LS 650 SAVAGE - olej

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: bogdi64 »

w moto powinien być 10W40 (jeśli się nie mylę), ale powiedziano mi, że mam przegrzany, czy eksperymentować z 15W50 półsyntetykiem, a może przejść na syntetyk, nic mi nie wypłucze, bo większość jest już nowa w silniku, a reszta domyta :babe: - jazdy dużo o po mieście (czytaj stanie we wrocławskich korkach) używałem blue rey do jednocylindrowych, może jakieś zmiany, bo ten mi za bardzo nie pasił, już po 2tyś czułem pogorszenie w zmianie biegów
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Zygzak »

Cześć Bogdi!
......................... :oops: Natomiast w kwestii eksperymentowania, to gdybyś miał z syntetyka zejść niżej - bez obaw, ale jeśli całe życie silnik minerał dostaje to bym przy tym pozostał.

Pozdrawiam. Zygzak~~
Ostatnio zmieniony pn, 12 lis 2007, 10:18 przez Zygzak, łącznie zmieniany 2 razy.
GraDzik
BS Brother
BS Brother
Posty: 1790
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 09:47
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: okolice Warszawy (WGM)
Otrzymane Polubienia: 1

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: GraDzik »

Zygzak pisze:...15W50 będzie po rozgrzaniu olejem żadszym od 10W40...
Myślę, że Zygzak pomylił się w tym twierdzeniu. Liczba po 'W' określa zdolność zachowania właściwości oleju w wysokich temperaturach. Im większa liczba, tym do wyższych temperatur może być olej używany.

Jeśli twoje moto ma skłonności do przegrzewania się, zastanowił bym się faktycznie nad taką zmianą - olej nie straci własności smarnych w wyższym przedziale temperatur.

Jednak, jak pisze Zygzak, odradzałbym zmianę oleju z mineralnego na syntetyczny. Innym (oprócz lepkości) kluczowym parametrem jest klasa jakości (API np. SH, SJ...). Należy dobierać oleje do silnika zgodnie ze specyfikacją producenta. Nie zawsze olej z wyższą klasą jakości będzie lepszy - zawiera inne uszlachetniacze i detergenty, co może być niezdrowe. Generalnie oleje syntetyczne mają więcej "środków myjących" - lepiej czyszczą silnik - czego nie lubią stasze konstrukcje (nagłe wypłukanie osadów może doprowadzić do zatkania przewodów olejowych, rozszczelnienia silnika i w konskwencji jego uszkodzenia).

Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 240000 km)
jest DRZ 400S(2000 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
Zygzak
Śmigający inaczej...
Posty: 397
Rejestracja: pt, 8 gru 2006, 10:30
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Zygzak »

Dzięki Piotruś, oczywiście że tak - sorki. Im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze, a im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach.....czasem proste rzeczy się pi....;)

Pozdrawiam. Zygzak~~
Sylwek76

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Sylwek76 »

10W40 jest olejem półsyntetycznym prawdopodobnie więc jeśli przejdziesz na inny półsyntetyk z wyższym przedziałem temperaturowym (15W50) i biorąc pod uwagę skłonnośc do przegrzewania się silnika - powinieneś na tym zyskać.
teoretycznie tracisz na pompowalności w niskich temperaturach ale to nie ma znaczenia bo czy -25 (dla 15W) czy -30 (dla 10W) i tak na moto nie śmigasz przy tych temperaturach:) natomiast zyskujesz wyższą temperaturę pracy oleju bez przerywania filmu olejowego.
co do klasy jakości - klasa ta oznacza generację oleju czyli też liczbę dodatków - im wyższa tym lepiej...jednak lepiej nie przesadzać z dużym polepszaniem z uwagi na właśnie ilość i jakośc dodatków myjących, płuczących itp. które mogą spowodowac wyzej juz opisane skutki.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Lechul »

bogdi64 pisze:w moto powinien być 10W40 (jeśli się nie mylę), ale powiedziano mi, że mam przegrzany
A stwierdzili to na dotyk, na zapach czy na smak :? ?? :?
Chetnie zdobędę wiedzę na temat sposobów rozpoznawania przegrzanego oleju...
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
marian07

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: marian07 »

W sobotę wymieniałem w swoim LSie, weszło 1,8 l do stanu. (z wymianą filtra). Książka mówi o 2,2. Ciekaw jestem Bogdi ile wejdzie do Twojego.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Lechul »

Coś malutko Marian :roll:
Po zalaniu odpaliłeś moto ??
Bo jesli nie to olej jeszcze ucieknie ci ze stanu do filtra i innych "zakamarków".
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
marian07

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: marian07 »

No właśnie mnie to nurtuje bo po zalaniu odpaliłem, pochodził trochę, zgasiłem i sprawdzałem. Tak myślę że może układ filtra to spowodował (chyba to tkzw bocznikowy), że on napełni się zupełnie po dłuższej pracy (teraz pochodził tylko ok 5 minut); no i wtedy "najdzie" reszta, filtr nasiąknie itp. W każdym razie butelka pod ręką coby wiosną sprawdzić po pierwszych kilometrach.
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: bogdi64 »

Lechul pisze:
bogdi64 pisze:w moto powinien być 10W40 (jeśli się nie mylę), ale powiedziano mi, że mam przegrzany
A stwierdzili to na dotyk, na zapach czy na smak :? ?? :?
Chetnie zdobędę wiedzę na temat sposobów rozpoznawania przegrzanego oleju...
Lechul - to dla ciebie:

po spuszczeniu oleju z silnika i rozebraniu go mechanik ( z co najmniej kilkuletnią praktyką) powiedział do mnie, że chyba zapominam o wymianie oleju, bo to co zciekło to konzystencją bardziej przypominało wodę po myciu podłogi w warsztacie i smrodek był nietypowy - wstyd mi się zrobiło i w domu odpaliłem mój komputer o nazwie ($#^&& niech go cholera weźmie) i wykazało mi przebieg ok 4tyś, więc za telefon do serwisu i odpowiedź "to żeś go przepalił" !! ?? --ja ze strutą miną (BS Dolny Śląsk wie jak jeżdżę) - odpowiadam raczej niemożliwe, ja, ja to się w większości po mieście toczę - i tu rozgorzała dyskusja, że moto jest produkowane w normalnym kraju na normalne warunki eksploatacji a korki wrocławskie ( nie zawsze się uda objechać) to extrim i to trzeba wziąć pod uwagę, że dzikus chłodzony powietrzem do chłodzenia musi jechać, a nie jedynak, obroty i znów 3 min stania, bez wentylacji, więc zaproponowali mi wyższą temp oleju, ale powiedzieli, że moto MOżE więcej palić i oleju więcej ubywac, ale oleju nie spalę, dlatego ten post !! - no wiesz dzikus, a on jest co najmniej troszeczkę inny i NIEKTóRZY twirdzą, że to też jest moto, a ja się dopisuję i TO JAKIE MOTO :angry_smile: :angry_smile:
ps: Osama - brachu mój, ty mnie rozumiesz
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Lechul »

No jak Osama zrozumie Cię dlaczego zamiast jechać stoisz w korku to ja już pytań nie będę raczej miał żadnych :twisted:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Zielony

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Zielony »

Bodgi64 : no Lechul ma w tej kwestii niezaprzeczalną rację :wink: kto stoi w korkach na moto :twisted: no chyba, że cię ktoś blokuje drzwiami lub zajeżdża ci drogę i nie masz się już gdzie ruszyć :angry_smile:

Marian07 : U mnie przy pierwszej wymianie oleju też zmieściło się tylko 1,8L (wymiana z filtrem). Do tej pory nie mam pojęcia czym to było spowodowane. Ale po przejechaniu 2,5 tyś km na wskaźniku nadal było ok.
Za to przy każdej kolejnej wymianie mieściło mi się już tyle ile powinno wg książki serwisowej. :co?: Wielka zagadka :lol:
Jos.
BS Brother
BS Brother
Posty: 1486
Rejestracja: wt, 18 kwie 2006, 12:51
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa / Gostynin

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Jos. »

W sprawie tego 1,8 litra, to miałam tak samo, jak Wy. Kiedy na początku sezonu wymienialam olej razem z filtrem weszło poniżej 2l. I bylam zdziwiona, bo przecież co innego serwisowka, a co innego zobaczyłam. I przez pierwsze kilkaset km zero dolewek. Dopiero potem Dzikus zaczął brać olej i tak jakoś na przestrzeni sezonu dolałam jeszcze około półtora litra na jakieś 3/3,5 tys. Nie wiem czy to dużo :?: ;) (wlewałam 10w40 mineral Bel Ray'a)
LS 650'93 > SV 650s'06 > chwilowy urlop motocyklowy

josss@gazeta.pl
bogdi64
BS Brother
BS Brother
Posty: 1381
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 19:02
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Kiełczów

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: bogdi64 »

tak jak masz w podpisie "dla dzikusa to nic" - wszystko w normie, a nawet poniżej normy - kolega Tomek powiedział by, "jak silnik bierze olej (w granicach rozsądku) to znaczy, że wszystko z nim OK", zwłaszcza przy tłoku ok 9,5cm średnicy
http://picasaweb.google.pl/Bogdi64
--------------------------------------
dwa garnki V - na dwóch kołach :)
A1 RH-
tel. 0603 765 563
Soniak_87
Zmieniacz Żarówek
Posty: 54
Rejestracja: czw, 1 lip 2021, 23:33
Województwo: podkarpackie

Re: LS 650 SAVAGE - olej

Post autor: Soniak_87 »

Pytanko
Co ile kilometrów robi się wymianę oleju wraz z filtrem ?
Czy dolewki w sezonie w Savage są czymś normalnym ?
Czy dolewki / wymiany również na ciepłym silniku?
ODPOWIEDZ