serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Dział dla Braci z województwa podlaskiego. Możecie tutaj zamieszczać info tj. imprezki regionalne, adresy lokali i serwisów etc. w Waszym województwie.

Moderator: Necik

Bob

serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » pn, 9 maja 2016, 21:08

Może polecicie jakiś warsztat w Białymstoku wart postawienia moto na drobne czynności serwisowe. Oczywiście poza firmowym serwisem Auto Kras. Chodzi mi o jakiś zakład pasjonacki ;)
Dzięki z górki.

Awatar użytkownika
kosik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2746
Rejestracja: sob, 16 gru 2006, 17:40
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Wólka k. Białegostoku

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: kosik » wt, 10 maja 2016, 06:45

Witam
kiedyś robiłem tu:
Trans Bike. Serwis motocyklowy, sklep
ul. Potokowa 38
15-586 Białystok
To na Dojlidach jest,było to dawno ale jak się nie popsuli ,polecam.
Pozdrawiam
nie przeginaj nie jesteś z gumy

Marauder VZ800 99r sprzedany,obecnie brak

Awatar użytkownika
Necik
Moderator
Moderator
Posty: 917
Rejestracja: ndz, 4 maja 2014, 09:14
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Necik » wt, 10 maja 2016, 17:15

Z tego co orientuję się to n/w kiedyś pracował w Auto Kras.
Teraz robi pod siebie. Osobiście nie korzystałem z jego usług ale znam osoby , które korzystały i są happy !

Naprawa Motocykli
- kompleksowe naprawy powypadkowe
- usługi mechaniczne i lakiernicze

Adam Domanowski
ul. Przytulna 17
16-010 Nowodworce
tel. 509-107-996

Pozdro...
Suzuki GSX 650FA + LeoVince SBK EVO II
606-744-720
ORh+

Bob

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » wt, 10 maja 2016, 21:47

Dzięki Panowie. Zalecę najpierw do tego na Dojlidach, bo jakoś tak dziwnie mój GSR przy spokojnej jeździe wchodzi na wysokie temperatury rzędu 90-96 st C. Na trasie jak leciłlem to pokazuje 80 st C

Awatar użytkownika
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6008
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: KROPEK » wt, 10 maja 2016, 22:01

No to nie masz co jechać w zasadzie jedziesz wolno wolniej chłodzisz, wolniej chłodzisz wspomaga cię wiatrak i teraz najlepsze :mrgreen: wygoogluj przy jakiej temperaturze się włącza a zobaczysz, że jeszcze pewnie masz zapas. Do mechaniora to jedź jak po temperaturze granicznej kiedy włącza się wiatrak temperatura nadal rośnie. Choć w zasadzie to nie wiem czy gsr ma wymuszone chłodzenie ale temp. 90 do 100 to normalna temperatura pracy, przynajmniej tak mi się mocno wydaje 8)
Dżawa 350 TS sport, GSX 600F i w końcu GSX 1400 K2, który stał się już legendą
- minęła era K4 1000 GIXERA :-) GSXR 1000K5 - mocne wspomnienie, teraz w modzie rozsądek SV 650 K2,
moda mineła teraz będzie na maxa..... już jest HAYABUSA K 9
e-mail : kropek@bractwo-suzuki.com.pl

Awatar użytkownika
Maniutek
Śmigający po niebiańskich trasach
Posty: 35
Rejestracja: ndz, 8 maja 2016, 08:20
Województwo: podlaskie

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Maniutek » wt, 10 maja 2016, 22:11

Możesz zajrzeć jeszcze do Adama Mulawy na ul. Porzeczkowej wzw Kościoła na ul. Berlinga. Jeden z pierwszych mechaniorów od motocykli w Białymstoku.

Awatar użytkownika
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6008
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: KROPEK » wt, 10 maja 2016, 22:29

No dobra a co na to instrukcja ??
"Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
Po włączeniu stacyjki wyświetlacz testuje się przez 2 sekundy, a następnie podaje temperaturę
płynu chłodzącego. Przy temperaturze płynu poniżej 20°C wyświetlone zostaje wskazanie „- - -„
. Przekroczenie temperatury 120°C spowoduje zapalenie kontrolki (10) oraz miganie wskazania
temperatury. Po przekroczeniu temp. 140°C na wyświetlaczu ukaże się napis „HI”; lampka
ostrzegawcza (10) pozostaje zapalona.
UWAGA
Jazda motocyklem w przypadku, gdy temperatura płynu chłodzącego przekracza
dozwoloną granicę może doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia silnika. Jeżeli
temperatura płynu chłodzącego jest zbyt wysoka (przekracza 120°C) i zapala się lampka
ostrzegawcza należy zatrzymać motocykl i zaczekać, aż silnik ostygnie.
Nie należy uruchamiać silnika do momentu, aż wskazanie temperatury nie spadnie poniżej
120°C."
Motocykl to nie ciastko z kremem, samochód w trasie trzyma 90 st jak jest mniej to jest niedogrzany i spala więcej. Wnioski ?? Masz sprawny motocykl 8)
Dżawa 350 TS sport, GSX 600F i w końcu GSX 1400 K2, który stał się już legendą
- minęła era K4 1000 GIXERA :-) GSXR 1000K5 - mocne wspomnienie, teraz w modzie rozsądek SV 650 K2,
moda mineła teraz będzie na maxa..... już jest HAYABUSA K 9
e-mail : kropek@bractwo-suzuki.com.pl

