Savage- czarny dym

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
HOSS

Savage- czarny dym

Post autor: HOSS »

Mam problem z moim motorkiem, z tłumika przy przegazowaniu wydobywa się czarny dym. Regulacja gażnika trochę pomogła, ale nadal trochę dymi. Mam pytanie czy jest możliwość regulacji zaplonu?
Zielony

Post autor: Zielony »

a dymi cały czas czy tylko chwilę po odpaleniu??
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

czarny dym oznacza, albo że bierze olej, albo jest za bogata mieszanka

zobacz ile oleju ci bierze i podejmij odpowiednią decyzję, najłatwiejsza i najtańsza rzecz jaka będzie do roboty to wymiana uszczelniaczy zaworowych, najdrożesza będzie wymiana tłoka i szlif cylindra, ale na początek musisz wszystko dokładnie posprawdzać, dobrze by było jak byś zmierzył sprężanie w cylindrze, wtedy będzie już wiadome co jest

Powodzenia :peace:
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
HOSS

Post autor: HOSS »

Wydawało mi się że jezeli bieże olej dym będzie niebiesko-szary, ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem, a dymi nawet na rozgrzanym silniku.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

uwierz mi że Savage zawsze dymi na czarno :P

mój brał 4l oleju na 1000km, i dymił tylko czasami i to na czarno właśnie :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
HOSS

Post autor: HOSS »

Mój bierze około 0,4l na 1000km. Nadal interesuje kwestia możliwości regulacji zapłonu, czy jest to możliwe czy też nie.
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

nei jest to możliwe gdyż Savage ma elektroniczny moduł zapłonowy, któy sam dostosowuje czas zapłonu do obrotów.
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

No cóż.... mój Savedż przy gwałtownym dodaniu gazu również lub puścić trochę czarnego dymku (gdy schodzi z obrotów) :roll: Druga sprawa jest taka, że bierze mi trochę oleju- jakieś 1,5 litra na 1000 km.

EDIT: Chociaż.... swego czasu miałem J....... JC50Q z silnikiem H.... Dax (50 ccm, czterosuw, jeden gar)- dymił na czarno tak samo jak Savage, z tą różnicą, że nim robiłem 6000 km bez jakiejkolwiek dolewki (co 6000 wymieniałem olej nie obserwując żadnego jego ubytku).
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

Tapir zaóważ jedną małą różnicę, mianowicie to że savage ma 652cm a ta H miała 50, więc jak by na to nei patrzeć różnica jest :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
Tapir

Post autor: Tapir »

Owszem- różnica tkwi w powierzchni styku krawędzi tłoka z gładzią cylindra- Savage jest bardziej podatny na "branie" oleju :wink:
Zielony

Post autor: Zielony »

Hoss jeśli ci bierze olej to sprawa jasna ale...... regulacja gaźnika nie koniecznie musiała być całkiem dokładna (zależy oczywiście gdzie ją robiłeś). Ja miałem czarny dym właśnie świerzo po regulacji (a po doregulowaniu dodatkowo ostre szczały z tłumika, problemy na wolnych obrotach). Po oględzinach świecy wszystko stało się jasne. Przykreciłem troszkę mieszankę i wszystkie objawy zniknęły :D .

Morał - nie wierz mechanikom

PS. już kiedyś byłem u tego mechanika na regulacji i wszystko grało bez zarzutu......zły dzień czy cuś :wink:
Tapir

Post autor: Tapir »

Hm.... jak zawsze powtarzam- nie zaskodzi sprawdzić czy filt powietrza jest w 100% drożny.
rysio

Post autor: rysio »

Święte słowa Tapir. Jakiś czas temu wymieniłem filtr powietrza na HiFlo i motocykl zaczął gasnąć na wolnych obrotach przy słabo rozgrzanym silniku. Po wykręceniu świecy okazało się, że jest czarna od sadzy. Ale akurat tak się złożyło, że po kilku tygodniach wymieniłem także wydech na pustego Harleya. Dzięki bogatej mieszance nie musiałem nic kombinować z gaźnikiem. Teraz świeca ma kolor jak trzeba.
Moto pali super, nie gaśnie na wolnych obrotach, a osiągi ma takie, jakie dała fabryka (pona 140 km/h), mimo że to rocznik 89, a moja waga jest trzycyfrowa...
:?
Pozdrawiam,
Rysio
ODPOWIEDZ