Strona 1 z 1

Wymiana uszczelniaczy w lagach

: ndz, 10 kwie 2011, 22:16
autor: mobit
Moi drodzy, pomóżcie :)
Potrzebuję wymienić uszczelniacze w lagach, ale po 2ch godzinach walki z jedną śrubą poddałam się...
Chodzi konkretnie o ŚRUBKĘ nr 20. W żaden sposób nie idzie jej wykręcić, a w manualu nie znalazłam informacji na temat co za cholerstwo ją trzyma :) I tutaj pada moje pytanie: co to za nakrętka/śrubka jest wewnątrz lagi fredka i jak ją najlepiej złapać? Próbowałam dobrać się do tego przeróżnymi nasadkami zamontowanymi na przedłużaczach, ale bezskutecznie...
Oczywiście w wersji kryzysowej rozważam zawiezienie lag do serwisu, ale może ktoś z was rzuci jakiś nowy, skuteczny pomysł :)
P.S. Bini, do pneumatu nie mam odpowiedniej przejściówki (cholera! :D) :P

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: ndz, 10 kwie 2011, 23:03
autor: luzik
Na maxa scisnac lage ze sprezyna w środku i wtedy kręcić a jak nie pomoże to
Pret gwintowany plus skontrowana nakretka 27 u mnie daje rade a konstrukcja podobna
Ale jak będziesz już kupować nakretke taka to lepiej kup długi bit do udara
Pod żadnym pozorem nie porysowac rur

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: pn, 11 kwie 2011, 04:46
autor: bohas
Przeciez do wymiany uszczelniacza nie musisz rozbierac lagi.

Jak wróce z pracy to zadzwonie i powiem co i jak. :wink:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: pn, 11 kwie 2011, 06:50
autor: mobit
Bohas, lage robebrałam bo i tak miałam olej do wymiany :)

luzik, na ściśniętej ladze próbowałam (walczyliśmy razem z braciakiem i to on dociskał, żeby nie było :P), ale efekt ten sam: śruba się kręciła w kółko. Później kombinowaliśmy właśnie z nakrętkami na pręcie, ale dalej nic :(
P.S. (27...?! :shock: Widzę, że będzie potrzebny grubszy kaliber :mrgreen: )

No nic... Dzisiaj po pracy podejście drugie :) Już ja jej (ladze) pokażę co to znaczy attachment "G" :twisted:

Obrazek

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: pn, 11 kwie 2011, 13:50
autor: bohas
mobit pisze:Bohas, lage robebrałam bo i tak miałam olej do wymiany
Do wymiany oleju też nie trzeba rozbierac lagi. To jest niepotrzebna robota. Konstrukcja przedniego zawieszenia (za wyjatkiem UPSIDE DOWN) umożliwia wymiane oleju jak i uszczelniaczy bez zbędnego rozbierania.

Ps. W niektórych moto jest śrubka w ladze na dole z boku, która trzyma środkową część lagi aby sie nie kręciła w koło razem ze śrubą. Patrz rys. Z tego co widze na Twoim rysunku to takiej śrubki blokującej chyba nie masz. :/

Ps_2. Jeśli się mocno uparłąś aby to rozebrać to pozostaje Ci jedynie klucz pneumatyczny. :wink:

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: pn, 11 kwie 2011, 14:49
autor: mobit
"Rozebrałam", czyli jak narazie odkręciłam górny korek, wylałam stary olej i wyjęłam sprężyny i tulejki :P Tylko z oddzieleniem goleni mam problem.
Tak jak mówiłam przez tel, nie chcę się dobierać do uszczelniaczy "po omacku", wolę rozkręcić całą lagę i mieć do nich dobry dostęp.
Śrubki blokującej niestety u mnie nie ma, stąd cała zabawa ze special toolem, który przytrzyma element 11.
Jak narazie mam jeszcze dość motywacji i zaparcia żeby dorobić specjalny klucz do tego, może się uda :mrgreen:

P.S. Trochę więcej info o tym kluczu znalazłam na Suzuki DR: LINK

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: wt, 31 maja 2022, 15:51
autor: marcin9
Witam.Panowie mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy lag w burgmanie 400 trzeba rozbierać czachę z lampami .czy dojdzie się od dołu.dzieki za odp

Re: Wymiana uszczelniaczy w lagach

: wt, 31 maja 2022, 16:07
autor: Dany
marcin9 pisze: wt, 31 maja 2022, 15:51 Witam.Panowie mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy lag w burgmanie 400 trzeba rozbierać czachę z lampami .czy dojdzie się od dołu.dzieki za odp
Bardzo proszę o spełnienie wymogów formalnych przed rozpoczęciem korzystania z forum (avatar).