BRACTWO SUZUKI

www.bractwo-suzuki.com.pl
Teraz jest Śr, 23 lip 2014, 14:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyrzucilem EXUP
PostNapisane: N, 15 lip 2007, 22:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lis 2005, 11:57
Posty: 1841
Lokalizacja: Londyn
Województwo: świat i okolice
Witam,

Kilka dni temu obrotomierz zaczal sygnalizowac mi usterka systemu Exup, wczoraj mialem w koncu czas zdjelem plastiki, rozbralem zawor ale tam wszytko gralo. Niestety okazalo sie ze to silniczek krokowy dal ciala, poruszal linkami tylko w 20-30% zakresu :evil: rozebralem, posprawdzalem co sie dalo, ale w srodku tylko kupa plastikowych zebatek, ktoras musiala poleciec. W oczekiwaniu na dostawe czesci postanowilem zblokowac zawor w pozycji maxymalniej otwartej aby w praktyce zweryfikowac oponie na temat 'pozbycie sie Exup-a'. A wiec krotko:
- dzwiek: dudniaco-basowy, cholernie glosny, piesi i rowerzysci slysza z 200m :wink:
- osiagi: motor stracil nieco w niskim i srednim zakresie, ale niesamowicie ciagnie powyzej 7-8tys, trudno utrzymac przednie kolo na asfalcie :twisted: przy 10tys pieklo :twisted:
- nieco nierowne obroty na przy odpuszczonym gazie,
- generalnie jezeli ktos lubi jazde ze wskazowka obrotomierza pozostajaca 'niemal na stale' powyzej 7tys - bardzo polecam,
- w innym przypadku radze zatrzymac Exup i o niego dbac,

Za 2 tygodnie lece na hamownie, podobno fachowiec przy uzyciu dynojetow i godzinki, dwoch testow potrafi wyregulowac moto tak ze mozna pozbyc sie Exup-a na stale, poprawic osiagi i nieco wyrownac linie mometu w srednim zakresie :wink: Jak sie nie uda bede musial sie zdecydowac: albo wymieniam uszkodzony silnik krokowy, albo wyrzucam Exup na stale i inwestuje w nowe dedykowane kolektory, puszke i reguluje moto na hamowni...

_________________
Four wheels move the body.
Two wheels move the soul.

GSX 750 Inazuma -> YZF1000R -> CBR1000RR K4 -> HRC K9


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn, 16 lip 2007, 09:10 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 30 sie 2004, 18:49
Posty: 850
Lokalizacja: Nowa Sól
Województwo: lubuskie
Witam
Pit temat rzeka z tym exapem, sam sie przymierzam do wywalenia tego świństwa w zdecydowanej większości to on jest przyczyną zapalania sie FI. Mam znajomych co są zwolennikami wywalania tego systemu i bez regulacji na hamowni twierdzą że powinno pracować. Koleżka w GSXR1000K1 ma wywalone i sobie chwali ten manewr mówi podobnie że sprzęt stracił w dole zaś w górnym przedziale jest o wiele żwawszy. Podobnie zrobił inny koleżka w kawie ZX10R 04r i podobne wrażenia. Twierdzi sie ogólnie, że exapik głównie służy dopalaniu spalin a więc ekologii tego rodzaju ekologię mam w głębokim poważaniu wolę by sprzęt był mocniejszy, oraz łagodnemu oddaniu mocy ta zaleta dobra jest w skuterze hehe. Przyznam że chętnie słucham opinii ludzi którzy z tego zrezygnowali sam sie przymierzam do tego w swoim sprzęcie mam założone TRE które oszukuje kompa i powoduje iż sprzęt lepiej idzie z dołu i cholernie szarpie więc przy wywaleniu exapu powinno sie to ładnie wyrównać...
Kurcze przydała by sie opinia jakiegoś prawdziwego fachowca na ten temat nie eksperymenty i nasze dywagacje
Pozdrawiam 8)

