silnik do vz 800 marauder

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
cywa

silnik do vz 800 marauder

Post autor: cywa »

Witam,

Czy ktoś z Was może wie gdzie kupić lub skąd załatwić silnik do maraudera vz 800, ponieważ mój odmówił posłuszeństwa? Orientujecie się, ile coś takiego może kosztować?

Dzięki wielkie za pomoc,

pozdrawiam wszystkich z BS
yogurt

Post autor: yogurt »

Właśnie jest na Allegro za 4500...
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Pewnie jak skoczysz do działu "Przywitania" i napiszesz coś bliżej o sobie to Yogurt poda Ci nawet linka do tej aukcji, żebyś się nie naszukał za bardzo
:wink: :wink: :twisted: :twisted: :wink: :wink:
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
cywa

Post autor: cywa »

Hej,

Ten na allegro już wlasnie znalazlem, ale poki co wydaje mi sie za drogi. Chcialem znalezc cos tanszego, bo jakby nie patrzec to jest w ogole najdroższy silnik motocyklowy na allegro.
Przy okazji: czy silnik z 2002 roku będzie pasowal do modelu z 1999?

Pozdrawiam
G.
daab
BS Brother
BS Brother
Posty: 788
Rejestracja: śr, 28 sty 2004, 20:18
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk/Wawa

Posty i porzadek

Post autor: daab »

A ktoś ty cywa ??
Zasady forum
Na początku VZ 800 - 96
Później DL 650 - 04
Póżniej GSX 1300 R -
Obecnie też na S..... i z Japonii
yogurt

Post autor: yogurt »

Czy 4500 to dużo?
Biorąc pod uwagę wartość całego motocykla - no to tak średnio jest. Zauważ, że to z młodego rocznikowo motocykla; Maruderki z 2002 roku kosztują w całości około 20-21 tysięcy. 4,5 za silnik to mniej niż 1/4 wartości całego motocykla - a zważ, że suma ceny części jest zawsze dużo większa, niż cena maszyny w całości...
A Twojemu silnikowi co dolega, że naprawa jest nieopłacalna?
jajo

Post autor: jajo »

czy twoje moto, cywa nie stoi przypadkiem w mikołowie?
cywa

Post autor: cywa »

Hej,

Co do silnika to naprawić się go da na pewno, ale znalezienie części takich jak korbowód i panewki podobno nie jest zbyt proste, a nowe części są cholernie drogie. Cały czas szukam używanych, ale jak na razie nic z tego. Poza tym pozostaje kwestia tego, że będą wysokie koszty robocizny i duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w najbliższym czasie - tak mi powiedzieli.

Jajo - masz racje - motor stoi w Mikołowie i zanosi się na to ze jeszcze trochę tam postoi.

Co do ceny za silnik to wydaje mi się, że jednak 4,5 tys to dużo. Znalazlem w gazecie 2 ogłoszenia o sprzedaży silnika, ale jak się okazało było już za późno i zostały sprzedane. Jeden za 3,5 tys, razem z przewiezieniem motoru i montażem (+ gwarancja działania) a drugi za 1,5 tyś zł, z tym, że było coś uszkodzone przy wyjściu do rury wydechowej.
Znalazlem też na ebay usa silnik za 700 dolarów w bardzo dobrym stanie, ale sprawdzając na fedex ile kosztowałoby sprowadzenie, obliczyło mi że 2300 dolarów:)) Chyba zrezygnuje i poczekam, aż znajde coś tu.

Pozdr
Cywa
yogurt

Post autor: yogurt »

Nowy korbowód to 68$, panewki są po 5$ - to jednak sporo mniej niż 700$. Fakt, nie wiem co tam jeszcze potrzeba (jestem na wczasach i nie mam przy sobie serwisówki do Maraudera), a to może podnieść koszty, jakieś uszczelki, duperele etc.
A co do zakupu silnika w USA, to możesz zorganizować wysyłkę morską przez PolAmer - duuużo taniej niż inne dowolne formy wysyłki ;)
BTW, dlaczego przy porządnie wykonanym remoncie na nowych, oryginalnych częściach ma być "duże prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w najbliższym czasie"?
cywa

Post autor: cywa »

Sprawa wygląda tak, że ja nie znam się w ogóle na budowie silnika i jeśli ktoś, kto się zna mówi mi, że naprawa się nie opłaca bo sama robocizna to 1200 zł + części, sprowadzanie itp. itd., to niestety jestem zmuszony mu uwierzyć na słowo. W każdym razie na pewno sugerowali mi , że lepszym rozwiązaniem jest nowy silnik, którego teraz usilnie szukam.

Cieszę się, że nie jest tak do końca i istnieje możliwość naprawy po koszcie niższym niż kupno nowego silnika. Będe musiał pogadać z ludźmi z serwisu i powiedzieć co się dowiedziałem na forum ,a może uda się znaleźć jakieś rozwiązanie.

Co do awarii to też napisałem co usłyszałem. Słyszalem że mogą być problemy z dopasowaniem nowych części do starych, ewentualne późniejsze branie oleju itp..

Dzięki wielkie za informacje.
Pozdr
Cywa
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
Sorki, ale ja to widzę tak, ze zamiast usilnie szukaś innego silnika zacznij szukać innego mechanika. Co to za pieprzenie o dopasowywaniu rzeczy nowych do starych ??
A tak właściwie co się stało z tym twoim silnikiem ??
Nowy korbowód ?? Dlaczego ?? Wymiana panewek - rozumiem ale korbowód :roll: :roll: :roll:
A może chodzi o nowy wał korbowy ?? (to już wydatek ok.540 $)
Ale w takim razie jaka jest przyczyna ?? Jeździles bez oleju czy masz już nawinięte 100 tys km ??
Zawsze lepiej wymienić silnik niz "babrać" się w starym. Tyle tylko, że to kosztuje i basta.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
cywa

Post autor: cywa »

Hej,

Żeby nie było nieporozumień - mechanik powiedział mi, że lepiej jest kupić silnik a nie go naprawiać a o dopasowywaniu części dowiedziałem się od różnych ludzi do których dzwoniłem z pytaniem, czy mają części czy do silnika lub cały silnik na sprzedaż. Jak już wcześniej pisałem nie bardzo się znam na silnikach więc nie brzmiało to dla całkiem nierealnie, że stare i nowe części mogą nie do końca pasować. (w rozumieniu, że mogą wystąpić problemy w parcy silnika, a nie że będą całkiem innych wymiarów)

Silnik się podobno zatarł. Było trochę za mało oleju, bardzo gorąco i bardzo stromy podjazd, przy szczycie którego silnik zaczął brzęczeć i tracić moc.

Co do części to nie wiem dokładnie jakie są potrzebne, ale podobno ich kupno przekroczy koszt nowego(używanego) silnika. Wynika z tego, że pewnie będzie potrzebny też wał korbowy.

Na razie szukam w gazetach i na aukcjach. Jakbyście przypadkiem zauważyli gdzieś lub usłyszeli, że ktoś chce sprzedać to będę bardzo wdzięczny za informacje.

pozdr
Cywa
yogurt

Post autor: yogurt »

cywa pisze:stare i nowe części mogą nie do końca pasować
No dlatego płacisz za remont, żeby ktoś to jednak "dopasował" ;)
Jeżeli silnik jest zatarty, to nie wiadomo co poszło. Może tylko panewki? A może urwał się korbowód? Może tłoki się zatarły, pierścienie popękały?
Najlepiej by było, gdybyś zaniósł ten silnik zaufanemu mechaniorowi (ale naprawdę zaufanemu) i niech zrobi listę tego, co jest do wymiany. Ty sobie zajrzysz wtedy na http://www.ronayers.com i zobaczysz co ile kosztuje. Możesz się zdziwić - ceny duuużo niższe niż w Polsce ;)
Edit: Po konsultacji ze znajomym mechanikiem: jeżeli silnik się zatarł z powodu braku oleju, to wał korbowy prawdopodobnie może wymagać wymiany, bo w większości motocykli japońskich warstwa utwardzona jest tak cienka, że po wykonaniu szlifu (czyli usunięciu z wału uszkodzeń spowodowanych zatarciem) miejsce dla panewki jest już tak miękkie, że wyrabia się momentalnie (grubość warstwy którą można bezpiecznie zeszlifować to zazwyczaj kilkanaście mikrometrów). Zatem najpierw trzeba zweryfikować stopień uszkodzeń.
cywa pisze:Co do części to nie wiem dokładnie jakie są potrzebne, ale podobno ich kupno przekroczy koszt nowego(używanego) silnika.
Tego nie byłbym pewien. Kupując używany silnik nigdy nie wiesz co w nim siedzi. Kiedy robisz kapitalkę, to znasz swój silnik od podstaw i zaczynasz eksploatację niejako "od zera", jakby dopiero wyjechał z fabryki.

W 100% zgadzam się z Lechulem. Twój silnik potrzebuje przede wszystkim innego mechanika - dobrego w tym, co robi i zaufanego. Niech dokona solidnej oceny strat i może się okazać, że wyjdziesz jednak z tego obronną ręką i niewielkim kosztem.

BTW, jeżeli ja miałbym do wyboru silnik nieznanego pochodzenia albo porządnie zrobioną kapitalkę swojego w porównywalnej cenie (a może nawet z gwarancją, bo porządny mechanik powinien odpowiadać za swoją robotę), to chyba zdecydowałbym się na kapitalkę...
cywa

Post autor: cywa »

Hej,

Poszedłem za waszą radą i dogadałem się w ten sposób, że zrobią mi ten silnik, i zrezugnuję z kupowania nowego (używanego) silnika.

Dzięki za stronę z częściami z ronayers, bo cena wału jest o 160 $ niższa niż na innych stronach, tylko czy możecie mi podsunąć pomysł jak tą część sciągnąć. Napisali mi, że nie wysyłają w ogóle do europy. Mam wykorzstać tą firmę PolAmer, o której pisaliście wcześniej?

Dzięki z góry,
Pozdr
Cywa
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Oto "instrukcja obsługi" zaoceanicznego rynku :lol: :lol:
Zreszta pisz na pw do Yogurta i Gradusa. Pozdrówka.
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... php?t=3515
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
ODPOWIEDZ