BRACTWO SUZUKI

www.bractwo-suzuki.com.pl
Teraz jest So, 23 mar 2019, 02:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 13:03 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 16 cze 2017, 21:04
Posty: 6
Lokalizacja: lubuskie
Województwo: lubuskie
Czesc,

chcialbym uzupelnic olej w przednich amortyzatorach (lagach) w moim intruderze, przy czym nie do konca wiem jak.

Pytanie:
Czy jak odkrece gorna srube przy amorze(ta przy polce) to moge tam wlac odpowiednia ilosc oleju , czy tez musze zdemotowac caly amor I zrobi to od dolu widelca?

Z gory dzieki za podpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 20:01 
Offline
Zmieniacz Żarówek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 23 kwi 2017, 07:48
Posty: 149
Województwo: łódzkie
Hej, w vl 1500 pod korkiem na górze jest kolejnym który dociska sprężynę...ja bym nie dolewał, wymień cały olej na nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 20:54 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 cze 2017, 19:41
Posty: 253
Województwo: kujawsko-pomorskie
Jeżeli wyciągniesz oś, to od spodu jest śrubka do spuszczania. Od góry wlejesz olej po odkręceniu śruby. Problemy to nakrętka od góry, która trzyma sprężynę i ciężko złożyć z powrotem gdy laga jest na moto. Generalnie prosta robota. Uważam że dolewanie oleju to zły pomysł, a tak w ogóle czemu masz za mało ? Jeżeli masz wyciek to trzeba wymienić uszczelniacze, jeżeli nie odpowiada ci praca zawieszenia należy zmienić olej na gęstszy lub rzadszy. Tyle wiem :)

_________________
K... jednoślad Eliminator 125 znany jako HURAGAN
Suzuki VL 800 BOULEVARD


Ostatnio edytowano So, 12 sty 2019, 07:40 przez szahmat, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 10 sty 2019, 22:26 
Offline
Zmieniacz Żarówek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 wrz 2015, 11:56
Posty: 142
Lokalizacja: Rybnik
Województwo: śląskie
Olej najlepiej Motula Factory Line 10W lub 15W (koniecznie Factory Line), to jest full syntetyk.

_________________
Były:JUNAK,AWO SIMSON,VS800,jest VS1400


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 15:38 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 13 cze 2005, 19:25
Posty: 479
Lokalizacja: trójmiasto
Województwo: pomorskie
Obrazek

Powinno sie zdemontować cały amortyzator rozebrać go na czynniki pierwsze wymyć wszystkie elementy , złożyć i zalać świeżym olejem . Wymiana na zasadzie odkręć śrubę 10 , następnie zakręć i wlej od góry niestety nie jest nic lepszym niż jazda na starym oleju .
W zabrudzonym , zużytym oleju zbierają się różne materiały , bez dokładnego czyszczenia karmimy amora świeżym olejem który zaraz miesza sie z pozostałościami .
Poza tym nie zleci nigdy w 100% przy takim spuszczeniu co dyskwalifikuje nalewanie w/g ilości oleju , pozostaje w/g pomiaru do górnej krawędzi na ściśniętym amorze bez sprężyny . Najwięcej "śmieci" zostaje przy elemencie 13 po zewnętrznej stronie w goleniu 3 .

Jeżeli będziesz chciał podjąć się tego napiszę ci jak co po kolei robić . Poz tym będziesz miał okazję zweryfikować części a daję 85% że w twoim modelu dolny ślizg 18 będzie zużyty

_________________
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 07:47 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 cze 2017, 19:41
Posty: 253
Województwo: kujawsko-pomorskie
Adam a czy płukanie nierozebranego amora, który jest w dobrym stanie ( mam pewność np. nowszy sprzęt ) , ma sens ? Myślę tu o kilkukrotnym wlaniu środka czyszczącego np. do mycia głowic lub benzyny ekstrakcyjnej, zakładamy że mamy czas ?

_________________
K... jednoślad Eliminator 125 znany jako HURAGAN
Suzuki VL 800 BOULEVARD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 15:13 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 13 cze 2005, 19:25
Posty: 479
Lokalizacja: trójmiasto
Województwo: pomorskie
Ciężko mi na takie pytanie odpowiedzieć . Nigdy tak nie robiłem .
Wszystko zależy od konstrukcji . Po pierwsze czy nie pozostaną w lagach płyny i zakłócą poziom czy ich właściwości , no i w nowszych konstrukcja jest więcej części gumowych - oringi na zaworkach .

Powoli firmy oficjalnie piszą o wymianach oleju w lagach co 4 lata .
Co ci ciekawego mogę powiedzieć że nawet jak mam na myjce części i przepłukuje je płynem z myjki to po włożeniu szczotki-świderka pojawiają się jeszcze zabrudzenia .

_________________
Simson SR2,WSK,JUNAK,XS400(jeszcze nie wiedziałem że SUZI jest najlepsze),GSXR400 - wynalazek , małżeństwo , chwila nieuwagi żony - GSX1300R
No i jest wymarzony pierdopęd na tor !! ( w 2012 niestety zdrada :-) )
A do wiosny na DR-Z 400SM lub E


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 20:28 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 cze 2017, 19:41
Posty: 253
Województwo: kujawsko-pomorskie
Dzieks.

_________________
K... jednoślad Eliminator 125 znany jako HURAGAN
Suzuki VL 800 BOULEVARD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL