Suzuki Savage- luzy zaworowe

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Tapir

Suzuki Savage- luzy zaworowe

Post autor: Tapir »

Nie jest to może wielki problem, ale do rzeczy.......
Moja Savażka posiada oryginalny przebieg 6000 kilometrów (motocykl stał i był jeżdżony co niedzielę), jest może i zaniedbany, ale "świeżość" poszczególnych elementów (na oponach są nawet rzęski z boku) wskazuje na to, że od 91' przejechał tylko tyle.
W sobotę w Riderze w Krakowie umówiłem się tylko na wymianę oleju, luzów zaworowych nie kazałem w ogole sprawdzać- i tu pojawia się problem.... zawory delikatnie słychać, jest więc jakiś luz, ale hm.. czy na pewno? Czy po 6000 mogło się coś zmienić i czy opłaca się czekać 3 godziny (aż motocykl wystygnie)?
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

jeżeli wogóle nie słychać zaworów to znaczy że jakiś debil je podokręcał na chama, zawory ma być słychać, ale to ma być delkiatne i bardzo ciche cykanie, jeżeli jednak wali głośniej to znaczy że trza je ustawić.

co do czekania aż silnik wystygnie to jest to podstawa :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
mikaels

Post autor: mikaels »

heja,
jestem wlasnie po regulacji zaworow, przebieg ok.23 tys. W sumie troszke te sprawe zaniedbalem ostatnio regulowalem zawory w Riderze na przegladzie gwarancyjnym po 1000 km.
Zgodze sie z OSAMĄ w 100%, jesli nic nie pyka to zawory do regulacji !!! Delikatny stukot wskazany i nic nie bój wtedy masz pewnosc ze zaworki grają :) Moto odstawilem na caly dzien (musi jednak porządnie ostygnąć) do HRG w Poznaniu, chlopaki motorek przygotowali jak nalezy. skasowali 70zl i smigam dalej :]
Tapir

Post autor: Tapir »

Nieno...... słychać takie delikatne, subtle cykanie :D Więc pownno być ok :) Chodzi mi głównie o to czy luzy zaworowe mają dużą tendencję do zmniejszania się i czy po tych 6000 warto je już ruszać.
Przepraszam za offtop, ale czy to normalne, że słychać pasek napędowy? Nie jest to głośny dźwięk, słychać go głównie w czasie przyspieszania pod obciążeniem (na ogół z mniejszych obrotów).

EDIT: Dodałem zaimek, którego brakowało.
mikaels

Post autor: mikaels »

Wydaje mi sie ze jesli nastapi jakas tendencja to raczej do zwiekszania sie luzów. U mnie po tych dwudziestu paru tys. kwalifikowaly sie ewidentnie do regulacji, lataly jak "psu jaja" ;]. Co do pasa to mialem na poczatku sytuacje ze piszczal, ale byla to wina lekkiej asymetrii w ustawieniu tylnego kola. Pas ocieral o kolo pasowe jednak po ostatniej wymianie opony wszystko jest OK ustawione i jakichkolwiek odglosow brak. Jesli nawet to najlepiej zastosowac srodki do pasow napedowych HD lub potraktowac go najtanszym i sprawdzonym sposobem --> woda z mydlem :)

pozdrawiam
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

ja rególowałem co 3000 i było ok, oczywiście sam, co do pasa to tak jak Mikaels napisał - źle ustawione koło, co do mydła to fajna sprawa ale u mnei się nei sprawdziła :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

Za jakiś czas idę umyć ten cholerny pasek, a później posypać talkiem- mam nadzieję, że to pomoże, bo koło na 100% jest proste :shock:
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

masz pewność ze koło jest prosto ustawione do osi motocykla????? od razu ci powiem że znaki na wachaczu są krzywo, koło ustawia się na sówmiarkę, albo na wyczucie zdobyte doświadczeniem :D:D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

Dzisiaj po umyciu paska nie miałem okazji się przejechać, bo pani w PZU robi jakieś problemy z OC (mam nadzieję, że jutro się skończą). Sorry, za offtop, ale obczajcie dialog:
Ja: Jak to nie da się? Przecież jest tu numer polisy! Macie ją w bazie danych.
Babka: Dokumenty pan musi mieć.
Ja: Wy musicie mieć dokumenty, jestem waszym klientem- mam iść do Link4?
Babka: Niech pan idzie.
LOL!

Hm... dzisiaj już zaczynam relaks (browce), więc jutro wybiorę się do garażu z suwmiarą. :twisted:
ODPOWIEDZ