BRACTWO SUZUKI

www.bractwo-suzuki.com.pl
Teraz jest Cz, 27 lis 2014, 19:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 9 maja 2009, 21:06 
Offline
Podpatrywacz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 23 mar 2009, 21:50
Posty: 21
Lokalizacja: Otwock/Warszawa
Witam mam takie pytanie czy trzeba co 6 tys km zmieniac olej w silniku ??????? w GSXR 1000 k4 czy nie jest to chwyt na $$$ przez poducenta?? Czy np można zmieniac olej co 10tys km?? Czekam na odp

_________________
GSX-R 1000 K4
GG 4563007


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 9 maja 2009, 22:07 
Offline
Strzelający z Rury
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 19 sie 2005, 19:42
Posty: 955
Lokalizacja: Warszawa-Włochy
Nawet jesli silnik moglby przejechac 10tys a nie 6tys na tym oleju bez szkody dla niego, to mysle ze ilosci oleju jakie wchodza do motoru nie powoduja strasznych kosztow jego wymainy...a pomysl jakie beda koszta ewentualnego remontu silnika, samo rezebranie bedzie kosztowac wiecej niz ten olej z filterm. Wiec taka oszczednosc to na krutka mete...
Porownal bym to do tankowania na stacjach Tesco itp...

_________________
Komarek,TransAlp,BANDIT 1200, GSX-R 1000, 1/2 Burgman 400
Albo GSX-R ... albo NIC!!!! <<< chwilowo nie działa ;)
KTM 990 Adventure
http://www.bikepics.com/members/kolasGSXR/
kom: 796-272-069


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 10:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lis 2005, 11:57
Posty: 1954
Lokalizacja: Londyn
Województwo: świat i okolice
Latasz litrowym gixerem i zastanawiasz sie 'czy trzeba?' Oczywiscie ze trzeba. Wymiana oleju to chyba najtansza, najprostsza i jednoczesnie jedna z najwazniejszych czynnosci jakie mozesz wykonanc przy swoim moto. Szukanie oszczednosci na oleju to najprostsza droga zeby zniszczyc silnik. Osobiscie wymieniam olej co 4-5tys, znam osoby latajace litrowymi sportami ktore robia to nawet czesciej np. co 4tys.

_________________
Four wheels move the body.
Two wheels move the soul.

GSX 750 Inazuma -> YZF1000R -> CBR1000RR K4 -> HRC K9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 10:19 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 20 lis 2005, 18:46
Posty: 4078
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: mazowieckie
mnie nie przekonaliście, rozmawiałem nawet z pracownikami serwisu suzuki, którzy nieoficjalnie tj. prywatnie potwierdzili, że te 6000 nie musi być tak mocno pilnowane i sami w swoich moto zmieniają co 8-10 tys... za mało mamy konkretów w postaci np. jakichś badań jak się zachowuje olej po 6000km (oczywiście nie pałowany ostro sportowo, bo w takim przypadku chyba zużywa się dużo szybciej)

_________________
LS 650 Savage`91 ---> buraczkowy potwor GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6)
http://bikepics.com/members/qgel/
tel. 605 258 805
qgel@wp.pl
A RH+


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 10:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 13 sty 2006, 23:18
Posty: 3647
Lokalizacja: Warszawa/okolice
Województwo: mazowieckie
po pierwsze bylo juz nie raz
viewtopic.php?f=7&t=774&hilit=zmie*+olej
viewtopic.php?f=12&t=8673&hilit=zmie*+olej
viewtopic.php?t=1472&highlight=zimowanie
..
(tam sa dyskusje nie tylko w kontekscie przed czy po zimie)

a po drugie, moim zdaniem, nic sie nie stanie jak bedzie 10tys i wiecej (chociaz ja zmieniam co 6-8 ale ja zboczony jestem ;) poza tym gwarancja tego wymaga) - niektorzy producenci np. chyba *onda, zalecaja zmiane oleju co 10km (tylko w PL wszyscy maja na 6-8 w papierach "ustawione"); olej nie traci tak szybko swoich wlasciwosci, a to ze sie robi czarny - tak ma byc! to ze jest czarny niczego nie zmienia z jego wlasciwosci

_________________
pozdrawiam,
Emil

. . gix 1.6 . . . Duża moc nie zwalnia od myślenia . . .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 13:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 17 lis 2005, 11:57
Posty: 1954
Lokalizacja: Londyn
Województwo: świat i okolice
Emil napisał(a):
a po drugie, moim zdaniem, nic sie nie stanie jak bedzie 10tys i wiecej (chociaz ja zmieniam co 6-8 ale ja zboczony jestem ;) poza tym gwarancja tego wymaga) - niektorzy producenci np. chyba *onda, zalecaja zmiane oleju co 10km (tylko w PL wszyscy maja na 6-8 w papierach "ustawione"); olej nie traci tak szybko swoich wlasciwosci, a to ze sie robi czarny - tak ma byc! to ze jest czarny niczego nie zmienia z jego wlasciwosci

Skoro uwazasz ze 'nic sie nie stanie' to czemu zmieniasz co 6tys? :wink: Olej traci swoje wlasciwosci i zaczyna byc wyraznie zanieczyszczony wlasnie po mniej wiecej 6-8tys km. Oczywiscie poszczegolne rodzaje (i marki) olejow zaczynaja redukowac sie po nieco innych przebiegach, generalnie full syntetic wytrzyma najwiecej. Serwisuje swoje motory u jednego z najlepszych serwisow/dealerow Suzuki w Londynie, mechanicy szkoleni przez Suzuki, wszyscy regularnie jezdza na tor, wlasna hamownia, ba maja rowniez wlasny team i zawodnika. W kwestii olejow maja dosc jasne zdanie: co 4-6tys km przy normalnej jezdzie, a jezeli latasz na track-days, co 3-ci wypad na tor.
Zreszta cala ta dyskusja jest nieco jalowa, bo przy dlugosci sezonu motocyklowego w kraju, cala roznica sprowadzi sie do zapewne do jednej wiecej wymiany oleju, jaki to koszt? 100zl? Czy dla 100zl warto ryzykowac zywotnosc silnika?

_________________
Four wheels move the body.
Two wheels move the soul.

GSX 750 Inazuma -> YZF1000R -> CBR1000RR K4 -> HRC K9


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 15:12 
Offline
Free Rider
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 26 lut 2005, 16:07
Posty: 2422
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: mazowieckie
ale zbyt częste wymienianie oleju też jest szkodliwe, ponieważ wypłukujesz "opiłki" niezbędne do odpowiedniego smarowania silnika.

Kiedyś pamiętam oglądałem film o byłym pracowniku (jednym z tych wyżej ustawionych) firmy olejowej, który zaczął ogłaszać, ze częsta wymiana oleju jest zaleceniem tylko dla korzyści portfela firm produkujących, a nie by zwiększyć żywotność silnika. Sam w swoim (fakt, że starym, czyli innej technologii) pojeździe nie wymieniał oleju przez kilkanaście lat... ale nie potrafię powiedzieć gdzie to oglądałem i o kim to było..

_________________
ETZ 251
VX800
VX800'
TL 1000 S --> TL 1000 S Liter w dwóch kuflach
TygrysSport
Obrazek

rostwor@wp.pl
6 0 8 4 5 6 0 0 8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 10 maja 2009, 16:14 
Offline
Śmigający inaczej...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 7 sty 2007, 23:27
Posty: 215
Lokalizacja: Kowale
Tak jak Emil wcześniej pisał - inni producenci motocykli podają różne dane na temat wymiany oleju. W Dukacie jest to np. 2 razy tyle co w suzuki - 12 tys. km! Y... jednoślad podajże 8 czy 10... i co, dzieje się coś z tymi motocyklami? no nie...

_________________
Suzuki GS500F K5 - pojechała
Suzuki SV1000S K4 - pojechała
Y... jednoślad R6 K4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 11 maja 2009, 13:05 
Offline
The Real One
The Real One
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 24 lut 2009, 17:15
Posty: 489
Lokalizacja: Sochaczew
Województwo: mazowieckie
Rostwór napisał(a):
ale zbyt częste wymienianie oleju też jest szkodliwe, ponieważ wypłukujesz "opiłki" niezbędne do odpowiedniego smarowania silnika.


wydaje mi się że to chodzi bardziej o nagar a nie opiłki i w sytuacji zmiany oleju z mineralnego na syntetyk

pierwsze słyszę żeby częsta wymian oleju wpływała szkodliwie. Ja nie zaryzykuję.

_________________
Simson 50 ccm, Dniepr 750, Boulevard C50
bromic@poczta.onet.pl;


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 11 maja 2009, 15:20 
Offline
Głaszczący Kanapę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 21 kwi 2009, 12:05
Posty: 31
Lokalizacja: Zielona Góra
Przy świeżym oleju,mamy pełną ochronę silnika,max. lepkość i właściwości,więc skąd teoria o szybszym zużywaniu silnika przy częstych wymianach poniżej 4tyś?
Wymiany są dzielone na silniki dość zmęczone i z dużym przebiegiem i te które są w pełnej kondycji.
Przy silnikach z tzw. przedmuchami,musimy się liczyć że olej szybciej traci właściwości smarne,a to za sprawą wyższej temp. i brudzeniu podczas dostawania się do komory spalania.
Więc wymieniamy częściej przy bardziej zużytych jednostkach i rzadziej przy silnikach z mniejszymi przebiegami.
Następny etap to Eksploatacja,w jakich warunkach nasza maszyna pracuje itd.
Ogólnie temat rzeka i można jeszcze pisać.....Choć Ruscy twierdzą,że każdy olej jest dobry,przecież to masło takie jak reszta :lol:

_________________
Wiatr we włosach,uśmiech na twarzy ,charyzma w rękawie...
GSXR 1000 K6
R6 2004r Tor
Pozdrawiam Arek
www.carelektronika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 13 maja 2009, 14:44 
Offline
BS Brother
BS Brother
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 21 sty 2006, 14:36
Posty: 629
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad
A ja wymieniam zawsze gdy zapala mi sie czerwona lampka i nie chce zgasnac, na wyswietlaczu pojawia sie wtedy konewka :)))

A powaznie co 6000km i tak ma byc.

Pozdrawiam.

_________________
Kiedy siędzę na maszynie totalny czuję luz
Włączam silnik, daję kopa, za mną tylko kurz.
tel. 608416704 Spik,GG 2677557
GSX 600F - sprzedana
SV 1000S K3/K4 - sprzedana


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 maja 2009, 00:35 
Offline
Głaszczący Kanapę
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 21 kwi 2009, 20:38
Posty: 28
Lokalizacja: szczecinek
zjeździłem kilka(naście) motocykli i stwierdzam że karpiu ma całkowitą racje. jeszcze dodałbym że bardzo dużą rolę odgrywa wysilenie motocykla. wiadomo-im większe tym częściej zmieniamy olej. inna sprawa że niektóre moto potrzebuje częstej zmiany oleum i kropka. wcześniej miałem(jeszcze nie wiedziałem co dobre) zzr 1100 i ktoś kto zna się na zzr naprawde jak mało kto polecił mi zmianę co 3 tyś... i faktycznie- po około 3 tyś motocykl zaczynał brać olej a i sam olej zaczynał po prostu "śmierdzeć" nie przepaloną benzyną...wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL