Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Vais

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: Vais »

Chyba wszyscy przez to przechodzili na początku,ja pamiętam, ze tez tak miałem hehe w starych motongach ale jednak.
Człowiek chce wrzucić na luz ,a tu dwójka jak nie dwójka to znowu jedynka,delikatnie ,mocno nic nie pomaga hehe.
wreszcie tak delikatnie wskoczyło, ze czujnik N nie załapał i tak dalej i tak dalej...

myślę, ze trzeba ćwiczyć.
WolfRaider
BS Brother
BS Brother
Posty: 462
Rejestracja: śr, 22 sie 2007, 19:49
Województwo: mazowieckie
Kontakt:

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: WolfRaider »

A ja bardziej merytorycznie:

1. Wbijanie
Też mi się pojawił z tym problem (80k przebiegu). Okazało się, że w klamce tuleja wciskająca sprzęgło się wyrobiła i tarcze ciągle leciutko ciągną (pin wciskający pompę sprzęgła aż przebił klamkę!). Właśnie nabyłem nową tuleję - o efektach mogę napisać.
2. Kontrolka luzu
U mnie po prostu padła. Czasem się zapalała, czasem nie. Wymiana czujnika pomogła.
GS500E `93 - fajne było moto, ale już nie ma
GSF 1250SA K7
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: Lechul »

Jeszcze bardziej merytorycznie: spróbuj lekko przetoczyć moto jak nie chce wskoczyć luz. Lewa noga działa z biegami a prawą w tym czasie pchnij moto przód - tył.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2186
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: harpoon »

Jak nie możesz już przerzucić biegu stojąc (np zatrzymałeś się na 4), to można też spróbować delikatnie puszczać sprzęgło jakbyś chciał ruszyć, znów wcisnąć i bieg będziesz mógł zrzucić... Jednakże celowanie w "N" to tylko i wyłącznie kwestia wprawy... Każdemu z nas zdarza się "przeskakiwać" z 2 na jeden i z powrotem omijając "N-kę"...

Zatrzymując się przed skrzyżowaniem, warto biegi zacząć redukować już w trakcie toczenia się moto, wtedy juest dużo łatwiej zrzucać biegi w dół...
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
ROSA-magneto
BS Brother
BS Brother
Posty: 1606
Rejestracja: śr, 24 cze 2009, 15:37
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: ROSA-magneto »

sprawdz czy masz łańcuch nasmarowany :lol:
KOMAR,SIMSON,CZ350,MZ ETZ 250, WSK,GSXF600, GSXR K3 1000- kasacja,GSXR K7-K8 1000 .....SUZUKI F 800 GT
te.792680329
Sinco
Naciagacz Łańcucha
Posty: 171
Rejestracja: sob, 14 gru 2013, 17:19
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Długa Kościelna

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: Sinco »

Jak kupiłem swoje moto (53 tys km ) to miałem wyrobienie przy dźwigni zmiany biegów i musiałem dorobić specjalną tulejkę, może sprawdź czy nie masz za dużego luzu.
Krzysztof
VLR 1800
mariusz-n2
The Real One
The Real One
Posty: 2552
Rejestracja: czw, 1 maja 2014, 22:55
Województwo: mazowieckie
Polubił posty: 1
Otrzymane Polubienia: 1

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: mariusz-n2 »

Ja swoim GSX ,chociaż latam nim od nowości,czasami też mam ten problem,
przy czym u mnie jest i tak lepiej bo mam wskażnik zapiętego biegu.
Generalnie trening czyni mistrza ,ale przytoczę parę rzeczy;

Niby oczywistość,ale przypomnę ,bo jeżdzisz moto od niedawna.
Biegi zmienia się w moto(w odróżnieniu od puszek) sekwencyjnie,
czyli po kolei.Nie można np. zredukować z 5 na 2 bezpośrednio,
trzeba przejść po kolei przez 4 i 3.Po prostu biegi mogą się gdzieś zawiesić.
Podobnie powinno się redukować biegi jeszcze podczas jazdy a nie po zatrzymaniu.
Żeby długo nie szukać luzu dobrze jest zejść do jedynki i dopiero wtedy szukać luzu,
bo przy wyższych biegach ,bez wskażnika zapiętego biegu,tak naprawdę nigdy do końca nie
wiesz na jakim biegu jesteś (szczególnie jak już stoisz).
Mechanik może też sprawdzić luz na lince sprzęgła,bo nadmierny powoduje ogólnie problemy ze zmianą biegów.

Co do wskażnika luzu ,to w zależności od konstukcji,może się zawieszać,być do wymiany
lub regulacji.
nastoletnie początki to stary JUNAK,potem dłuuugo nic,Powrót to H... jednoślad ps 150,4 sezony gsx 1250 fa,
Czarna Hayabusa L 4, III generacja hajki 2022

Pragnę realizować dotychczas niespełnione marzenia
ByQ
BS Brother
BS Brother
Posty: 1568
Rejestracja: sob, 26 mar 2005, 20:20
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: ByQ »

U mnie był prozaiczny problem - przy dzwonie spadł pierścień segera z wałka zmiany biegów i dzwinia lekko przesunęła się na zewnątrz. Objawy były takie, że ciężko było znaleźć niektóre biegi.
Ale w Twoim przypadku stawiam na brak (na razie) wyczucia skrzyni.
Powodzenia
...trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

... nie ma juz nic ...
http://bikepics.com/members/byq/

Znajdziesz mnie rowniez na: http://www.nano-reef.pl/index.php
covboy
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 552
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 14:22
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Supraśl

Re: Problem z wbijaniem biegu jałowego N

Post autor: covboy »

Ciekawy wątek o tych biegach :) Polecam dokładnie przesmarować dzwignię i cięgna to często pomaga.
ODPOWIEDZ