Dunlop Qualifier w Savage'u

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Tapir

Dunlop Qualifier w Savage'u

Post autor: Tapir »

Jako, że bieżnik mojej poprzedniej tylniej opony był gładki jak lustro postanowiłem ją wymienić :wink: Znalazłem używanego Dunlopa Qualifiera, wszystkie rozmiary się zgadzały, oprócz jej wysokości.

Mianowicie opona którą kupiłem okazała się o 10 mm wyższa niż normalna tylna "Savedżowa" opona- 140/90-15. Okazało się, że opona się mieści, jednak przy większym ugięciu zawieszenia coś mi chrobotało. Po przerobieniu śrubki mocującej plastikowy chlapacz do stelaża tablicy rejestracyjnej przycieranie ustało- winowajcą była wystająca nakrętka.

Teraz przechodzę do sedna sprawy- obliczyliśmy, że przełożenie końcowego motocykla wydłużyło się o 8% w stosunku do fabrycznego (prędkościomierz pokazuje "starą" wartość, a więc zaniża), co rzeczywiście czuć, szczególnie na piątym biegu. Moc oddawana przez silnik jest o wiele lepiej wykorzystywana, silnik jadąc na najwyższym biegu nie brzmi tak "wysilenie" i nabiera obrotów bardziej godnie 8)
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Troche Ci sie geometria zmienila - ale mysle, ze przy takiej wyscigowce to nie ma znaczenia. Za to bieznik jest konkretny :wink:
ObrazekObrazek
Tapir

Post autor: Tapir »

Czuć, że motocykl jest bardziej "pochylony" do przodu, ale właściwości jezdne się nie zmieniły :wink:
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

Tapir opona ta jest wyższa nie o 10mm a o 10% z szerokości :P
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

Nie kurna (może ten rozmiar źle podałem) - jest wyższa o 10 mm (widać to nawet gołym okiem)- ledwo się mieści pod błotnikiem.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

Tapir, oto mała lekcja z wymiarów opon:

140/90R15 znaczy to tyle że

szerokość opony to 140mm, wysokość to 90% szerokości, a felga 15cali

więc jeżeli masz w/w oponę to jej wysokość to 90% ze 140mm a to jest 126mm

a jeżeli wcześniej miałeś 140/80 to jej wysokość równała się 112mm

:P
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

A-ha.... dziękuję :twisted:

"Tapir opona ta jest wyższa nie o 10mm a o 10% z szerokości "
Po prostu za szybko przeczytałem i zrozumiałem, że chodzi Ci o to, że szerokość się zmieniła.
franio123

Re: Dunlop Qualifier w Savage'u

Post autor: franio123 »

a czy taka opona wejdzie do dzikusa: OPONA DUNLOP QUALIFIER 150/90-15 74V
chciałbym wsadzić możliwie jak najszerszą i wyższą jeśli obroty by miały spaść trochę zachowując taką samą prędkość.
a może ktoś poleci mi jakąś?
ODPOWIEDZ