_________________
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn, 16 lip 2007, 11:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lis 2005, 11:57
Posty: 1841
Lokalizacja: Londyn
Województwo: świat i okolice
Quake napisał(a):
Kurcze przydała by sie opinia jakiegoś prawdziwego fachowca na ten temat nie eksperymenty i nasze dywagacje
Pozdrawiam 8)


Jade wlasnie do takiego specjalisty (m.in. przygotowuje maszyny na tor i wyscigi na 1/4mili), po wizycie napisze co on na ten temat mysli, postaram sie tez o wykresy mocy i momentu. Szkoda tylko ze nie mam wykresow z okresu kiedy Exup dzialal poprawnie, wtedy mozna by porownac dane 'z Exup' potem 'bez Exup' i ostatecznie 'bez Exup, po regulacji'.

_________________
Four wheels move the body.
Two wheels move the soul.

GSX 750 Inazuma -> YZF1000R -> CBR1000RR K4 -> HRC K9


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn, 16 lip 2007, 14:30 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 30 sie 2004, 18:49
Posty: 850
Lokalizacja: Nowa Sól
Województwo: lubuskie
Witam
Pit superaście bo właśnie dywagowałem z kolesiem i twierdzi ,że wywalenie exup-a dodaje kilka koni po pytaniu skąd wie ile odpowiedział, że słyszał wiec....? Kurcze jestem strasznie ciekaw wyników tej rozmowy jeśli będziesz mógł zapodaj skana tych wykresów i szczegóły jego opinii opisz Ja postaram sie pogadać z Szajbą niech z Dynotechem zagada jak to jest i czy konieczne jest hamowanie sprzęta.
Pozdrawiam

_________________
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 17 lip 2007, 16:18 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 30 sie 2004, 18:49
Posty: 850
Lokalizacja: Nowa Sól
Województwo: lubuskie
Witam
Pogadałem z Szajbą i faktycznie wywalenie exapa dodaje do 7kucy przynajmniej tak twierdzi a Dynotech też to wywala przy każdym szykowaniu moto na sportowo gdziekolwiek, tor czy ćwiartka to pierwszy manewr. DO tego wywalają coś jeszcze z wydechu tylko mi umknęło z rozmowy, w suzi jeśli nie idzie do zmiany cały wydech tylko mini przeróbka to wywalają sam zawór a silniczek kręci sobie sprężynką i Fi sie nie zapala w bardziej zaawansowanej wersji robi się interwencję w przewody i tyle FI nie mruga. Podane efekty z pewnością dźwiękowe hehe a te poważniejsze to jak pisałeś moto w górze lepiej idzie GSXRK1 z gazu na trzecim spoko na gumę hihi.
to tyle co sie dowiedziałem czekam na inne info na ten temat.
Pozdrawiam 8)

_________________
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz, 19 lip 2007, 18:45 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 17 paź 2004, 18:59
Posty: 1047
exup jest ok dopuki sie nie spierniczy...później problematyczny...

miałem u siebie problem, bo zerwała sie jedna z linek do silniczka, po zmianie i regulacji, ciągle pojawiał sie komunikat FI przy zejsciu z duzych obrotów...

nie sądzę,żeby przy dobrej regulacji był on niezbędny,
wszak został opracowany jednak aby sprzęt był bardziej
"uniwersalny" co nie znaczy ze nie mozna go usunąć aby podrasować brykę i uzyskać kilka koni...

tylko pytanie czy warto?...

tez ciekaw jestem relacji :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N, 22 lip 2007, 10:43 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 30 sie 2004, 18:49
Posty: 850
Lokalizacja: Nowa Sól
Województwo: lubuskie
Witam
Więc tak Exapik wywalony i recyrkulacja spalin, efekty sprzęt idzie bardziej równo choć słabszy z dołu jak pisał Pit, za to w górze jest wesoło i mam jakieś takie wrażenie jak by sie dalej kręcił, generalnie oceniał zabieg na plus. Jeździ sie naprawdę fajnie i na trójce można z gazu faktycznie iść na gumę ... To tyle subiektywnych odczuć niestety nie mam technicznych informacji do hamowni mamy daleko.
Pozdrawiam
PS po eksperymentujcie sami i zobaczcie jak to jest natomiast dobrze jest te dwie kwestie połączyć ze sobą.

_________________
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt, 24 lip 2007, 22:14 
Offline
Naciagacz Łańcucha
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 23 maja 2006, 11:58
Posty: 151
Lokalizacja: Zielona Góra
Quake: hamownie mamy w zielonejgorze :) nie wiem jak z jej profesjonalizmem, ale jest taka.

_________________
bandit. zielona gora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So, 28 lip 2007, 17:33 
Offline
Tech Support
Tech Support
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 5 cze 2005, 20:09
Posty: 822
Lokalizacja: Warszawa
A ja sobie taki zamowilem http://www.akrapovic-exhaust.com/main/d ... uffler.pdf , mam nadzieje go w tygodniu potestowac i po hamowaniu dac wykresy ile przybylo mocy, bez wywalania exup'a, za to wywalajac katalizator i jedna puszke.


Załączniki:
akrap.jpg
akrap.jpg [ 222.91 KiB | Przeglądane 1929 razy ]

_________________
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 30 lip 2007, 21:09 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 30 sie 2004, 18:49
Posty: 850
Lokalizacja: Nowa Sól
Województwo: lubuskie
Witam
EvilD wydech jest prześliczny sam akrapuska ale nie takiego ślicznego . Jest rewelka jak zamontujesz daj foty koniecznie może komuś polecę takowego.
Pirat wierny kumplu moto- imprezowy, gdzie jest ta hamownia motocyklowa w ZG powiedz proszę !!!
Pozdrawiam 8)

_________________
GSXR1000K5 - przyjacielowi sprzedany, super przerobione a raczej to co z niego zostało.
HUSKWARNA- CROSS tez sprzedany, ale kiedyś wrócę !!!
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suz ... 1000/50690
Jeśli wola kliknij http://www.pajacyk.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 sie 2007, 14:07 
Offline
Tech Support
Tech Support
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 5 cze 2005, 20:09
Posty: 822
Lokalizacja: Warszawa
Wydeszek zainstalowany, można podziwiać na zdjęciach, acz najlepiej na żywo :)

Po pierwsze, jak zapewne wiecie albo nie, model K7 cierpi na przypadlosc drgawek... od silnika po prostu przenosza sie duzo wieksze wibracje na caly motocykl niz to mialo miejsce w poprzednich motdelach. Zwiazane jest to zapewne z faktem, ze jest wiecej polaczen miedzy silnikiem / ukladem wydechowym a rama a wynika z dodatkowego podparcia katalizatora. Wibracje powoduja nie tylko mrowienie w rekach po dluzszej jezdzie, ale i niszcza skutecznie auto-alarmy, co potwierza serwis w PolandPosition. Duzo awarii motoalarmow maja w K7. Duzo ponad norme. Ja na szczescie nie instalowalem :), wszak jest immobilajzer w kluczyku :)

Do rzeczy. Instalacja wydechu wibracje zmniejszyla znaczaco!!! Oczywiscie nadal one wystepuja, ale w mniejszym stopniu, to jest pierwszy plus.

Po drugie, masa sprzeta spada wyraznie! Sprzet jest odczuwalnie poreczniejszy i powoduje, ze sprzet latwiej sie pochyla w zakretach a takze przerzuca z jednego pochylenia w drugie. Bajka... Nie jest do 750 ani tym bardziej 600, ale juz blizej do doskonalosci w tej materii jest.

Po trzecie... no co tu gadac, wyglad. Super! Akrap jest wykonany bardzo, bardzo dobrze. Nawet taki malkontent jak ja, zwracajacy uwage na kazdy szczegol nie mam sie do czego przyczepic. Wszystko na swoim miejscu, spasowanie detali na najwyzszym poziomie. Rurki z tytanu, dodana pasta ceramiczna i miedziana, zeby sie nic nie zapiekalo. Mistrzostwo wyprzedzajace Yoshi o dlugosc.

Dzwiek mocarny. Chrypliwy, spontaniczny gulgot przy chamowaniu silnikiem to jest to, co tygrysy lubia. Nie jest przy tym przesadnie glosny, przynajmniej do krotkich przejazdzek przez miasto. Gdybym chcial ciszej, zawsze moge wstawic db-killera, jest w zestawie. Super. Roznica oczywiscie ogromna, samochody same zjezdzaja na bok.

Piaty w koncu argument za, to POWER. "Jeszcze nigdy wymiana wydechu nie dawala tak wiele, co w GSXR 1000 K7" - te slowa z SuperBike'a moge tylko potwierdzic. Do tej pory dol byl IMO gorszy nawet niz w K3 a teraz... od 4-rech tysiecy sprzet zbiera sie jak dziki (wczesniej od 6.000) a od 6-7 tysiecy teraz juz guuumaaaaa. Cos pieknego jak odrzyl ten silnik po wymianie puszki.

Minus jeden, to ze przelot jest konkretny, to jalowe obroty lekko faluja. Exup nie jest w stanie skompensowac braku pojemnosci wydechu.

Minus dwa, to fakt, ze z braku czasu motocykl nie byl na hamowni, ale.... ufam Akrapuskowi ze jest lepiej na slowo. Skoro pomysleli o gniezdzie na sonde lambda w kawalku rury, ktory daja zamiast katalozatora to znaczy ze z glowa to jest zrobione. Nie wspominajac o jakosci, ktora IMO stoi o oczko wyzej niz Yoshimura. Szkoda tylko ze logo Akrapa jes naklejane a nie nitowane jak w Yoshi. Wyglada nieco mniej rasowo ;)


Załączniki:
a3.jpg
a3.jpg [ 130.8 KiB | Przeglądane 2196 razy ]
a2.jpg
a2.jpg [ 130.19 KiB | Przeglądane 2102 razy ]
a1.jpg
a1.jpg [ 96.26 KiB | Przeglądane 2030 razy ]

_________________
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 sie 2007, 21:01 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 9 lut 2007, 19:57
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
CACY NIC DODAC NIC UJAC POPROSTU BAJKA :brawo: :brawo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 sie 2007, 10:38 
Offline
Strzelający z Rury
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2005, 19:42
Posty: 955
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Wyglada na strasznie ogromny ten Akrop.

Jak wymienisz jeszcze ten uchwyt do tablicy to bedzie calkiem ladnie wygladal :mrgreen:

_________________
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 sie 2007, 12:30 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 maja 2006, 00:12
Posty: 897
Lokalizacja: Białystok
Województwo: podlaskie
Tak jak mówi Kolas, uchwyt do tablicy wygląda jak siodło na świni. Reszta - piękne.

_________________
mobile: +48 888 587 587


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 sie 2007, 17:37 
Offline
Tech Support
Tech Support
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 5 cze 2005, 20:09
Posty: 822
Lokalizacja: Warszawa
Nie widziales Remi mojego poprzedniego motorku (jest jeszcze w galerii BS na glownej stronie) - tam blotnik byl wywalony. Oczywiscie teraz tez tak bedzie, tylko czasu na robote nie ma, a i z kaska krucho. Ot w zimowe wieczorki bedzie co robic.... Wymiana blotnika, oplot, szybka, sety, wiecej karbonu, to tylko nieliczne potencjalne zmiany.

_________________
<----. Ból trwa chwile, chwała jest na wieki.
<----|========================
<----'


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL