu lub prędkości itd.

ps. będę jechał na GPS wiec taka tymczasowa korekta prędkości wystarczy
a i dystans da się zliczać wiec spoko
[
Lesio
Zmieniacz Żarówek
Posty: 121
Rejestracja: wt, 28 paź 2008, 20:02
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Lesio »

Elo,
Mam z przodu jeden ząb mniej. Co do wrażen to odczuwalnie szybciej wkręca sie na obroty. Trzeba wiecej mieszać biegami, osobiście jeszcze sie nie przestawiłem ze standardu. Przy mocnym odkręceniu mieli tylnią oponę na 1 i czasami 2 biegu. Co do spalania to zbiornik opróżnił się po 130 km..... na standardzie robiłem 160 km.
3/4 R ---> GSX 1400
tel. 691 400 445
covboy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 552
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Supraśl

Re: zmiana przełożenia

Post autor: covboy »

speed pisze:większa ? moc spadnie lecz
prędkość wzrośnie .....cel uzyskanie takiego efekt nadbiegu
Ćwiczyłem temat kilkakrotnie w różnych konfiguracjach. Wydłużenie biegów nie zawsze daje większą prędkość maksymalną. Na najwyższym biegu silnik nie wkręci się tak wysoko jak przy krótszym przełożeniu, więc wynik może nie być zgodny z oczekiwaniem. Ale efekt nadbiegu jest i przy spokojnych przelotach można jachać z niższą prędkością obrotową oszczędzając trochę tej tak drogocennej ostatnio substancji :)
Daj znaćjakie efekty uzyskasz u siebie.
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1813
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Waldex »

Kompletny napęd, od pierwszych kilometrów się do siebie "układa". Czy można tak np. w połowie zużycia napędu, wymienić przednią zębatkę na nową (łańcuch jest już trochę wyciągnięty)? Praktyki w tym nie mam, ale pewnie ktoś tu ma i się dowiemy... Druga sprawa, to opory. Jeśli jedziesz z pasażerem i bagażami, to nic bym nie modyfikował. Mocy masz duuużo, ale jak dojdzie bagaż, pasażer, szybsze przełożenie, to moto nie będzie już takie sprytne, a częstsze redukcje "wydoją" zaoszczędzone paliwo. W górach częściej trzeba zwalniać i przyspieszać, więc mniejsze przełożenie tym bardziej się nie sprawdzi.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5617
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 126
Otrzymane Polubienia: 15
Kontakt:

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Dany »

No i zasadnicza sprawa czy koszty zmian nie będą większe od oszczędności...
Oczywiście zakładając teoretycznie że oszczędności takie powstaną... Proponowane przez Ciebie zmiany będą dość radykalne i w taki też sposób wpłyną na obciążenie silnika a to właśnie wtedy powstaje największe zużycie paliwa...
Zdecydowanie styl jazdy ( dokładne przeanalizowanie wykresu momentu obrotowego i nie przeginanie z prędkością ) oraz przygotowanie pojazdu ( ciśnienie w oponach, brak niepotrzebnie wystających elementów - aerodynamika ) wpłynie pozytywniej na zużycie paliwa...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
ERIC
Moderator
Moderator
Posty: 2192
Rejestracja: pn, 2 lip 2007, 17:47
Województwo: świat i okolice
Lokalizacja: Cannock UK

Re: zmiana przełożenia

Post autor: ERIC »

Marcin weź normalnie nie kombinuj odpuść flaszkę rudej i już masz oszczędność :twisted: , nie przesadzaj z prędkością (tak do 160) i staraj się jechać równo w miarę możliwości oczywiście i wszystko w temacie.
Pozdrawiam i do zobaczenia
GSX R 600==> Hayabusa K7 ==> 2 letni brak :moto: teraz K1600GTL L3
email i.wojtakowskimałpabtinternet.com
kom.+447588750375
Obrazek Nowe hobby
Gwizdek
Śmigająca po niebiańskich trasach
Posty: 742
Rejestracja: pt, 20 lut 2009, 12:27
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Gwizdek »

hej
trochę mnie dziwią takie tematy oszczędnościowe ...
jak to jest, że najpierw się kupuje sprzęt za grubą kasę ... a potem kombinuje, modyfikuje pod kątem oszczędności (kolejne wydatki) .... ja się pytam gdzie tu oszczędność? a motocykl i tak spali swoje .... może litr mniej
ewentualne odczucie oszczędności może będzie zauważalne po 10 latach ...

albo kupowanie motocykla za kilkadziesiąt tysięcy celem tańszego dojazdu do pracy zamiennie do samochodu ... raczej tu nie widać oszczędności finansowych zwłaszcza, że samochodu rzadko kto się pozbywa ... więc są dwa pojazdy ... gdzie tu oszczędność finansowa?

i podzielam zadnie Erica ...
10 piw czy jedna ruda w roku mniej i akurat zaoszczędzisz tyle aby wlać więcej do zbiornika ... eeeeyyy ale wcale nie jest moją intencją aby odmawiać sobie alko :-)
warrior
BS Brother
BS Brother
Posty: 764
Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 20:38
Województwo: pomorskie

Re: zmiana przełożenia

Post autor: warrior »

Będziesz Miał Wydatki tak też mówią :twisted:

Tak mi się nasunęło w kontekście postu Gwizdka...

Speed, nie gniewaj się
WHITE FALKON +TwoBrothers
K8 GSX1300R


nieważne gdzie...
Marcin
666 600 741

W życiu trzeba próbować, by potem nie żałować, że się nie spróbowało...
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Emil »

sporta sie kupuje bo jest najbardziej zaj* ze wszystkich typow a mozna cos pokombinowac zeby bylo jeszcze lepiej przeciez :)
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
Vais

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Vais »

Emil pisze:sporta sie kupuje bo jest najbardziej zaj* ze wszystkich typow a mozna cos pokombinowac zeby bylo jeszcze lepiej przeciez :)

lepiej ,nie znaczy taniej
Sport musi zapier..lać ,a zeby zapier..lać to musi wypić.

i nie do konca dobry wybor - z tego wynika :wink:
Emil
Moderator
Moderator
Posty: 4261
Rejestracja: pt, 13 sty 2006, 23:18
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa/okolice ("na wschód, tam gdzie cywilizacja")
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 9

Re: zmiana przełożenia

Post autor: Emil »

wracamy do tematu :angry_smile:
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . . było i się zmyło, jest pomarańczowo-czarny robal
speed
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 931
Rejestracja: śr, 31 sty 2007, 16:34
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydzia

Re: zmiana przełożenia

Post autor: speed »

dobra dobra .....śmietnik się robi
czy kupienie za 13000 to taka gruba kasa uprzedzam pytanie (wszystkie się sprzedały)

do sedna,, odpowiedzi dla Erika niestety nie zdążyłem udzielić bo często
w smartphonie czytam a pisanie to średnio wygodne i dyktowanie przy kiepskim
necie to lipa...

następne wypowiedzi mało pomocne może lekko irytujące
po prostu byłem świadkiem pewnej dyskusji w temacie
sformułowałem tak a nie inaczej post by wycisnąć wszelka
wiedzę która posiadają motocykliści a nie posiadacze 2oo

nie mam powodu by się gniewać skrót można różnie interpretować Bogaci Maja Wszystko
....nie mam jakiegoś strasznego spalania i jestem zadowolony na maxa

analizując na podanej stronie wpływ ze zmiany parametrów można
dojść do wniosku że ma duży wpływ na charakterystykę ogólna,
jeśli poznalibyśmy dystans i jechali z góry założoną prędkością
to możemy dostosować tak by oszczędności zaistniały ale to mało
realne w poruszaniu się w wielkiej niewiadomej

Dany myślę ze jest najbliżej złotego środka w swoim stwierdzeniu

:) dobrze ze mod czuwa
[
ODPOWIEDZ