BRACTWO SUZUKI

www.bractwo-suzuki.com.pl
Teraz jest So, 23 mar 2019, 02:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 10:51 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 sty 2019, 07:55
Posty: 15
Województwo: wielkopolskie
Witajcie serdecznie,

Jako że szukam pierwszego moto a pod nosem mam K... jednoślad Vulcana Classic 800 i w pięknym stanie Maraudera VZ800 który od 8 lat jest u jednego właściciela - chciałbym Was zapytać o jedną kwestię.

Wszyscy mi odradzają ten model Suzuki, twierdzą że prędzej czy później zatrze się silnik. Problem z małą ilością oleju, że trzeba co chwilkę kontrolować... Że to totalne bagno. Że strach nawet by chodził motor przechylony na stopce... Podobno nawet w moto świecie znalazł się w 5 najbardziej nie polecanych modeli.. Właściciel przejechał tym moto całą Polskę i chodzi nadal... Trudno jest mi zrezygnować z niego gdyż motor jest wspaniały. Pytam właścicieli którzy mają taki model- czy faktycznie tak jest że te silniki to cykająca bomba ?


Ostatnio edytowano Wt, 8 sty 2019, 13:09 przez takpoprostu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 11:59 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 22 sty 2007, 08:31
Posty: 1505
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: śląskie
Zanim ktokolwiek udzieli Ci odpowiedzi na Twoje pytania czy wątpliwości dokończ formalności... Powitanie jest, ale Avatara brak.
Dopóki go nie będzie temat zamykam. :twisted:

_________________
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - piękne wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - w trakcie oswajania
http://bikepics.com/members/harpoon1977/
tel. 665-392-191


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 12:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 5 kwi 2004, 06:34
Posty: 3043
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Województwo: śląskie
Formalności są - odblokowany ;-)

_________________
\m/-_-\m/ :twisted:

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:05 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 sty 2019, 07:55
Posty: 15
Województwo: wielkopolskie
Dzięki

Mam do kupienia dwa modele w tej samej cenie

K... jednoślad Vulcan 800 Classic (w fatalnym kanarkowo białym malowaniu)
i
Suzuki VZ800 Marauder (przepiękny)

Co mam zrobić ! Gdyż oba w rezerwacji... Rozum podpowiada Vulcan, ale wygląd i serce Maraudera.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:56 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 1 sie 2017, 08:15
Posty: 20
Województwo: dolnośląskie
Mimo że się nie znam (nie posiadam), to się wypowiem :)

Jeżeli tak bardzo jesteś tym modelem zajarany i jesteś pewien (z pewną dozą niepewności), że motocykl jest zdrowy - bierz. Motocykle kupuje się najczęściej serduchem, to nie auto gdzie częściej bierzemy pod uwagę kwestie bezpieczeństwa\pakowności\rodzinności. Kupujesz, cieszysz się i o to w tym chodzi. Każdy motocykl ma coś za uszami i każdy do każdego modelu da się odnaleźć ludzi którzy będą narzekać, bo coś padło. Oczywiście, statystyka jest nieugięta i modele VZ800 i VX800 przez pewne wady mają gorsze opinie ale (moim zdaniem) nie znaczy, że należy je omijać szerokim łukiem. Jeżeli to pierwszy motocykl, to ważniejsze jest od wypytywania w internetach który kupić, zrobienie pierwszego kroku. Pojeździsz, pok...rwisz, coś naprawisz, coś przerobisz, nauczysz się. Przy kolejnym zakupie będziesz miał wyrobioną swoją opinie co chcesz, jak jeździsz itd. Wiadomo, człowiek nie chce popełniać błędów, ale jeszcze gorsze jest nic nie robienie.

A żeby jeszcze bardziej namieszać Ci w głowie, powiem z doświadczenia, że ten model na K też jest bardzo wdzięcznym motocyklem. :)

Szerokości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 14:38 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 22 sty 2007, 08:31
Posty: 1505
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: śląskie
takpoprostu napisał(a):
Witajcie serdecznie,

Jako że szukam pierwszego moto a pod nosem mam K... jednoślad Vulcana Classic 800 i w pięknym stanie Maraudera VZ800 który od 8 lat jest u jednego właściciela - chciałbym Was zapytać o jedną kwestię.

Wszyscy mi odradzają ten model Suzuki, twierdzą że prędzej czy później zatrze się silnik. Problem z małą ilością oleju, że trzeba co chwilkę kontrolować... Że to totalne bagno. Że strach nawet by chodził motor przechylony na stopce... Podobno nawet w moto świecie znalazł się w 5 najbardziej nie polecanych modeli.. Właściciel przejechał tym moto całą Polskę i chodzi nadal... Trudno jest mi zrezygnować z niego gdyż motor jest wspaniały. Pytam właścicieli którzy mają taki model- czy faktycznie tak jest że te silniki to cykająca bomba ?


Myślę, że na temat Kawy zbyt wielu informacji możesz tu nie uzyskać, co do Marudy to zupełnie inna kwestia.
Faktycznie panuje taki stereotyp, że żre tyle oleju ile benzyny, że zaciera się za pierwszym zakrętem, że absolutnie nie może pracować na wolnych obrotach na bocznej stopce i w ogóle paść... Myślę, że kilka osób potwierdzi moje słowa, że to naprawdę fajny motocykl, jeśli dopilnujesz kwestii oleju (w Kawie albo w innym nie trzeba kontrolować?? - nie sądzę). Ilość oleju w misce oleju faktycznie nie jest porywająca (coś koło 2,5L chyba), więc trzeba na jego poziom uważać, bo faktycznie może przy jego braku silnik się zatrzeć. Ale jak oleju w silniku w Kawie nie będzie to się nie zatrze? Też ją szlag trafi. Kontrola przez "okienko", więc dużo pracy nie potrzeba.
Sam miałem Marudę jeden sezon, potem sprzedałem i gość jeździł na niej kolejne kilka sezonów. Za mojej kadencji nawet nie musiałem jej dolewać oleju (a słyszałem historie, że do Marudy trzeba dolewać 1L na 500 czy 1000km), nic się z motocyklem nie działo ani u mnie, ani u kolejnego właściciela (Majek z tego forum). Dlatego jeśli stan motocykla jest dobry (może warto podjechać do jakiegoś mechanika motocyklowego, albo wziąć kogoś ze sobą na oględziny, kto się zna), jeśli właściciel dbał i serwisował (a to wbrew pozorom można stwierdzić po wyglądzie, po stanie opon, chromów i całej reszcie) to ja bym się tego motocykla nie bał...
Poszukaj trochę po forum, bo wydaje mi się, że podobne pytania czy wątpliwości rozwiewaliśmy już tutaj kilkakrotnie...

_________________
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - piękne wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - w trakcie oswajania
http://bikepics.com/members/harpoon1977/
tel. 665-392-191


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 14:51 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 sty 2019, 07:55
Posty: 15
Województwo: wielkopolskie
Dzięki za opinie... Właściciel do spokojnych raczej nie należy - ok 45 lat ale uwielbia zloty i wygrywać marudą konkursy na nagłośniejszy wydech heh Wstawił rury z nierdzewki ryczy że gadac nie idzie... Oczywiście oryginalne fabryczne w stanie IDEALNYM tez daje do motoru jak ktoś chce sobie może przełożyć (np. ja).

Z tym że ma go od 8 lat - przejechał nim sporo kilometrów z żoną. Stan tego motoru jest piękny, kolanka nie przebarwione. Bak ma delikatne ryski od zamka ot tyle. Na liczniku 29 tyś mil.

Tutaj fotki oraz filmik z 1 odpalania przy mnie po 3 miesięcznym postoju i drugi filmik jak już zogrzany pracuje:
https://photos.app.goo.gl/SSorb84cQLzqr7K69

Czyli to jedyna bolączka tego silnika - mało oleju ? Więc jak co 100km się będziesz zatrzymywał i sprawdzał stan oleju - to silnikowi nie powinno się nic stać tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 16:52 
Offline
Zmieniacz Żarówek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2017, 16:03
Posty: 60
Województwo: podkarpackie
Miałem Kawę V 800, ale tylko 1 sezon. Żadnych problemów, ale okazało się, że to nie to. Sprzedałem kumplowi. Przejeździł też 1 sezon i sprzedał bratu. Ten też 1 sezon. O ile wiem, to poza wymianą oleju nic nie trzeba było robić.
Jeśli Suzuki ma taki problem z olejem, proponuję założyć kontrolkę ciśnienia oleju. Niewielki koszt i robota też prosta, a to najlepsze zabezpieczenie. i pewność, że jest ciśnienie oleju w silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 18:21 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 sty 2019, 07:55
Posty: 15
Województwo: wielkopolskie
Bogdan1963 napisał(a):
Miałem Kawę V 800, ale tylko 1 sezon. Żadnych problemów, ale okazało się, że to nie to. Sprzedałem kumplowi. Przejeździł też 1 sezon i sprzedał bratu. Ten też 1 sezon. O ile wiem, to poza wymianą oleju nic nie trzeba było robić.
Jeśli Suzuki ma taki problem z olejem, proponuję założyć kontrolkę ciśnienia oleju. Niewielki koszt i robota też prosta, a to najlepsze zabezpieczenie. i pewność, że jest ciśnienie oleju w silniku.


A co nie leżało w kawce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 18:29 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 7 cze 2017, 19:41
Posty: 253
Województwo: kujawsko-pomorskie
Stary bierz oba :)

_________________
K... jednoślad Eliminator 125 znany jako HURAGAN
Suzuki VL 800 BOULEVARD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 18:53 
Offline
Zmieniacz Żarówek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 18 mar 2017, 16:03
Posty: 60
Województwo: podkarpackie
takpoprostu napisał(a):
Bogdan1963 napisał(a):
Miałem Kawę V 800, ale tylko 1 sezon. Żadnych problemów, ale okazało się, że to nie to. Sprzedałem kumplowi. Przejeździł też 1 sezon i sprzedał bratu. Ten też 1 sezon. O ile wiem, to poza wymianą oleju nic nie trzeba było robić.
Jeśli Suzuki ma taki problem z olejem, proponuję założyć kontrolkę ciśnienia oleju. Niewielki koszt i robota też prosta, a to najlepsze zabezpieczenie. i pewność, że jest ciśnienie oleju w silniku.


A co nie leżało w kawce?



Pozycja za kierownicą.
Komar, WSK 175 Kobuz, CZ 350 same nakedy. Obecnie GSX 1400 (i dla zabawy DR 350) I jest super.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 20:56 
Offline
BS Admin
BS Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 22 sty 2007, 08:31
Posty: 1505
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: śląskie
Bogdan1963 napisał(a):
(...)
Jeśli Suzuki ma taki problem z olejem, proponuję założyć kontrolkę ciśnienia oleju. Niewielki koszt i robota też prosta, a to najlepsze zabezpieczenie. i pewność, że jest ciśnienie oleju w silniku.

Moim zdaniem nie ma problemu z olejem, jedynie trzeba może troszkę częściej zajrzeć w "oczko". A z tego co pamiętam kontrolka ciśnienia oleju jest w standardzie, w fabrycznym liczniku...

_________________
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - piękne wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - w trakcie oswajania
http://bikepics.com/members/harpoon1977/
tel. 665-392-191


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 22:18 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 sty 2019, 07:55
Posty: 15
Województwo: wielkopolskie
harpoon napisał(a):
Bogdan1963 napisał(a):
(...)
Jeśli Suzuki ma taki problem z olejem, proponuję założyć kontrolkę ciśnienia oleju. Niewielki koszt i robota też prosta, a to najlepsze zabezpieczenie. i pewność, że jest ciśnienie oleju w silniku.

... A z tego co pamiętam kontrolka ciśnienia oleju jest w standardzie, w fabrycznym liczniku...


Tylko wtedy pewnie jest już za późno hihi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:17 
Offline
Śmigający inaczej...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 15 wrz 2017, 21:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tczew
Województwo: pomorskie
szahmat napisał(a):
Stary bierz oba :)

:) najlepiej
Tylko potem może byc tak jak ze mną. Mam dwa .. innej niż tu marki.
Wsiadam na jeden, jaden i mówię... tego zostawaim jest super!
Potem wsiadam na drugi i jest dokałdnie to samo ;)
..i tak stoją oba w garażu.

_________________
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r..odjechał :(...teraz tylko XJR1300 i FZ1N


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 08:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 7 lis 2004, 14:06
Posty: 5954
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Województwo: kujawsko-pomorskie
Ktoś kiedyś napisał, że to trwały silnik tylko trzeba na niego wsiąść odpalić i jechać, z powodu niskiego stanu oleju nie odpalać na bocznej stópce i nie czekać na rozgrzanie.

_________________
Dżawa 350 TS sport, GSX 600F i w końcu GSX 1400 K2, który stał się już legendą
- minęła era K4 1000 GIXERA :-) GSXR 1000K5 - mocne wspomnienie, teraz w modzie rozsądek SV 650 K2,
moda mineła teraz będzie na maxa..... już jest HAYABUSA K 9
e-mail : kropek@bractwo-suzuki.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL