BRACTWO SUZUKI

www.bractwo-suzuki.com.pl
Teraz jest Wt, 21 maja 2019, 18:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 08:13 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lut 2019, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Województwo: łódzkie
Witam,
Mam taki problem. Wczoraj późnym popołudniem wybrałem się przedmuchać trochę wydechy i spotkała mnie taka sytuacja.
Kiedy zaczęło robić się już ciemno zauważyłem że moje światło niestety nie jest wystarczające aby komfortowo czuć się jadąc np droga przez las. Praktycznie nic nie było widać a bawa światła na asfalcie to już coś pomiędzy żółtym a pomarańczowym. Po około 1h jazdy przestał palić jeden cylinder a około 200m dalej całkowicie zgasł. Jako że miałem przy sobie miernik ładowania to wygląda że przyczyną bezpośrednią był rozładowany akumulator. Natomiast pośrednio sądzę że miał na to wpływ niski poziom ładowania. Moto miałem w serwisie i podczas sprawdzenia ładowania mechanik stwierdził że jest ok. Natomiast ja do końca nie jestem przekonany że prąd na klemach na poziomie 13,3 przy włączonym silniku jest wystarczający.
Przeszukując internet wygląda iż przyczyny mogą leżeć w trzech źródłach:
- alternator
- regulator napięcia
- problem z masą motocykla.
W jaki sposób nim trzeba będzie elektromechanika mogę samodzielnie to zdiagnozować? Prośba o pomoc.

_________________

Pozdrawiam
mkar81
------------------
Suzuki VZ800 <- Chińskie 125 :)
------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 15:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 5 kwi 2004, 06:34
Posty: 3062
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Województwo: śląskie
sprawdź wszystkie te punkty po kolei zaczynając od masy - bo to najłatwiejsze, potem sprawdź napięcia na alternatorze, a potem ew. regulator do wymiany

_________________
\m/-_-\m/ :twisted:

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 13:55 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lut 2019, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Województwo: łódzkie
Hej. Po sprawdzeniu prądu z alternatora na wszystkich 3 przewodach jest równo. Przy obrotach jałowych zaczyna się od 20V i rośnie równomiernie przy dodaniu obrotów. Także raczej alternator jest ok.
Natomiast prad z regulatora nie jest wyższy niż 13,5 bez względu na obroty. Jest możliwe aby regulator dawal za malo ale równo i stabilnie?
Co do masy to jak to sprawdzić?

_________________

Pozdrawiam
mkar81
------------------
Suzuki VZ800 <- Chińskie 125 :)
------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 22:49 
Offline
Głaszczący Kanapę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 1 sty 2018, 21:06
Posty: 42
Lokalizacja: Kraków
Województwo: małopolskie
Znam przypadki wśród moich znajomych gdzie przy takich awariach powymieniali wszystko,a okazało się że to
tylko akumulator był do wymiany. Na Twoim miejscu zacząłbym od akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 07:42 
Offline
Zmieniacz Żarówek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 3 wrz 2017, 15:59
Posty: 70
Województwo: podkarpackie
miron napisał(a):
Znam przypadki wśród moich znajomych gdzie przy takich awariach powymieniali wszystko,a okazało się że to
tylko akumulator był do wymiany. Na Twoim miejscu zacząłbym od akumulatora.

Kolega dobrze prawi.To jest prawda objawiona, ja wziąłem swojego na badanie do hurtowni akumulatorów, bo napięcie spoczynkowe wynosiło 12,4 V (mierzone po kilku dniach od ładowania) - bateryjka z 2012 roku.
Na cęgach był tak na pograniczu, może by sezon obleciał.Stwierdziłem że za 130 zł nie będę się denerwował, jak ma mi paść gdzieś na wyjeździe.Zakupiłem nowy.
Proponuję zrobić podobne badanie bateryjki i dopiero szukać przyczyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 20 mar 2019, 10:24 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lut 2019, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Województwo: łódzkie
Ciekawe to co piszecie. Natomiast aku jest nowy i ma miesiąc więc nie brałem tego pod uwagę. Ale pomierzę go również. Zobaczymy co da diagnoza akumulatora.


Diagnoza aku wskazała że wszysko z nim ok.
Natomiast jeszcze jedna ciekawa obserwacja. NA obrotach jałowych ładowania na poziomie 13,6 z wyłączonymi światłami. Podczas zwiększania obrotów ładowanie spada nawet do 12,5.
Nie mam niestety innego regulatora aby podpiać i sprawdzić. Czy coś innego niż regulator może jeszcze wymaga sprawdzenia nim zainwestuję w niego kasę?

_________________

Pozdrawiam
mkar81
------------------
Suzuki VZ800 <- Chińskie 125 :)
------------------


Ostatnio edytowano Wt, 26 mar 2019, 14:02 przez mkar81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 29 mar 2019, 08:24 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lut 2019, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Województwo: łódzkie
Hej,

Po wymianie regulatora ładowanie na poziomie ponad 14V.
Wygląda że temat rozwiązany i do zamknięcia.
Dzęki.

_________________

Pozdrawiam
mkar81
------------------
Suzuki VZ800 <- Chińskie 125 :)
------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 10 kwi 2019, 10:44 
Offline
Podpatrywacz

Dołączył(a): Pt, 1 cze 2018, 12:05
Posty: 1
Województwo: śląskie
Hej! EDIT Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 10 kwi 2019, 12:32 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 22 sty 2007, 08:31
Posty: 1557
Lokalizacja: Imielin
Województwo: śląskie
lopi napisał(a):
Hej! EDIT Pozdrawiam


Najpierw zasady, powitanie gdzie się należy, zdjęcie w avatar a dopiero potem pytania, odpowiedzi i prośby...

_________________
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
Kolejny Tiger 1200 XCa - nowe wcielenie
http://bikepics.com/members/harpoon1977/
tel. 665-392-191


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 08:38 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 lut 2019, 10:24
Posty: 10
Lokalizacja: Łódź
Województwo: łódzkie
lopi napisał(a):
Hej! EDIT Pozdrawiam


Wiem że istnieje taka opcja jak Edit. Ale specjalnie jej nie użyłem aby podbić posta na liście aby inni widzieli jak sprawa się zakończyła.

Temat do zamknięcia, sprawa rozwiązana wymianą regulatora napięcia bo ten zamontowany był z zupełnie innego motocykla. Były sztukowane przewody i wtyczki.

_________________

Pozdrawiam
mkar81
------------------
Suzuki VZ800 <- Chińskie 125 :)
------------------


Ostatnio edytowano Cz, 11 kwi 2019, 14:59 przez mkar81, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 10:34 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 30 sie 2006, 09:47
Posty: 1633
Lokalizacja: okolice Warszawy (WZ)
Województwo: mazowieckie
Dziękuję mkar81, że napisałaś co było przeczyną problemów. Często ludzie pytają, a jak znajdą sami odpowiedź, nie dzielą się ją.
Cieszę się, że udało się rozwiązać kłopot.
Ciesz się Marasiem. Mam wielki sentyment do tego modelu.
LwG

_________________
Piotrek
był VZ800 Marauder '97
jest GSF1250SA Bandit K8 ( 180000 km)
jest DRZ 400S(300 km)
-
Żyj i daj żyć innym
O RH+
Przepraszam za literówki, to wszystko słonik w telefonie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL