Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: bogdi64 »

i jak dalej telefony "coś mi piska z lewej strony" - wię odpowiadam, że w większości przypadków jest to pas napędowy - źle ustawiony

1 - pas myjemy szarym mydłem z wodą, powolutku przetaczając motocykl zabawa z pędzelkiem (teraz uwaga - to co jest dostępne w sklepach to nie jest już "normalne" szare mydło tylko jakieś cudo z dodatkami - mydełko najlepiej kupić w sklepie z farbami, ma specyficzny zapaszek (starsi użytkownicy forum potwierdzą)
2 - moto na cegiełki, kołki itp, tak aby tylne koło wylądowało w powietrzu
3 - potrzebne klucze 24, 12 i młotek gumowy, lub tradycyjny i w tym przypadku kawałek drewienka
4 - popuszczamy śrubę koła (24 kluczyk)
5 - sprawdzamy naciąg pasa, łapiąc na środku dwoma palcami dość swobodnie powinien dać się obrócić o kąt 45 stopni, ale powinien być tak naciągnięty aby nie było możliwości do obrócenia o 90 stopni
6 - Jeśli jest za luźny, to naciągamy go śrubami naciągowymi (po odkręceniu kontry) zaczynając od lewej strony motocykla (strony z której jest pas), i dociągamy prawą stronę do tych samych znaków
7 - jeśli jest za mocno naciągnięty lub sami za mocno obróciliśmy śrubą - to popuszczamy śrubę naciągową aby powstał luz pomiędzy śrubą a wahaczem i delikatni uderzamy w śrubę młotkiem gumowym, lub zwykłym przez drewienko aby doprowadzić do prawidłowego naciągu, to samo z drugiej strony
8 - gdy ustawiliśmy już koło na znaki i naciąg pasa jest prawidłowy, to obracamy kołem zgodnie z ruchem jazdy i oglądamy sobie pas czy ustawia się na środku tylnego koła pasowego, jeśli "przykleja" się do lewej krawędzi koła to popuszczamy minimalnie naciąg koła z prawej strony używając młoteczka, jeśli pas się "klei" do prawej strony koła pasowego - to minimalnie naciągamy koło z prawej strony
9 - jeśli już udało się ustawić pas w odpowiedniej pozycji, dociągamy koło, bardzo lekko dociągamy śruby naciągowe (do wyczuwalnego oporu) i dociągamy nakrętki kontrujące
10 - już nie powinno popiskiwać
UWAGA - koniecznie obejrzeć pas i i koła pasowe czy nie ma pomiędzy zębami wbitych kamyczków i starego błota
UWAGA - podczas mycia dzikusa, wszelakie pozostałości przyklejone do wewnątrz błotnika i wahacza spływają po pasie, więc po myciu moto warto przepłukać pas
powodzenia
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Organek

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: Organek »

....a jeśli przeszliście przez te wszystkie 10 punktów i dalej Wam popiskuje, to proponuje oto ten preparat:
http://www.wekem.pl/opis.php?symbol=WS%2068

Mam, kożystam, jestem zadowolony.
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: bogdi64 »

co do preparatu powyżej dostałem odpowiedź od producenta
cytat z listu:

WITAM
preparat WS-68 jest przeznaczony do pasów napędowych płaskich, okrągłych i klinowych. Nie jest on przeznaczony do pasków zębatych które ze względu na bardzo odpowiedzialne zadanie nalezy wymianiać po określonym czasie i/lub przebiegu.
pozdrawiam
Mieczysław Fusek

więc skoro producent mówi nie to...................
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Organek

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: Organek »

A Pan szanowny Fusek jest producentem tego preparatu, czy przypadkiem go tylko sprzedaje :?:
...a mógłbym przysiąc, że na obrazku na puszce jest pasek zębaty :mrgreen:. Jedno jest pewne. Pan Fusek słusznie napisał, że pas trzeba wymieniać po określonym czasie i/lub przebiegu. Bardzo trafna uwaga! Właśnie ze zwzględu na upływający czas i warunki pracy (deszczówka z jedni) Pas choćby był najlepiej ustawiony i naciągnięty, to jeśli ma lat 10 i więcej i tak będzie piszczał i denerwował i nie znaczy to, że jeśli pełni "bardzo odpowiedzialne zadanie" nie należy go pielęgnować tym preparatem. Ze względu na jego walory raczej mu nie zaszkodzi, a o piskach zapomniałem. Chyba o to chodziło.
NewGuy

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NewGuy »

Witajcie :)
Mam uciążliwy problem z regulacją pasa a mianowicie ściąga mi go na przednim pulley-u do lewej strony tak że trze o kołnierz.
Pas jest w dobrym stanie, zęby proste, tylny pulley wymieniłem, stan dobry zęby proste przedni w podobnym stanie.

Jedyne co mi się udało osiągnąć w tym ustawianiu to to że jak kręcę kołem (motocykl na podnośniku) do tyłu wtedy pas ustawia się na środku pulleya tylnego jak i przedniego ale gdy kręcę zgodnie z kierunkiem jazdy znów ciągnie w lewo :(

Macie jakiś pomysł ?
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: chicken19 »

NewGuy pisze:Macie jakiś pomysł ?
Mamy.Odwiedzić powitalnię,wstawić avatar z facjatą,poluzować pas,sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wachaczu.
NewGuy

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NewGuy »

Co to znaczy "sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wahaczu " ? Jeżeli tylko ich obecność to melduje że są na miejscu :P
chicken19
The Real One
The Real One
Posty: 297
Rejestracja: śr, 3 maja 2017, 08:00
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Grójec

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: chicken19 »

:co?: Sprawdzić znaczy poszarpać kołem oburącz w poziomie i w pionie czy nie ma wyczuwalnych luzów.Poszarpać za wachacz na boki sprawdzając czy nie ma wyczuwalnych luzów na tulejkach.Do tego trzeba poluzować pas bo będzie Ci naciągać koło i z napiętym nic nie wyczujesz.
Jihadek
Moderator
Moderator
Posty: 1742
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 09:18
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Czemierniki (okolice Radzynia Podlaskiego)
Polubił posty: 3
Otrzymane Polubienia: 36

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: Jihadek »

NewGuy pisze:Co to znaczy "sprawdzić łożyska koła oraz tuleje w wahaczu " ?
Chyba chicken napisał wyraźnie.
"Odwiedzić powitalnię,wstawić avatar z facjatą".
Poczytaj kolego zasady forum i się do nich zastosuj.
Kefas można czytać jihadek (dżihadek) lub Piotrek 502-683-907
Pasja + Wizja + Działanie = Sukces (CZYLI MOTO!!!)
WSK 125 => MZ ETZ 150e => MZ ETZ 251e => Bandit 600 N => SV 1000 S
NewGuy

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NewGuy »

Bożesz ty mój co za agresja ! :P
Już panie władzo poprawiam się :D
NAXik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2350
Rejestracja: wt, 28 maja 2013, 06:16
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Raszyn k/Wawa
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 38

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NAXik »

NewGuy pisze:Bożesz ty mój co za agresja ! :P
Już panie władzo poprawiam się :D
Kefas agresywny?? Też coś! takie pomówienia....
Łagodny jak baranek, jak baranek z antałkiem :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :angry_smile: :angry_smile:



Powiało grozą...
SV 650N K6 -->
S1000XR (unicestwiony - uczulony na trawę) -->
1290 SA S ( pomarańczowa wścieklizna )
NewGuy

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NewGuy »

Sprawdzę czy są luzy na wahaczu i kole choć przed malowaniem ramy wymieniałem łożyska w wahaczu.
Czy jest możliwe że silnik mógł źle się ustawić w ramie podczas ponownego montażu ?
Czy są tam jakieś luzy na śrubach mocujących ?
Eddy70
The Real One
The Real One
Posty: 399
Rejestracja: pt, 18 mar 2016, 20:14
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Tuchola
Otrzymane Polubienia: 2

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: Eddy70 »

NewGuy pisze:Czy są tam jakieś luzy na śrubach mocujących ?
Jeszcze nie wyciągałem silnika, ale nie sądzę. Tu masz rysunki, wybierz tylko rocznik i model:
https://sklepmoto46.pl/suzuki/czesci-ek ... /1158/2312
LS 650 Savage - odjechał
H...a Deauville - czas na wygodę
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: osama »

to teraz ja... masz dobrze dystanse na tylnym kole założone (prawy z prawej itd.)?
ogólnie ściąganie pasa dzieje się wtedy, gdy jest nieosiowo ustawione tylne koło; krzywo ustawione koło podczas napinania pasa. Dziki jest BARDZO wrażliwy na wszelkie odchyły...
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
NewGuy

Re: Suziki LS 650 - pas napędowy - ustawianie

Post autor: NewGuy »

osama pisze:to teraz ja... masz dobrze dystanse na tylnym kole założone (prawy z prawej itd.)?
ogólnie ściąganie pasa dzieje się wtedy, gdy jest nieosiowo ustawione tylne koło; krzywo ustawione koło podczas napinania pasa. Dziki jest BARDZO wrażliwy na wszelkie odchyły...
Dystanse - czyli tulejki na osi koła mam złożone dobrze, różnią się one więc gdybym je zamienił widać by było że coś jest nie tak.

Dziwne to jest i już brakuje mi pomysłów. W starym pasie wytarte były zęby pod kątem, podobnie zużył się stary tylny pulley. Wymieniłem jedno i drugie gdzie pulley kupiłem używany ale zęby proste bo na to zwracałem uwagę) a pas mam dobrany od harleya prawie nie używany moduł się zgadza tylko jest węższy o 1,5 mm.

Co się działo:
1. Kiedy założyłem nowokupiony zestaw napędowy pas ciągle sciąga do lewej krawędzi na przednim pulleyu co za tym idzie też na tylnym mimo ze próbowałem zmienić drastycznie kąt tylnego koła (aż ocierało o błotnik) i cały czas lewa krawędź. Próbowałem podłożyć podkładkę (1mm) pod przedni pulley i to samo, próbowałem przesunąć tyle koło w prawo dając podkładkę przy lewym dystansie i nic. Cały czas po uruchomieniu silnika (motocykl na podnośniku) od razu na przednim pulleyu pas leci w lewo i co za tym idze na tylnym - nawet jeżeli wcześniej przesunąłem go w prawo

2. Założyłem stary pas (zęby wytarte pod delikatnym kątem) - pas raz zciąga na lewo, po obróceniu pasa na prawo ale to dla mnie bardziej zrozumiałe bo ząbek pulleya atakujący ząbek pasa który układa się pod kątem przesuwa go :)

Pulley przedni ma proste zęby a na moje oko to na nim ucieka pas najpierw. Ale kręcąc kołem do tyłu udało mi się ustawić tak pas że był na środku obu pulleyi (przy nowym pasie) więc podejrzewałem przekrzywienie silnika ale to raczej nie możliwe i gdy skończyły mi się pomysły napisałem do Was :)
ODPOWIEDZ