Cobra USA - wydech plus Jet kit - ktoś stosował ?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
mario33

Cobra USA - wydech plus Jet kit - ktoś stosował ?

Post autor: mario33 »

Mam pytanko do użytkowników customowanych wydechów Cobra (jeżeli są tacy). Czy ktoś próbował użyć tego w połączeniu z Jet kitem ?

Szczególnie interesuje mnie kwestia legalności i 'głośności' tego rozwiązania - bo mnie straszą że to nielegalne i zbyt głośne na polskie prawo.

Jakie przepisy dokładnie regulują wymogi co do 'głośności' wydechów w ruchu ulicznym ?
pepe570

Post autor: pepe570 »

art 60 Kodeksu drogowego
pkt 2 ust 2
zabrania sie kierującemu: używania pojazdu w sposób powodujący uciązliwości związane z nadmierną eemisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem.
art 66 ust 1 pkt 2pojazd ma być tak zbudowany.... aby korzystanie z niego: nie zakłócało spokoju publicznego poprzez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych...
mario33

...

Post autor: mario33 »

oj pepe... są przecież przepisy wykonawcze... gdzie okresla sie poziom halasu i emisji spalin dozwolony prawda ? :)) Wlasnie dlatego policja lub inspekcja transportowa ma co sprawdzac :) Tylko nie moge ich znalezc...

chodzi mi o doświadczenia.... nie tylko o suche fakty...
pepe570

Post autor: pepe570 »

skoro nalegasz http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/sit ... 517-pl.pdf

Są to przepisu unijne, są oczywiście stosowne rozporządzenia potrwierdzajace , że stosuje się pprawo unijne, na tym linku na stronie ok 400 są dane dotyczące hałasu . Dyrektywa 97/24/ue


ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURYz dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:

a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),

b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli „Poziom hałasu zewnętrznego”, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia tj:

1
Motocykl z silnikiem o pojemności skokowej:

- nie przekraczającej 125 cm3
94 dB

- większej niż 125 cm3
96dB
Ostatnio zmieniony śr, 21 cze 2006, 08:15 przez pepe570, łącznie zmieniany 1 raz.
Butcher

Post autor: Butcher »

przepisy a co to takiego :twisted: ostatnio jak pojechałem podbić coroczny przegląd to mało ze śmiechu nie padł gość z obsługi :D po czym zakrył ręką oczy (że to niby nie on) i stęplował!! Później żeby wyjechać musiałem przejechać przez hangar i tylko widziałem przerażone oczy obsługi skierowane na okna które ledwo utrzymały swoją pierwotną zamyśloną lokalizacje :) także ten tego jak będą mnie chcieli zatrzymać będe się trzymał wersji że nie słyszałem syren buahahahah
Pozdrwiam
pepe570

Post autor: pepe570 »

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJIz dnia 30 grudnia 2002 r.
w sprawie kontroli ruchu drogowego

§ 7. 1. Policjant, zatrzymując dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego używania, wydaje pokwitowanie. Wzór pokwitowania stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. W razie uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska, pokwitowanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi jednocześnie skierowanie na dodatkowe badania techniczne.

Zwracam uwagę na pkt 2 :"W razie uzasadnionego przypuszczenia"
w tym załączniku nr 1 jest miejsce zarówno na dowód rejestracyjny jak i na prawo jazdy (niepotrzebne skreślić)

Prawo o ruchu drogowym,dział V rozdział 1 : Uprawnienia Policji:

Art. 129. 1. Czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach, kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań Policji.

2. Policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest uprawniony do:
8) uniemożliwienia:
b) korzystania z pojazdu, którego stan techniczny, ładunek, masa lub nacisk osi ......................... albo naruszają wymagania ochrony środowiska,

Art. 132. 1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

c) narusza wymagania ochrony środowiska;
mario33

....

Post autor: mario33 »

Dzieki za porade w sprawie przepisów.

A kto w Wawie sprowadza i zakłada takie wydechy, może wie ktoś ? Chodzi o to, żeby to było nie za drogo, a solidnie.
pepe570

Post autor: pepe570 »

albo niedrogo albo solidnie, Jaskłowski ma je po ok 2800 zł (montaż gratis) w łomiankach na Kolejowej jest człowiek robiący takie coś za ok 600 zł
mario33

...

Post autor: mario33 »

Pepe, nie chodzi o 'takie coś' tylko Cobra :) Streetrod oryginał kosztuje ok. 470 dolców.
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
Pogadaj z Gradusem to Ci pomoże ściągnąć te cacka :twisted:

http://www.cobrausa.com/content/index.c ... &bikeID=88

koniecznie z tym wieszakiem
http://www.cobrausa.com/pdf/3717.pdf

no i masz szczęście, że to nie do "gaźnikowca" bo wtedy koniecznie musisz doliczyć Jet Kit o który pytałeś myślę:
http://www.cobrausa.com/content/index.c ... braJetKits
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
Gradus

Post autor: Gradus »

To Gradus odpowie tak: Jeżeli wydech custom, to tylko z jetkitem i filtrem "high flow" - motor zmienia sie naprawde nie do poznania, elastyczność, "wkręcanie sie", "ciąg z dołu" - o 3 oczka w górę. Cobra oferuje jetkity do róznych kombinacji filtr-wydech - moim zdaniem naprawde warto (nawet jetkit+filtr przy oryginalnym wydechu to niebo a ziemia w porównaniu z fabryką). Troche wiecej wachy tylko łyka, no bo układ dolot/wydech sie robi bardziej "przepadzisty" :lol::lol::lol:. Tak że ze strony techniczno - użytkowej dla mnie bomba.

Na temat legalności w PL sie nie wypowiadam, bo nie moge. Tutaj NIKT nie zwraca uwagi na takie drobiazgi jak głośny wydech - wręcz przeciwnie: nawet na tablicach nad autostradami nieraz piszą rzeczy typu "BIKERS ! LOUD PIPES SAVE LIVES" - że niby moto jest bardziej "zauważalne" z pustymi rurami. Przegląd techniczny ? Zapomnijcie ! Jedyny przegląd jaki tu obowiązuje to test spalin (sami wzywają) ale z tego co wiem i widzę, to motocykli nawet to nie obowiązuje ! (nie wzywali od 2003 :lol: ). Jak masz świecące światła i chociaż kawałek jakiejś rury "na wylocie", to jesteś OK, a gliniarze jadąc obok jeszcze ci przez szybę pokażą :ok2: jak im się moto spodoba....
ODPOWIEDZ