kapie mi troche olej z SAVAGE

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
SID

kapie mi troche olej z SAVAGE

Post autor: SID »

Hello,
skoro mam SAVAGE zaledwie ~5 dni to nwm czy to jest normalne czy nie, ze troche mi kapie olej z pod silnika.

Wlasnie bylo tak:
pojezdzilem sobie przez tych pare dni ~100km no i wczoraj zauwazylem, ze pod motocyklem, na podlodze, jest pare kropelek oleju. :cry2:
Czy to mozna zostawic w spokoju, czy cos jest nie tak?

:idea2: Aby nie tworzyc nowego tematu :roll: zapytam tez: co ile km +- nalezy zamieniac olej oraz filter dla SAVAGE?

Dzieki bardzo! :!:
Rybka

Post autor: Rybka »

Na pewno przy zakupie motocykla używanego warto od razu wymienić: olej, filtr powietrza i filtr oleju !!

Jesteś pewny, że kapie olej ?? A nie np. ze zbiorniczka przelewowego, benzyna ??

Od paru kropli to nic się nie stanie :wink: jakby to była kałuża to trzeba by było się już zastanawiać.
Tapir

Post autor: Tapir »

Mój Savage akurat nie puszcza ani kropli oleju, ale na marginesie napiszę Ci, że swego czasu miałem motorower z silnikiem marki H..... Dax i (mimo przebiegu 1000 km) było dla niego normalnym, iż wywalał olej z odpowietrznika. Rozmiary kałuż czasem mnie martwiły, ale poziom oleju zawsze pozostawał ten sam.
qgel
BS Brother
BS Brother
Posty: 5333
Rejestracja: ndz, 20 lis 2005, 18:46
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: WARSZAWA
Polubił posty: 5

Post autor: qgel »

mi nie kapało, dopóki nie wymieniłem oleju, filtra itp., chyba zadużo nalałem, bo poziom przewyższa górną granicę - podobno nic złego się nie powinno stać, bo "silnik się sam pozbędzie nadmiaru", ale przejechałem przez ostatni tydzień ponad 1500 km i olej kapie dalej (kilka kropel po skonczonej jeździe), czekam aż wykapie nadmiar, albo zacznę się martwić... i Osamy (mojego mistrza od mechaniki Savage) trzeba sie będzie spytać :)
LS 650 Savage`91 ---> GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6) ---> Rebel 500
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
mikaels

Post autor: mikaels »

U mnie tez suchutko od samej nowosci. Olej wymieniam zawsze razem z filtrem tuż przed sezonem, co roku. Zawsze ten sam i wszystko gra.

Moim skromnym zdaniem - nie wolno nigdy lac za duzo!! Dziwi mnie stwierdzenie ze "silnik się sam pozbędzie nadmiaru". Czyli co ?? Nadmiar sobie wykapie i pozniej przestanie ?? Przecie jak kapie tzn ze są nieszczelności, ktorę watpie aby się same niwelowaly wraz z uregulowaniem poziomu. Chociaz moge sie mylic :) - nie eksperymentuje.
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

Polecam ci SID to co Rybka napisała, wymianę oleju i filtrów, warto :D a to kapanie to może ot tak poprostu poluzowana śruba od spuszczania oleju :?: a może ten dekielek od filtra oleju marnie dokręcony... albo faktycznie paliwo, sprawdź
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
SID

Post autor: SID »

Rybka pisze: Jesteś pewny, że kapie olej ?? A nie np. ze zbiorniczka przelewowego, benzyna ??
Tak, jest olej :oops:
meyer2 pisze:Polecam ci SID to co Rybka napisała, wymianę oleju i filtrów, warto :D
Dobra ! :)

Poziom oleju to juz tak blizej do niznej granicy ... oraz cholera wie ile sie na tym jezdzilo przede mna :| poslucham porad braci i siostry(Rybki) :wink:

Wyruszam jutro do najblizszego SUZUKI sklepu za filtrami... i olejem.
I przystopie do zamiany...
Wtedy informuje jak sie ma SAVAGE. !
Dzieki
Rybka

Post autor: Rybka »

SID pisze:Wyruszam jutro do najblizszego SUZUKI sklepu za filtrami... i olejem.
I przystopie do zamiany...
Wtedy informuje jak sie ma SAVAGE. !
Dzieki
Nie kupuj tego w Suzuki :shock: bo majątek wydasz...
Olej Motul (ja używałam 5100 ale nie wiem jaki w twoim powinien być :roll: )
filtr KN

Na pewno znajdziesz w sklepach motocyklowych :D .
SID

Post autor: SID »

Skoro w instrukcjach sie pisze ze moj moto potrzebuje nawpolsyntetyka 10W40, wiec Motul 5100 podchodzi.

