OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Moderator: bohas
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Jestem po rozmowie z głównym technologiem i sprawie wykonania osłony pod silnik.
Wykonanie z blachy aluminiowej o grubości 3mm ryflowanej (gładkiej nie mają). Pan twierdził że wszystkie dotychczasowe osłonydo motocykli i dodatki do samochodów roblili z blachy ryflowanej i jest to ponoć bardzo ładne.
Koszty wykonania do DL 650 miały by się zamknąć w cenie 450 - 500zł (wolałbym tą pierwszą cenę). Do DL 1000 byłoby taniej (dokładnie jeszcze nie wiem ile) bo odpada wycinanie w dolnej części tego otworu na rurę wydechową i wykonanie uchwytu metalowego pod silnikiem do którego jest przykręcona osłona. Niestety nie mam rysunku na ten metalowy uchwyt.
Otwory będą wycinane wodą i jest możliwość wycięcia znaczka Suzuki z boku tak jak w tych z bodajże Sw-Motech http://dl650.free.fr/photos/pbsoluces/1 ... index.html
Uchwyty do gmoli będzie trzeba wykonać samemu albo zamówimy takie wygięte płaskowniki też u nich (znowu parę złotych).
W przyszłym tygodniu umówiłem się że będą robić jedną dla mnie żebym mógł Wam pokazać na zdjęciach jak to wyszło i w jakiej ostatecznej cenie się zmieszczę.
Jeżeli będą chętni to będziemy zamawiać następne po uprzedniej wpłacie kaski na moje konto i podaniu czy do 650 czy do litra.
Ale to dopiero jak już będziemy znać cenę końcową.
Pozdrawiam
Wykonanie z blachy aluminiowej o grubości 3mm ryflowanej (gładkiej nie mają). Pan twierdził że wszystkie dotychczasowe osłonydo motocykli i dodatki do samochodów roblili z blachy ryflowanej i jest to ponoć bardzo ładne.
Koszty wykonania do DL 650 miały by się zamknąć w cenie 450 - 500zł (wolałbym tą pierwszą cenę). Do DL 1000 byłoby taniej (dokładnie jeszcze nie wiem ile) bo odpada wycinanie w dolnej części tego otworu na rurę wydechową i wykonanie uchwytu metalowego pod silnikiem do którego jest przykręcona osłona. Niestety nie mam rysunku na ten metalowy uchwyt.
Otwory będą wycinane wodą i jest możliwość wycięcia znaczka Suzuki z boku tak jak w tych z bodajże Sw-Motech http://dl650.free.fr/photos/pbsoluces/1 ... index.html
Uchwyty do gmoli będzie trzeba wykonać samemu albo zamówimy takie wygięte płaskowniki też u nich (znowu parę złotych).
W przyszłym tygodniu umówiłem się że będą robić jedną dla mnie żebym mógł Wam pokazać na zdjęciach jak to wyszło i w jakiej ostatecznej cenie się zmieszczę.
Jeżeli będą chętni to będziemy zamawiać następne po uprzedniej wpłacie kaski na moje konto i podaniu czy do 650 czy do litra.
Ale to dopiero jak już będziemy znać cenę końcową.
Pozdrawiam
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
No to szanowni forumowicze FINAŁ!!
Tak wyglądała osłona przed spawaniem
Wyszło w końcu tak:
Jak widać spawy są nieszlifowane bo doszedłem do wniosku, że współgrają ze spawami ramy motocykla.
Jak ktoś będzie chciał mieć wyszlifowane nie ma problemu.
A teraz najważniejsze CENA Myślę że cenę wynegocjowałem na dobrym poziomie.
Moja (pierwsza) osłona kosztowała mnie 390zł brutto.
Uzgodniłem cenę następnych osłon - 350 zł + przesyłka.
Osoby które chciałyby pomalowane proszkowo dodatkowo opłata za kolor czarny 20zł brutto a za kolor srebrny z powłoką klarlakieru (bezbarwny) 30zł brutto.
Niestety nie mam mozliwości anodowania. Ja zostawiam surowe aluminium.
Dam jeszcze wykonać jedną osłonę z blachy ryflowanej bo wydaje mi się że będzie też fajnie wyglądać.
W skład oferowanego kpl wchodzi osłona z uchwytem pod silnik.
Mocowanie do gmoli musicie wyrzeźbić sami.
Jak będzie jakaś konkretna ilośc zamówień postaram się dogadać żeby docięli nam blaszki potrzebne do montażu do gmola. Dotychczas się bałem zamawiać bo nie wiedziałem czy zmieszczę się w 500zł
Nie ukrywam że kilka szt wystawię także na Allegro za cenę ok 450 zł.
Widziałem oferowaną tam osłonę do Hondy Africa za ponad 600zł.
W końcu "trochę" się najeździłem.
Osoby zainteresowane zakupem osłon proszę o informację na PW z podaniem do jakiego zamawiacie modelu 650 czy 1000 (1000 ma niewycinany otwór po silnikiem - może utargujemy na malowanie) i jaki kolor (czarny, srebrny lub niemalowana) oraz podanie adresu do wysyłki.
Zamówienia będę realizował w kolejności wpłat na konto które podam na PW.
Pozdrawiam letko
Tak wyglądała osłona przed spawaniem
Wyszło w końcu tak:
Jak widać spawy są nieszlifowane bo doszedłem do wniosku, że współgrają ze spawami ramy motocykla.
Jak ktoś będzie chciał mieć wyszlifowane nie ma problemu.
A teraz najważniejsze CENA Myślę że cenę wynegocjowałem na dobrym poziomie.
Moja (pierwsza) osłona kosztowała mnie 390zł brutto.
Uzgodniłem cenę następnych osłon - 350 zł + przesyłka.
Osoby które chciałyby pomalowane proszkowo dodatkowo opłata za kolor czarny 20zł brutto a za kolor srebrny z powłoką klarlakieru (bezbarwny) 30zł brutto.
Niestety nie mam mozliwości anodowania. Ja zostawiam surowe aluminium.
Dam jeszcze wykonać jedną osłonę z blachy ryflowanej bo wydaje mi się że będzie też fajnie wyglądać.
W skład oferowanego kpl wchodzi osłona z uchwytem pod silnik.
Mocowanie do gmoli musicie wyrzeźbić sami.
Jak będzie jakaś konkretna ilośc zamówień postaram się dogadać żeby docięli nam blaszki potrzebne do montażu do gmola. Dotychczas się bałem zamawiać bo nie wiedziałem czy zmieszczę się w 500zł
Nie ukrywam że kilka szt wystawię także na Allegro za cenę ok 450 zł.
Widziałem oferowaną tam osłonę do Hondy Africa za ponad 600zł.
W końcu "trochę" się najeździłem.
Osoby zainteresowane zakupem osłon proszę o informację na PW z podaniem do jakiego zamawiacie modelu 650 czy 1000 (1000 ma niewycinany otwór po silnikiem - może utargujemy na malowanie) i jaki kolor (czarny, srebrny lub niemalowana) oraz podanie adresu do wysyłki.
Zamówienia będę realizował w kolejności wpłat na konto które podam na PW.
Pozdrawiam letko
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- Moderator
- Posty: 2052
- Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Zdzieszowice
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Wszystko łądnie pięknie :brawo: ale...
Przysłoniłes w dość znacznym stopniu chłodnicę oleju przed pędem powietrza, które w czasie jazdy ma duże znaczenie. Oby to nie miało wpływu na wzrost temp. oleju i przegrzewania się w cięzkich warunkach pracy silnika.
Przysłoniłes w dość znacznym stopniu chłodnicę oleju przed pędem powietrza, które w czasie jazdy ma duże znaczenie. Oby to nie miało wpływu na wzrost temp. oleju i przegrzewania się w cięzkich warunkach pracy silnika.
email: bohas@interia.pl
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Bohasku otwory w oslonie zapewniają chlodnicy bardzo dobrą wentylację oprócz tego ilnik jest chlodzony cięczą. Inne silniki nie zawsze mają chłodnicę płynu i oleju a wytrzymują.
Oryginalne oslony Suzukowskie mają wietrzenie takie same.
Pozdr. letko
Oryginalne oslony Suzukowskie mają wietrzenie takie same.
