Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieniać ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

dziękuję Panowie za porady i poproszę o cierpliwość oraz nastepne wyjaśnienia. nie jestem zbyt kumaty technicznie. ja ograniczam się do jazdy. poprostu taki już jestem skonstruowany.
podjechałem dzis rowerem do diagnosty mówiac o przepisach. powiedział że mają taki przykaz od kierownika i nie da rady.
Pan POLICJANT też chyba nie będzia chciał dyskutować.
pytanka
1. chcę zostawić moto tylko na światłach pozycyjnych ( rozumiem że z przodu i z tyłu) w jakiej pozycji mam wyjąć kluczyk ze stacyjki?
2. gdy wączam kluczykiem zapłon od razu palą się światła w kierunkach i w lampie głównej, czy to są światła mijanie. ( raczej nie)
3 np. na przeglądzie gościu powie" proszę właczyć światła mijania" i co mam zrobić????????
4. jeżeli odłącze przewód od 5W w kierunkach to gdzieś będę miał światła pozycyjne z przodu???
banalne pytania ale nigdy się nad tym nie zastanawiałem . jeżdziłem i było OK
dziękuję
kolec
luka9
Głaszczący Kanapę
Posty: 37
Rejestracja: ndz, 12 sie 2018, 19:58
Województwo: mazowieckie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: luka9 »

To teraz tak co do pozycji w kierukach, w przepisach nie ma mowy że mogą być w jednej lampie z kierunkami, to jedyne rzeczy które w aktualnych przepisach są niejasnością i na podstawie których można taki motocykl odrzucić, ale szczerze, odrzucenie na zasadzie nie bo nie, mnie też jako diagnostę nie przekonuje ... pozatym co ma do gadania kierownik, w przypadku diagnostów nie istnieje coś takiego jak prikaz przełożonego czy odpowiedzialność zbiorowa ... masz łeb i ch.. to kombinuj, każdy diagnosta ma swój łeb i nim odpowiada za to co puści a czego nie puści, kierownik czy szef nie może nic kazać ... Także ogólnie rzecz biorąc symetryczne światła w motocyklu są dopuszczone bez problemu, postojówki w kierunkach też, ale niestety ktoś nie do końca pomyślał nad ustawą i mimo to nadal można to odrzucić, ale wszystko zależy od diagnosty tak naprawdę ... gorsze rzeczy niektórzy w moim fachu przepuszczają i jakoś nie widzą problemu, ja bym poprosił pisemną odmowę z podaniem dokładnego powodu, potem można udać się to odpowiednich służb z tym ;) może nie powinienem tak na kolegów po fachu mówić, ale większość pamięta jeszcze ustawę na której się uczyli ... a o aktualnej nie mają pojęcia bo nie chce im się zajrzeć nawet, chociaż mają prawo przewertować ustawę w przypadku niepewności w trakcie badania, ale kto by się tam wysiłał
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

Panowie dziś ponownie walczyłem kluczykiem w stacyjce i nie udało mi sie wyjąć kluczyka aby nie zgasły wszystkie światła.
wyjątek - światła z tyłu "parking" o których pisał marian07.
jak mam włączyć światła pozycyjne ???????????
kolec
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: szahmat »

Ja mam wersje usa i mam obcięte kabelki w kierunkach, i w związku z tym chyba nie mam pozycyjnych ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

a z tyłu masz pozycyjne?
kolec
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

ricorro pisałeś "Przeróbka wyjątkowo udana. Moja bestia ma kompletną "homo" na UE"
skąd wziąłeś prąd na żarówkę pozycyjną w lampie?? czy z tyłu moto miałeś pozycje.
w jakim połozeniu wyjmowałeś kluczyk żeby świeciła pozycja.
nie radzę sobie z tym
kolec
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

Kolec zanim Ci odpowiem odniosę się do wypowiedzi luka9 z którym się zgodzę a przyznam ustawy nie studiowałem bardzo dogłębnie (bo nie był potrzeby :lol: ) ale chyba jest jak mówi. Po prostu ktoś "jajogłowy" :roll: nie dopisał że światła mogą się dublować i czy mogą zaznaczona jest barwa "żółta samochodowa" i nie wiadomo czy odnosi się do barwy kierunkowskazów jeśli tak samo określony jest kolor dla kierunków to badanie POWINNO :? przejść jeśli urzędnik państwowy będący diagnostą na garnuszku filantropa przedsiębiorcy :banana1: "otrzyma zielone światło" od "KIEROWNIKA" :beat: (śmieszne zauważę że to jego uprawnienia jego odpowiedzialność i jedna kara - 5 lat bez uprawnień w razie czego no na pewno nie za taką bzdurę w obecnym stanie prawnym który przytaczamy!!! :lol: :lol: :lol:

Do kolca miałem jak wiesz przerobione postojówka w lampie którą kupiłem bo dostosowałem do UE miała żarówkę która świeciła po włączeniu postoju tył (kluczyk w drugą stronę jak zapłon), jak i włączenia silnika brała prąd z tylnej lampy. Lampa przód swieciła po zapłonie od razu. Przepraszam ale już nie pamiętam skąd wziąłem zasilanie ale chyba gdzieś pod bakiem była wiązka. Robiłem to chwilę temu wybacz
luka9
Głaszczący Kanapę
Posty: 37
Rejestracja: ndz, 12 sie 2018, 19:58
Województwo: mazowieckie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: luka9 »

Co do barwy pozycji jak przytoczone zostało na poprzedniej stronie jest dopuszczalne aby były barwy żółtej samochodowej (nie mylić z żółtą selektywną), przy 4 pozycjach (2 z przodu i 2 z tylu), barwa ta to nic innego jak barwa kierunkowskazów, a reguluje kolor konwencja wiedeńska prawa o ruchu drogowym tylko nie chce mi się teraz szukać gdzie to było ;) sorki mam weekend, wystarczy mi 5 dni działania zgodnie z ustawami :D. Sory za taki trochę chaotyczny opis ale pisze z telefonu
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

ricorro, miałeś VS 800 z 2004 roku wersja usa. ja mam VL 800 z roku 2005 wersja usa.
tak ogólnie to czym one się różnią??
czy lampy mają takie same????
jak będę szukał w necie to co wpisać ???
lampa do VL 800 itd z E
czy reflektor do ......
czy odblask do...
jak to fachowo się nazywa?
czy sam będę wstanie to wymienić
myslę że obcja z wzięciem prądu z tylnej lampy ( jak pisał marian "parking") i podłączenie go do żarówki postojowej w lampie głównej to najlepsze rozwiazanie.
Jestem ciekawy jak inni włączają postojowe w wersji VL 800 usa bez przeróbek. ja zrobić tego nie potrafię. chyba jestem niezły tumok.
kolec
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

znalazłem dwa linki
https://allegro.pl/klosz-reflektora-lam ... ml#thumb/5
https://allegro.pl/klosz-reflektora-lam ... 34649.html
niby do volusi ale na zdjęciach nie znalazłem lampki do postojowych.
czy mógłby ktoś na to luknąć
dzięki
kolec
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: szahmat »

Ja mam taką lampę i też nie wiem gdzie by miały być postojowe. I w ogóle to po co one są ? Nie mam możliwości zgasić świateł mijania, tylko wyłączając stacyjkę. Jutro sprawdzę dokładnie.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
marian07

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: marian07 »

Volusie masz w 100% w porządku, tzn po amerykańsku OK.
Pozycji z przodu nie ma w kloszu, tylko w wersji europejskiej jest taka żaróweczka, więc na upartego szukać trzeba takiej. Czyli samego wkładu. Podejdzie też od vl1500. Prawie na pewno można zaadoptować od syrenki odblask z szybą, trzeba by poszukać w necie kto robił taki myk i podpytać bo tylko czytałem i przyznam nie widziałem.
Ale ja bym to wszystko na spoko olał, podjechał na inną stację, nic nie mówił w ogóle o niczym tylko jedno zdanie: chciałbym przeglądu dokonać. Większość motocykli chyba wszystkie miałem w wersji usa, jeden kanadyjczyk ale też kierunki takie i powiem szczerze na żadnym przeglądzie nic takiego nie wynikło coby mieli pretensje a nawet uwagi o światła.
kolec51
Podpatrywacz
Posty: 19
Rejestracja: śr, 22 sie 2018, 12:51
Województwo: łódzkie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: kolec51 »

jak teraz jest na przegladach?
jadę , daję dowód rej , płacę , robi przeglad i jeżeli coś jest nie tak to zatrzymują mi dowód i muszę do nich przyjechać z usuniętą usterką??
czy jakoś inaczej to przebiega???
kolec
luka9
Głaszczący Kanapę
Posty: 37
Rejestracja: ndz, 12 sie 2018, 19:58
Województwo: mazowieckie

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: luka9 »

Dajesz dowód, płacisz z góry i bez względu na wynik opłata jest jednakowa (swoją drogą od dobrych 14 lat za negatyw, wcześniej też powinno się płacić, ale to pominę) dowód zatrzymać też mogliśmy wcześniej, ale to tylko w określonych przypadkach (usterki szczególnie zagrażające w tabeli usterek), normalnie to dostajesz negatywny wynik jak wcześniej i musisz przyjechać po naprawie do tej samej stacji w ciągu 14 dni (wtedy doplacasz ok 20 zł za każdy układ usterki np układ hamulcowy 21 zł, a np układ hamulcowy i kierowniczy 41 zł za dwa układy) itp. Jeśli pojedziesz na inną stacje to płacisz za całe badanie od nowa, ale jak zapłacisz i diagnosta wbije dowód w system to od razu wie za co dostałeś negatyw na innej stacji, więc wie czego szukać, a badanie nie podbije żeby się podłożyć, że niby między dojazdem na inną stacje zdążyłeś naprawić bo teraz jest to odnotowane w systemie
ricorro

Re: Intruder VS800 homologacja świateł zmieniać / nie zmieni

Post autor: ricorro »

W ustawie pisze jak byk że postójówki mogą być barwy zółtej i mają być wtedy 2 po obu stronach symetrycznie - tak powinieneś mieć i nie sadzę żeby trzeba było się kosztować i kupować nowy klosz a diagnosta NIE MA PRAWA TEGO INACZEJ ZINTERPRETOWAĆ to że świeci podwójnie w kloszu również ponieważ z tyłu też masz światło stop i postój na jednym kloszu żarówka z podwójnym włóknem 12/5W (ja kupiłem klosz dałem 190 zł ale wtedy o tym nie pisała ustawa że można tak jak teraz).
Racja że powinny świecić osobno! :!: to znaczy masz włączyć postojówki same i powinny świecić same. To trzeba dorobić nie da się inaczej prawda że za to można chyba podkreślam dostać negatywa.
Obawiam się że nie ma innego sensowniejszego wyjścia jak (chyba że chłopaki mają inne rozwiązanie a może takie być) ściągnięcie siodła i poszukanie w wiązce czy nie idą tam kable do postojówek zółtych 5W z przodu i połączyć z tylną postojówką. Sprawdzić który można multimetrem wtedy będzie swiecić po kluczyku bez odpalenia. Jak znasz się na elektronice można by się pokusić o zrobienie tak aby nie świeciły postojówki przednie po odpaleniu moto w sumie jak świeci bądz co bądz jesteś lepiej widoczny na drodze :lol:

PS. Jak by włączały się inne lampy lub były by jakieś problemy po takim najprostszym połączeniu musiałbyś dać diodę prostowniczą zaporowo w określonym kierunku wybacz ale tego nie da się opisać zależy od problemów wynikających z takiego podłączenia musiał być wiedzieć jak w sumie mega prosta sprawa
ODPOWIEDZ