W sklepie znalazlem taki Motul 5100 Ester 10W40 (API SG) olej o cenie 4L = ~80zl
Cena zdrowa? :)
Rybka

Post autor: Rybka »

SID pisze:Skoro w instrukcjach sie pisze ze moj moto potrzebuje nawpolsyntetyka 10W40, wiec Motul 5100 podchodzi.

W sklepie znalazlem taki Motul 5100 Ester 10W40 (API SG) olej o cenie 4L = ~80zl
Cena zdrowa? :)
Cena bardzo dobra. Tak koło 100zł kosztuje :D chociażby na allegro:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=103080063
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

powiedz mi SID skąd ci dokładnie kapie, to jest ważne, bo może to być standardowa nieszczelność na simmeringu na skrzyni biegów, lub kole zdawczym, a może uszczelnienia na rozruszniku poszły, a może leci z miejsca gdzie linka z licznika wchodzi w silnik????

zobacz czy masz olej (tłusto i brudno) pod rozrusznikiem, to widać a jeżeli tam jest syf to jest tam przelot na stronę koła zdawczego i tamtędy ścieka na ziemię


a może masz tłuste rurki co wiszą za silnikiem, dwie gumowe takie, są to sączki z skrzynki filtra powietrza, i jeżeli nei masz takiego śmiesznego meszku drucianego w silniku nad łańcuchem rozrządu w otworze odpowietrzenia skrzyni korbowej to olej będzie ci tamtędy przechlapywał do filtra powietrza i tam zawsze będzie tłusto (olej kapie), trzeba to zrobić bo na olej wydasz dużo kasy :P
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Witam !!
No toś mu Osama nawstawiał :wink: :twisted: :wink:
Jutro SID zamiast szukać sklepu z częściami będzie szukał tych rurek i tłustych plam pod "rozruchem" :P :P :P
Rybka - filtry KN powiadasz ?? Chodzi o K&N ??
Przecież stosowanie tych filtrów może pociągać za sobą konieczność regulacji gaźnika z powodu lepszego "oddechu" jakiego sprzęt doświadcza po ich zamontowaniu. SID nakupuje części przeróżnych a potem "przyleci" z następnym problemem, ze np. sprzęcik mu "zamula".
Usuwaj Sid wycieki bo jak tego nie zrobisz to na jaką cholerę wlewać nowy olej :roll: :roll: :roll:
Z asfaltu go nie zeskrobiesz. Pozdrawiam.
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

Lechul pisze: Usuwaj Sid wycieki bo jak tego nie zrobisz to na jaką cholerę wlewać nowy olej :roll: :roll: :roll:
Z asfaltu go nie zeskrobiesz. Pozdrawiam.
to sobie zamontuje miseczke pod silnikiem, a jak się w misce troszke nazbiera to doleje do silnika... :D a co do ceny oleju Motul to szok... 80 zeta, ja płaciłem 100 ... aaaaa i nie zapomnij o uszczelce jak będziesz kupował filtr oleju :D ja bym zapomniał kupić do swojego :P
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
Dodi

Post autor: Dodi »

Tak jak już nie raz było na forum pisane: stan oleju święta rzecz!! i powinien się zawierać między min. a max. tak samo w moto jak i w katamaranie i w każdym innym "urządzeniu silnikowym" gdzie jest olej i trzeba go sprawdzać. Ja dzięki temu że kiedyś wlałem właśnie trochę za dużo i olałem to sądząc że nic się nie stanie to musiałem zafundować mojej Suzi w tą zimę całe uszczelnienie cylindra + kilka mniejszych uszczelek :glupek2: Tak więc nie powielajcie błędów innych i jeśli macie za dużo to czym prędzej trochę spuśćcie a jeśli za mało do dolejcie. Ja zawsze zmieniam filtr i olej na początku sezonu. Filterek firmy Filtron a olej Castrol GPS 10W40. Leję go od trzech sezonów i jest :spoko:

PS. meyer2 o której uszczelce mówisz? o tym o-ringu który jest pod dekielkiem?
Zielony

Post autor: Zielony »

W sklepie znalazlem taki Motul 5100 Ester 10W40 (API SG) olej o cenie 4L = ~80zl - cena bardzo dobra :!: i olej chyba tez w pożądku. Ja właśnie zmieniałem olej i wlałem dokładnie ten!! Uszczelka o której mowa chyba nie zużywa się tak szybko żeby ją zmieniać przy każdej wymianie oleju ( u mnie przynajmniej była wpożądku). I nic mi nie kapie :D Filtry powinienes dostać w każdym lepszym sklepie z częściami, filtr oleju kupiłem za ok.10zł ( firmy Hiflofiltro ).
pozdrawiam
ODPOWIEDZ