kapie mi troche olej z SAVAGE

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
SID

tlusto tlusto tlusto :|

Post autor: SID »

Czesc!
Troche powracam do tematu:
A wiec, na nizej przyczepionej foto pokazalem linke(jezeli sie nie myle to jest linka napedu predkosciomierza), ktora w moim wypadku jest tlusta. Przetarlem ja w ogole do sucha, lecz po jakims czasie znow byla tlusta, lecz nie u dolu ale cala. Mysle, ze oznacza to, ze przepuska, gdzies mi nie w miejscu gdzie wchodzi do silnika a podobno u gory bo by przeciez nie bylaby tlusta az 30cm nad silnikiem...
Jak wiec panstwo mysli, cos sie da do zalatwienia? :cry:

Obrazek
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

olej po prostu wędruje pod spręzynką która jest na tej lince do góry, odkręć ją na dole i wyciągnij z silnika, zobacz pod nakrętkę czy jest tam taki mały oring, jak nei ma to musisz gdzieś kupić, jak to zrobisz to lanie z linki powinno się skończyć :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
qgel
BS Brother
BS Brother
Posty: 5333
Rejestracja: ndz, 20 lis 2005, 18:46
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: WARSZAWA
Polubił posty: 5

Post autor: qgel »

osama pisze:olej po prostu wędruje pod spręzynką która jest na tej lince do góry, odkręć ją na dole i wyciągnij z silnika, zobacz pod nakrętkę czy jest tam taki mały oring, jak nei ma to musisz gdzieś kupić, jak to zrobisz to lanie z linki powinno się skończyć :D
ja mam prawdopodobnie to samo (Osama widział i potwierdził :) ten oring wymienię i zobaczymy...

pozdrawiam
LS 650 Savage`91 ---> GSR600K7 ---> Diablo(GSR600 K6) ---> Rebel 500
tel. 603775119
qgel@wp.pl
A RH+
SID

Post autor: SID »

osama pisze:olej po prostu wędruje pod spręzynką która jest na tej lince do góry, odkręć ją na dole i wyciągnij z silnika, zobacz pod nakrętkę czy jest tam taki mały oring, jak nei ma to musisz gdzieś kupić, jak to zrobisz to lanie z linki powinno się skończyć :D
Tak jest, odkrecilem linke na dole a tam .... strach i ciemnosc. :D Z O-RINGU nic nie zostalo tylko jakies kawaleczki gumy.
Podobnego, nowego O-RINGA nie znalazlem, wiec wzielem po prostu taka gruba nitke i pare razy owinalem w tym miejscu, gdzie byl ten zniszczony O-RING no i zdzialalo, jest sucho i super! :jumpie:
Dzieki wszystkim! :spoko:
mikaels

Post autor: mikaels »

witojcie,
moze mi ktos pomoze ?! Ostatnio cieklo mi, wiec korek o ktorym wspominaliscie zostal zasilikonowany i po krzyku !! do dzisiaj, znowu cos cieknie, foty ponizej:

Obrazek

nie wiem co robic? Znowu korek, moze jakies sugestie??
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

problem twój polega pewnie na tym że nei odtłuściłeś ani korka, ani miejsca gdzie on wchodzi i silikon nei miał do czego się przykleić.


umyj te elementy ładnie za pomocą specjalnych odtłuszczaczy w sprayu a następnie posmaruj korek silikonem do silników i wsadź go mocno w dziurę, jak silikon wyjdzie bokami to go nei wycieraj, jedynie troszkę wygładź palcem lub czymś gładkim.
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
PIKUŚ

olej

Post autor: PIKUŚ »

Wygląda mi to na nieszczelny korek gumowy który jest w głowicy bez rozebrania nie stwierdzisz czy ten korek dobrze trzyma zrób tak jak Osama radzi może lepszy byłby jakiś klej loctayt wysokotemperaturowy zamiast silikonu ja sprawe załatwiłem nowym korkiem kosztował w serwisie 18 zł:roll:
Pushkin
Moderator
Moderator
Posty: 913
Rejestracja: czw, 23 lut 2006, 21:55
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Brzeg Dolny/Wołów
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: Pushkin »

Lechul pisze:Witam !!
Chodzi o K&N ??
Przecież stosowanie tych filtrów może pociągać za sobą konieczność regulacji gaźnika z powodu lepszego "oddechu" jakiego sprzęt doświadcza po ich zamontowaniu(...)
Ja bym w ogóle nie eksperymentował ze zmianą filtrów bez regulacji gaźników. K&N-y według sloganów reklamowych charakteryzują się, oprócz dożywotności (oczywiście okresowe konserwacje olejem wrzecionowym :) ), tez większą przpływowością powietrza, a co za tym idzie mają istotny wpływ na zmianę składu mieszanki - wniosek więc jest jeden: gaźniki trzeba wyregulować po montażu takich filtrów (IMHO). Kupując swoje moto dostałem od poprzedniego właściciela filterek K&N-a - stwierdził, że moto po prostu dusiło się na nim , więc go zmienił na tradycyjny.

Pozdr.
Życie jest piękne, gdy żyć się umie, a człowiek swoje moto rozumie.
GS550M KATANA, GSX1200 INAZUMA-wspaniałe wspomnienia->GSX750S KATANA SREBRNA STRZAŁA po grobową deskę & GSX1400 K4 HELLBOY
Kom. 506 171 241
rysio

Post autor: rysio »

Po obejrzeniu zdjęcia przysłanego przez mikaelsa muszę stwierdzić, że miałem to samo. To podobno dość typowa usterka w Savage, opisywana w kilku miejscach w necie.
:?
Proponuję nie eksperymentować z żadnym silikonem. U mnie tak naprawiał usterkę poprzedni właściciel i niewiele to dało. 2 miesiące po kupienu Savage miałem prawy but wyplamiony olejem.
:evil:
Kupiłem po prostu nowy korek w serwisie Suzuki (kilkadziesiąt złotych), wsadziłem go gdzie trzeba i od tamtego czasu jest spokój. Te nowe korki mają zmienioną konstrukcję i są pewniejsze od starych.
:idea:
I pamiętajcie bracia, że co jakiś czas (przynajmniej raz w sezonie) trzeba podociągać śruby trzymające pokrywę głowicy. Silnik Savage produkuje mnóstwo drgań, głowica się rozszczelnia i olej wycieka brudząc obudowę akumulatora I LINKĘ PRĘDKOŚCIOMIERZA!!!!!
O dokręcaniu tych śrub piszą też w książce serwisowej, którą kupiłem kiedyś od Osamy (dzięki Osama) i która bardzo mi się przydaje, bo lubię trochę podłubać przy motorku, ale nie za dużo.
Pozdrawiam,
Rysio
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

Rysio, bracie w tej samej książce serwisowej, jak i w każdej innej dotyczącej Savage pisze iż korek ten NALEŻY potraktować uszczelniaczem do silników (czytaj silikonem) i to zdrowo, tak np pisze w Clymer Manual :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
rysio

Post autor: rysio »

Ja wyczytałem na forum (którymś zagranicznym) albo na stronie opisującej taką naprawę (są ze dwie, albo były kiedyś), żeby nie dawać silikonu. Zresztą mam zasadę: im mniej silikonu (a w życiu wazeliny) tym lepiej. Nauczyłem się tego od starego mechanika, który potrafi robić cuda ze sprzętem (ma ze dwa i pół junaka, WFM 100% orginał i old yamachę). Tak zrobiłem i jest super. Żadnych wycieków!! A w instrukcji sprawdzę, żeby mieć pewność i napiszę co wyczytałem.
:wink:
Pozdrawiam,
Rysio
rysio

Post autor: rysio »

Czepiłem się tego tematu jak pijany płotu, ale to może być dla kogoś ważne, tak jak było ważne dla mnie, kiedy mi się lało z silnika.
Sprawdziłem w Reparatur Anleitung Suzuki LS650 Savage, jak to jest z montażem korka w głowicy. Na stronie 48 jest bardzo prosta instrukcja:
Stopfen Bild 117 einsetzen. Czyli po naszemu: wsadzić korek jak na rysunku 117. To wszystko. Ani słowa o silikonie. Ja tak zrobiłem (nowy korek) i nie mam żadnych wycieków. Polecam i pozdrawiam,
Rysio
ODPOWIEDZ