Pozdr. letko
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1811
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 6
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Obawiam się, że te czasy już bezpowrotnie minęły. Kupić nie było można i trzeba było dorabiać. Jaki % klientów ma warszat, narzędzia, materiał, umiejętności, czas, żeby coś takiego dorabiać?letko pisze: Mocowanie do gmoli musicie wyrzeźbić sami.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Gdybyś miał Dl-a to wiedziałbyś że taka oslona na dzień dzisiejszy kosztuje w granicach do 800zł . Myślę że przy cenie 350 + swoja rzeźba to się opłaca. A do takich co mają dwie lewe ręce też mam propozycję.Waldex pisze:Obawiam się, że te czasy już bezpowrotnie minęły. Kupić nie było można i trzeba było dorabiać. Jaki % klientów ma warszat, narzędzia, materiał, umiejętności, czas, żeby coś takiego dorabiać?
Tylko wkurza mnie że starałem się załatwić DL-owcom coś w dobrej cenie a zabierają głos Ci którzy nie powinni :evil:
Pozdr.
Ostatnio zmieniony pt, 6 mar 2009, 12:41 przez letko, łącznie zmieniany 1 raz.
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- Po drugiej stronie Mocy
- Posty: 1811
- Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Otrzymane Polubienia: 6
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Mieszkam w stolicy 7y rok, a mam 36, więc "typowym" warszawiakiem nie jestem. Ludzi na regiony nigdy nie dzieliłem i nie będę. Napisałem taką uwagę, bo jest to aluminiowa osłona (o sporej powierzchni) do szybkiego motocykla, narażona na pęd powietrza i drgania (których aluminium nie "lubi"). Lepiej, żeby ktoś ją zrobił od początku do końca (np. za 400 zł). Komuś może rzeźba nie wyjść i co dalej.... Nikomu nie życzę. Wybacz, ale o zabranie głosu prosił nie będę. Moderator w razie czego wkroczy. Obiecuję, że jak mnie nie wywołasz to nic tu więcej nie napiszę - dla spokoju ogólnego.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 136
- Rejestracja: wt, 23 gru 2008, 14:51
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Mosina
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
No powiem Ci Letko że nieźle wygląda ta osłonka ale mi chyba żona na urodziny planuje ją kupić a jak nie to napewno sie zgłoszę Pozdro i gratuluje pomysłu :angry_smile:
Kazdy dzień to nowa przygoda
Była WSK 125, 175:), SHL,HART 50:) MZ150, MZ250, cz175, jawa350TS CZ350
dłuuugo nic aż w końcu V Strom Dl 650 AK08
łooo teraz GSX1300R k11
Tel. 606375307
nr gg 10008221
Była WSK 125, 175:), SHL,HART 50:) MZ150, MZ250, cz175, jawa350TS CZ350
dłuuugo nic aż w końcu V Strom Dl 650 AK08
łooo teraz GSX1300R k11
Tel. 606375307
nr gg 10008221
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Waldex po części masz rację. Wczoraj od rana najeździłem się żeby tą osłonę sfinalizować i wieczorem miałem serdecznie dosyc.
Jężeli Cię uraziłem to PRZEPRASZAM!
Ja też raczej nie dzielę ludzi na regiony
Do zobaczenia na trasie
P.S. Dzisiaj dogadałem się i dorobią mi uchwyty do montażu na gmolach GIVI.
Obejmy będą z nierdzewki ale do czarnych oslon też dam pomalować proszkowo.
Dodatkowo kto chce to będzie miał wycięty z boku znak "?" . Będzie niewielka dopłata, ale myślę, że to się opłaci.
Jężeli Cię uraziłem to PRZEPRASZAM!
Ja też raczej nie dzielę ludzi na regiony
Do zobaczenia na trasie
P.S. Dzisiaj dogadałem się i dorobią mi uchwyty do montażu na gmolach GIVI.
Obejmy będą z nierdzewki ale do czarnych oslon też dam pomalować proszkowo.
Dodatkowo kto chce to będzie miał wycięty z boku znak "?" . Będzie niewielka dopłata, ale myślę, że to się opłaci.
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 112
- Rejestracja: czw, 18 wrz 2008, 08:58
- Województwo: -
- Lokalizacja: Tyniec Mały/Wrocław/Wołów
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
dla mnie bomba
V-Strom DL 650A
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Rozumiem, że przy gołej od dołu 650-tce taka osłona to zbawienie. Ale czy przy litrze, który oryginalnie ma płozę (co prawda plastikową) jest to jakimś ulepszeniem czy tylko bajerem?
Za krótko jeżdżę DL-em żeby na własnej skórze odczuć potrzebę takiej osłony. Panowie deelowcy jak to wygląd w praniu, czy śmigając w 90% po asfalcie, taka osłona jest przydatna?
Bo kurna wygląda nieźle, Letko - kawał świetnej roboty swoją drogą.
Za krótko jeżdżę DL-em żeby na własnej skórze odczuć potrzebę takiej osłony. Panowie deelowcy jak to wygląd w praniu, czy śmigając w 90% po asfalcie, taka osłona jest przydatna?
Bo kurna wygląda nieźle, Letko - kawał świetnej roboty swoją drogą.
-
- BS Brother
- Posty: 2621
- Rejestracja: sob, 22 sty 2005, 17:16
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ustroń
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Powiem tak jest to trochę taki bajer tuningowy (na pewno wygląda o niebo lepiej niż ta oryginalna z tworzywa).Przemol pisze:Rozumiem, że przy gołej od dołu 650-tce taka osłona to zbawienie. Ale czy przy litrze, który oryginalnie ma płozę (co prawda plastikową) jest to jakimś ulepszeniem czy tylko bajerem?
Za krótko jeżdżę DL-em żeby na własnej skórze odczuć potrzebę takiej osłony. Panowie deelowcy jak to wygląd w praniu, czy śmigając w 90% po asfalcie, taka osłona jest przydatna?
Bo kurna wygląda nieźle, Letko - kawał świetnej roboty swoją drogą.
Jednakże odpornośc na uderzenia kamieni jest na pewno większa. No i cena w Niemczech kosztuje prawie 200 "oiro"
Pozdr.
W Życiu Piękne Są Tylko Chwile !
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-------------------------------------------
V-Strom DL 650
-----------------------------
był VS 750 Intruder
-----------------------------
602 256 613
-
- BS Brother
- Posty: 1628
- Rejestracja: czw, 2 lut 2006, 01:10
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Opoczno
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Przemol pisze:Rozumiem, że przy gołej od dołu 650-tce taka osłona to zbawienie. Ale czy przy litrze, który oryginalnie ma płozę (co prawda plastikową) jest to jakimś ulepszeniem czy tylko bajerem?
Za krótko jeżdżę DL-em żeby na własnej skórze odczuć potrzebę takiej osłony. Panowie deelowcy jak to wygląd w praniu, czy śmigając w 90% po asfalcie, taka osłona jest przydatna?
Bo kurna wygląda nieźle, Letko - kawał świetnej roboty swoją drogą.
Zawsze to osłona - ochrona przed niepożądanymi przeszkodami takimi jak kamienie, gałęzie itp. Nigdy nie wiadomo czy nie będzie trzeba pokonać jakiegoś bardziej off-road'owego odcinka drogi. W końcu to sprzęt stworzony nie tylko do jazdy po asfalcie
Ja mam również taką osłonę, tyle że w swoim Ferdynandzie i uważam, że jest to bardzo przydatna rzecz. Nie raz uratowała moje moto przed uszkodzeniami w terenie
J... mustangówka 50, XF650 Freewind, K... ER-6F, GSX-R 1000, B... F700GS, GSR600, GSR750, B... R Nine T
-
- Zmieniacz Żarówek
- Posty: 112
- Rejestracja: czw, 18 wrz 2008, 08:58
- Województwo: -
- Lokalizacja: Tyniec Mały/Wrocław/Wołów
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Ja się już zdecydowałem, tylko zastanawiam się nad kolorem.
Czy ktoś mi coś powie na temat trwałości malowania proszkowego osłony umieszczonej zaraz za przednim kołem. To w nią będą uderzać te kamyki, które miały trafić w chłodnicę oleju.
Czy ktoś mi coś powie na temat trwałości malowania proszkowego osłony umieszczonej zaraz za przednim kołem. To w nią będą uderzać te kamyki, które miały trafić w chłodnicę oleju.
V-Strom DL 650A
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
------------------------
gg:721650
------------------------
604 42 68 61
Re: OSŁONA pod silnik do DL650 i 1000
Pewnie będzie tej samej trwałości co malowanie na chłodnicy, czyli wątpliwej.Endrju pisze:Czy ktoś mi coś powie[/color][/b] na temat trwałości malowania proszkowego osłony umieszczonej zaraz za przednim kołem. To w nią będą uderzać te kamyki, które miały trafić w chłodnicę oleju.
W tysiączku chłodnica oleju w połowie wystaje nad pług i faktycznie mam ją obitą jak Gołota po walce z Tysonem.