Bob

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » śr, 11 maja 2016, 12:46

KROPEK pisze:Do mechaniora to jedź jak po temperaturze granicznej kiedy włącza się wiatrak temperatura nadal rośnie. Choć w zasadzie to nie wiem czy gsr ma wymuszone chłodzenie ale temp. 90 do 100 to normalna temperatura pracy, przynajmniej tak mi się mocno wydaje 8)
Wiatrak chłodnicy włączał się dopiero przy 95-96 st C i zbijał temp do 90 i się wyłączał. Trochę się zdygałem tymi temperaturami i spanikowałem, bo moto zgasiłem pospiesznie i temp znów skoczyła do 100 st. Wiadomo w garażu przewiewu nie ma :) Jeżdżę sobie spacerkowo 60 góra 80 km/h bo już się w życiu szybko najeździłem za młodziaka.
Teraz to powrót do motocyklowego hobby sprzed wielu, wielu lat. Obroty kręcę góra 6tys i aż strach pomyśleć co tam czeka powyżej 8-9 tys :)
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Dzięki bardzo za cytat z instrukcji. Już prawie wszystko jasne.
KROPEK pisze:No dobra a co na to instrukcja ??
"Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
Po włączeniu stacyjki wyświetlacz testuje się przez 2 sekundy, a następnie podaje temperaturę
płynu chłodzącego. Przy temperaturze płynu poniżej 20°C wyświetlone zostaje wskazanie „- - -„
. Przekroczenie temperatury 120°C spowoduje zapalenie kontrolki (10) oraz miganie wskazania
temperatury. Po przekroczeniu temp. 140°C na wyświetlaczu ukaże się napis „HI”; lampka
ostrzegawcza (10) pozostaje zapalona.
UWAGA
Jazda motocyklem w przypadku, gdy temperatura płynu chłodzącego przekracza
dozwoloną granicę może doprowadzić do przegrzania i uszkodzenia silnika. Jeżeli
temperatura płynu chłodzącego jest zbyt wysoka (przekracza 120°C) i zapala się lampka
ostrzegawcza należy zatrzymać motocykl i zaczekać, aż silnik ostygnie.
Nie należy uruchamiać silnika do momentu, aż wskazanie temperatury nie spadnie poniżej
120°C."
Motocykl to nie ciastko z kremem, samochód w trasie trzyma 90 st jak jest mniej to jest niedogrzany i spala więcej. Wnioski ?? Masz sprawny motocykl 8)
Ostatnio zmieniony śr, 11 maja 2016, 12:47 przez Bob, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Remi
BS Brother
BS Brother
Posty: 949
Rejestracja: pt, 19 maja 2006, 00:12
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Remi » śr, 11 maja 2016, 21:44

Bob pisze:Dzięki Panowie. Zalecę najpierw do tego na Dojlidach, bo jakoś tak dziwnie mój GSR przy spokojnej jeździe wchodzi na wysokie temperatury rzędu 90-96 st C. Na trasie jak leciłlem to pokazuje 80 st C
Nie jedź do Dzięcioła :)

Zajedź lepiej do Zaścianek do Maxa (Romek) :) MaxMoto :)
Nie znam lepszego fachowca od motocykli.
mobile: +48 888 587 587

Bob

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » śr, 11 maja 2016, 22:16

Remi pisze:
Bob pisze:Dzięki Panowie. Zalecę najpierw do tego na Dojlidach, bo jakoś tak dziwnie mój GSR przy spokojnej jeździe wchodzi na wysokie temperatury rzędu 90-96 st C. Na trasie jak leciłlem to pokazuje 80 st C
Nie jedź do Dzięcioła :)

Zajedź lepiej do Zaścianek do Maxa (Romek) :) MaxMoto :)
Nie znam lepszego fachowca od motocykli.
Czyli Dzięcioł to na Dojkach, a u Maxa opnę tylną wymienić, wyważyć można ? bo też muszę to zrobić tylko wcześniej kupić jakaś sensowną, bo fabryczne ledwo 10 tys wytrzymały. Trochę dziwne. Przednia jeszcze oki się wydaje, ale tylna po środku bez bieżnika już Bridgestone Battlax BT014

Awatar użytkownika
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6008
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: KROPEK » śr, 11 maja 2016, 23:02

Nie dziwne, opony mają kleić do drogi a nie długo służyć. Przeciętna żywotność dobrej opony to 6 do 8 tyś jak delikatnie jeździsz na słabym sprzęcie. Jakość opony przekłada się głównie na komfort jazdy i bezpieczeństwo a nie na długowieczność. Przeważnie można liczyć dwie tylne gumy na jedną przednią.
Dżawa 350 TS sport, GSX 600F i w końcu GSX 1400 K2, który stał się już legendą
- minęła era K4 1000 GIXERA :-) GSXR 1000K5 - mocne wspomnienie, teraz w modzie rozsądek SV 650 K2,
moda mineła teraz będzie na maxa..... już jest HAYABUSA K 9
e-mail : kropek@bractwo-suzuki.com.pl

Bob

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » czw, 12 maja 2016, 06:29

KROPEK pisze: Przeciętna żywotność dobrej opony to 6 do 8 tyś jak delikatnie jeździsz na słabym sprzęcie......
Zgadałem się kiedyś z gościem po trasie i ten Jegomość na Bandycie 650 ( K12) miał fabryczne gumy które przejechały 18 tys km ? jak to możliwe. Przednia trwalsza ? Przecież hamująca, no ale napędu nie przenosi to fakt. Sorki za lamerskie rozważania, ale dawniej to były inne motory i inne opony. Dzisiaj jakoś dziwnie jest :)

Awatar użytkownika
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6008
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: KROPEK » ndz, 15 maja 2016, 17:38

Dzisiaj jest bezpieczniej, szukaj odpowiednich opon do swojego moto, żeby trzymały się drogi jak magnes :mrgreen: . Zużyciem będziesz przejmował się potem. Zależy ono od wielu czynników. Stanu nawierzchni, stanu motocykla, mocy i sposobie jej wykorzystywania przez jeźdźca. Kiedyś na głowach były kaski np orzeszek, leżą na półkach, strychach itp. Mają nadal twarde skorupy ale czy są bezpieczne ?? Jeden zużyje gumy po 18 inny po 8 a są artyści u których po 3 tyś. Nie ma śladu opony. To ty masz przejechać nieograniczony dystans nie opona
Przyczepności :mrgreen:
Dżawa 350 TS sport, GSX 600F i w końcu GSX 1400 K2, który stał się już legendą
- minęła era K4 1000 GIXERA :-) GSXR 1000K5 - mocne wspomnienie, teraz w modzie rozsądek SV 650 K2,
moda mineła teraz będzie na maxa..... już jest HAYABUSA K 9
e-mail : kropek@bractwo-suzuki.com.pl

Awatar użytkownika
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1728
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Waldex » ndz, 15 maja 2016, 19:21

KROPEK pisze:Nie dziwne, opony mają kleić do drogi a nie długo służyć. Przeciętna żywotność dobrej opony to 6 do 8 tyś jak delikatnie jeździsz na słabym sprzęcie. Jakość opony przekłada się głównie na komfort jazdy i bezpieczeństwo a nie na długowieczność. Przeważnie można liczyć dwie tylne gumy na jedną przednią.
Nie wiem jak inne, ale PR2 (ma opinię dobrej) wytrzymują 3 razy tyle, w średnim mocowo sprzęcie, pod ciężkim kierownikiem. Pierwszy komplet zmieniałem, ze względu na kończący się przód (z lewej strony). Może mam źle zbieżność ustawioną:) Żywotność o której piszesz, dotyczy bardziej miękkich, sportowych opon na tor. Kolega póki co się chyba nie wybiera, wiec wystarczą turystyki.
Jedź i daj jechać innym!
GS500E pojechał.....
SV650N '00 pojechała...
czarny mruczek pojechał...
jest większy też czarny mruczek

Bob

Re: serwis, doświadczony serwisant SUZUKI w Białymstoku

Post autor: Bob » ndz, 15 maja 2016, 20:53

Wyszukałem jeszcze alternatywę dla Michelina w postaci Dunlop Sportmax Roadsmart 180/55 R 17 73W podobno prowadzi moto na suchym lepiej niż PR2, a ja przecież w deszczu nie przewiduje jeździć. Jeszcze Bridgestone Battlax BT 021 - opona jakby niczego sobie, ale tez nie szczególna jakaś, ale cena dobra ;)

ODPOWIEDZ