Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieniać ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ricorro

Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieniać ?

Post autor: ricorro »

Witam kolegów, :)
mój rumak Suzuki Intruder VS800 wersja USA 2004 r (którym notabene przejechałem w poprzednim sezonie 2015 już prawie 7 tys czyli Słowacja Czechy Międzyzdroje i inne tematy bez konwersacji z "Panem władzą" :lol: nie posiada homologacji na kloszach lampy głównej i przednich kierunkach (które świecą tak jak powinny przerobione już na UE w oryginale świeciły cały czas). Cały tył jest OK i klosze kierunków i stop ma oznakowanie homologacji dla UE znak "E...".

Pytanie i zarazem prośba o poradę i podpowiedz co z tym fantem zrobić.
Poradźcie?!?
- ZMIENIAĆ jednak (sam klosz od 250zł alle drogo do 600zł ASO SUZUKI! +kierunki jakieś do 100zł) :cry:
- NIE ZMIENIAĆ :wink:
- Czy też spróbować zainstalować diodę LED w kloszu świateł pod żarówką co wręcz idealnie markowało by postojów-kę "dla Picu" - mógłbym to zrobić i efekt byłby bardzo dobry ? no bo i tak nic z tej lampy zaznaczę cały wkład odblasku jest z plastiku :roll:

Co za brak "E..." może mnie spotkać za granicą ?

Podkreślę nie bardzo bym chciał wyskakiwać z 4-6 stów? :cry: jak każdy wolał bym zalać motor w ostateczności :beer:
Z góry dzięki za wasze doświadczenia z tym przypadkiem.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: KROPEK »

Ja bym podjechał do kumatego diagnosty i zapytał u źródła.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

Wiesz żeby zrobić przegląd to nie problem gdzie by nie pojechał. Z rozmów wynika że nikt tego nie sprawdza "zostawiasz wszak 70 złotych :lol: " bardziej chodzi o spotkania trzeciego stopnia z pANAMI wŁADZAMI w PL i za granicą :cop: (mądrych policjantów nie brakuje i nie mam tu na myśli że zaraz robią problemy wręcz przeciwnie rozumieją sprawę i są ok!) . Stąd Pytanie czy ktoś miał te spotkania i jak one wyglądały szczególnie jak coś obczaili :? - jakie konsekwencje tej nazwijmy to niefrasobliwości. Z rozmów z znajomym serwisującym sprzęty USA wynika żebym skoncentrował się na wlewaniu paliwa itp... :beat: Nie mniej chciałbym zasięgnąć opinii waszej bo macie doświadczenie.

Rozważam na poważnie wsadzenie postoju jak wspomniałem pod żarówkę poprzez wywiercenie dziurki. Taki "lifting" da mi postojówkę z przodu bo jej nie ma! a to że modyfikacja pozbawia oryginalności klosza made in homologacja USA to i tak nic ponieważ i tak w UE "jej nie mam. Ten właśnie tok rozumowania chciałbym poddać waszej ocenie czy to ma sens czy ktoś tak jeździ i co sadzicie. Czy ktoś ma/miał przeboje z tym.

Z góry dzięki

Zabranie dowodu i przegląd 30-60 zeta lampa oryginał 600zł :plask: kontrola raz na "kilka lat.......... :devil:
Plastik

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: Plastik »

Dziury w odbłyśniku bym nie robił. Homologacji Ci to nie da, jak mają się przyczepić to się przyczepią do braku E na lampie. Syf i kurz na odbłyśnik przez taką dziurę może się dostać, chyba że dobrze uszczelnisz. To twój wybór, ryzykujesz. Sporo moich kumpli lata z lampami bez homo, nie mają problemów. Ale mnie się raz dostało za brak podnóżków pasażera, bo w dowodzie jest dwuosobowy. Tak więc to loteria. Jeden gliniarz z uśmiechem obejrzy maszynę i puści życząc szerokiej drogi, drugi zabierze Ci kwity 800 km od domu.
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

Witajcie, :)
właśnie znalazłem nowy klosz do kilku modeli LS VL VS za 117zł z przesyłką w sumie "Kliknąłem kup teraz" :shock: zobaczę co przyjdzie. Kwota do zaakceptowania a ryzykować naciągania się nie zamierzam. Plastik dzięki za wypowiedz. Też mnie trochę przekonałeś lubię mieć wszystko ok w maszynie. Dlatego że poczytałem i można nieżle zmoczyć dupsk....:

-dopisek 20-03-2016 po instalacji klosza z "E" przeróbka udana i jeszcze kilka wywodów po zapoznaniu sie z www i znajomym obeznanym z " & "-fami :wink:
1.No w razie stłuczki lub udziału w stłuczce można mieć sprawę w związku z niezgodnością świateł np: nietrudno było by komuś udowodnić że się go oślepiło i nie widział mnie lub innego uczestnika ruchu podczas jakiejś manewru ... itp.
2. Nie doświetlając pobocza w razie dzwona z pieszym odszkodowanie włącznie z renta inwalidzką za częściowy, ciężki lub wyimaginowany uszczerbek na zdrowiu potencjalnego poszkodowanego w związku z ewidentnym niedoświetleniem pobocza :!:
3. Najważniejsze: brak homologacji w tak ważnym podzespole to ewidentny i niepodważalny w sadzie dowód podważenia ważności polisy OC koniec kropka zwał jak zwał.
4. Wystąpienie ubezpieczyciela o ewentualny zwrot odszkodowania do klienta w związku z faktycznym brakiem oświetlenia bo tak to było by prawdopodobnie sklasyfikowane.

5. W przypadku zabrania dowodu z automatu mandat ponieważ musi być podstawa prawna a podstawą jest taryfikator a tu widnieje około 200 + chyba 4 pkt.

Wybaczcie że o tym piszę ale sam nie miąłem na ten temat pojęcia szczególnie w aspekcie prawnym. Nie chcę pisać więcej bo kwestie roszczeń w tym przypadku ogranicza jedynie wyobraźnia a braku zakichanej litery "E" mazakiem się nie zrobi. Niestety "Misiaczki" nie tylko sprawdzają ogumienie... a czasem tłumaczenie można sobie wsadzić no niestety tam gdzie plecy kończą swą elegancką nazwę. :shock:

Z perspektywy zmieniającej się świadomości społeczeństwa a wystarczy popytać tych co uczestniczyli w (uchowaj Nas Boże) "zdarzeniach drogowych" i tego co się dzieje w sądach sądzę że nie jest to warte kilku złotych a życie uczy że warto. Piszę to po konwersacji z osobą siedzącą w temacie na ile można kogoś wydoić z kasy w razie problemów :lol: . Wcześniej nie zdawałem sobie z tego do końca sprawy.
:beer:

Przeróbka wyjątkowo udana. Moja bestia ma kompletną "homo" na UE :cool_blik: . Więc wkrótce na "koń".
Dałem w ogólniaku ponieważ nie chcę wkurzać kolegów jeżdżących na kloszach USA. W myśl zasady "Szukajcie a znajdziecie"
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

Panowie NIE TRZEBA MIEĆ ŚWIATEŁ ASYMETRYCZNYCH. Pomad wszelką wątpliwość na niedawno realizowanych studiach Politechnika Krakowska pytałem dwóch wykładowców (zaznaczam osoby mające przepisy w jednym palcu - szkolących diagnostów) i zgodnie powiedzieli oraz podkreślam pokazali mi odpowiedni paragraf ustawy. Szukałem teraz ale nie mogłem znaleźć (o ile pamiętam znajduje sie w przypisach dolnych ustawy stąd jak się czyta wyposażenie pojazdu to w . tabeli nie ma jest w przypisach końcowych postaram się podrzucić jak znajdę) Pojazd a konkretnie motocykl może mieć światła symetryczne (takie jak w USA) z całą odpowiedzialnością!!!. Dodam tylko to niestety przechodzi bo święcących lamp kierunkowskazów przednich już nie mogą!
Ostatnio zmieniony sob, 18 sie 2018, 23:06 przez ricorro, łącznie zmieniany 2 razy.
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5590
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 111
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: Dany »

To na 100%
Są marki co tak właściwie produkują światła w motocyklach.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
marian07

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: marian07 »

Jeśli chodzi o migacze "amerykańskie" to od niedawna światła takie są zgodne z przepisami, nowelizacja była w Dzienniku Ustaw RP, Warszawa, dnia 15 grudnia 2016 r. Poz. 2022. Niektórzy diagności mogą być niedoinformowani:

WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY
światła mijania:
"Stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1976 r. oraz motocykla wyposażonego w światła mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. W motocyklach dopuszcza się stosowanie symetrycznych świateł mijania z żarowymi źródłami światła oraz modułami LED. Dodatkowo, w motocyklach o pojemności skokowej silnika > 125cm3, mogą być zastosowane światła symetryczne wyposażone w wyładowcze źródła światła."

pozycje:
Pozycyjne przednie - 1 lub 2, barwa biała, a dla motocykli biała lub żółta samochodowa.

"Jeżeli przednie światła pozycyjne motocykla są barwy żółtej samochodowej, to wymagane są dwa takie światła umieszczone symetrycznie po jednym z każdej strony pojazdu."

(wykorzystałem wiadomość od kolegi z innego forum)
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

Tak jak pisze Marian a tu podstawa prawa z ustawy podanej przez Mariana. Chciałem dać podstawę żebyśmy nie byli gołosłowni. Może się komuś przydać!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

Panowie , mam problem. mój stan jest taki jak miał ricorro. mam VL 800 wersja amerykańska z 2005 roku. 5 lat robiłem przeglądy i było OK. wczoraj pojechałem do tej samej stacji diagnostycznej i gościu od razu powiedział, że jeżeli mam światła w kierunkowskazach to przegląd nie przejdzie. lampe może przepuścic chociaż nie jest asymetryczna, lecz świateł w kierunkach nie. powiedział że policja zabierze mi dowód a on straci uprawnienia. Trochę zachował się dobrze bo nie skasował mnie na chyba 70 złoty.
pojechałem do drugiej stacji ale nie potrzebnie pytałem czy z tymi swiatłami przejdzie. nie byli pewni a później powiedzieli że nie.
jutro podjadę do nich z podstawa prawną.
A czy do kierunków dochodzą dwa przewody jeden od migacza a drugi od świateł. czy tam jest jeden przewód i sterownik przerywa dopływ prądu powodując że kierunek miga?
kolec
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: szahmat »

Dwa przewody, żarówka 2-włóknowa. (vl 2006)
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
marian07

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: marian07 »

Otwierasz lampę, szukasz przewodów do kierunków, rozpinasz te podające plus na pozycje czyli na włókna ktōre cały czas świecą i po sprawie. Po przeglądzie wracasz do normalności lub nie - jak chcesz. Jak diagnosta jest jełopem to gdy mu to udowodnisz że nie zna przepisów będzie szukał dziury w całym, a tak to masz go z głowy. Jak nie jesteś pewny to rozpinaj złączki przy włączonym zapłonie, wtedy widać kiedy gasną.
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

Panowie jescze raz bo się pogubiłem. Poszedłem teraz do garażu sprawdzić w moto i jest tak.
na pozycji świeci tylko lampa z tyłu pod tablicą rejestracyjną z przodu nic.
na mijania świeci lampa główna i kierunki z przodu na żółto
na drogowych świeci lampa główna i kierunki z przodu na żółto.
CZY TAK POWINNO BYĆ?????
kolec
marian07

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: marian07 »

Jest ok, to pierwsze położenie o którym piszesz to tkzw "parking" czyli tylko tył świeci. Kontrolki i zapłon wtedy są bez zasilania.
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

kolec51 i już wiesz dlaczego nie chciałem być diagnostą a kurs miałem i droga otwarta była do zdawania. W ustawie pisze JASNO I WYRAŻNIE (jak by czytał jakiś diagnosta) można mieć pozycyjne przednie barwy białej lub żółtej samochodowej i jak się domyślacie światła te zważywszy że są światłami pozycyjnymi zapalane sa również z mijania i drogowymi. Kierunek ma osobny przewód i 21W w odróżnieniu od postojów-ki 5W-towej. Miałem tak w VS-ie nie wspomnę że miałem przerobione w prosty sposób w żarówce utrącasz "dupkę" z cyny dla 5W postojówki
ODPOWIEDZ