Odpowietrzanie hamulca

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
yogurt

Odpowietrzanie hamulca

Post autor: yogurt »

Witajcie,

Wymieniłem sobie przewód hamulcowy i teraz mam problem z tym, że klamka jest zupełnie miękka i zero hamowania. Czyli zapowietrzony układ. No to odpowietrzam:
1. wężyk na odpowietrznik, pionowo do góry, w wężyku odrobina płynu
2. pompuję hamulcem przez 15-30 sekund
3. wciskam klamkę i trzymając ją wciśniętą popuszczam odpowietrznik
4. nie puszczając klamki zakręcam odpowietrznik
5. puszczam klamkę
6. jeżeli poziom płynu w zbiorniczku jest za niski, dolewam
7. goto 2 :)

Po kilkunastu powtórzeniach tego cyklu w wężyku już nie pojawiają się już pęcherzyki powietrza. Odkręcenie odpowietrznika powoduje tylko zwiększenie się poziomu płynu w wężyku. Klamka hamulca jest nadal miękka i nie robi się nawet minimalnie twardsza, niezależnie od czasu pompowania.

Co robię źle? :)
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Lechul »

Szukaj wycieku !!
Zapowietrzony układ = twardniejąca klamka.
Miękka klamka = wyciek lub puchnący wężyk. Wymieniłeś na stalowy oplot ??
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
yogurt

Post autor: yogurt »

Tak, nowy wężyk w stalowym oplocie. Wycieku nie ma, obserwowałem połączenia, podkładałem gazety i nigdzie nie widać nawet kropelki płynu. Tyle ile wlewam na górze, wylewa się przez odpowietrznik.
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

Nie robisz nic źle , miałem ten sam problem.
Mimo odpowietrzania klamka była cały czas miękka.
Należy odkręcić przewód hamulcowy na dole przy zaciski żeby płyn przez niego przepłyną i szybko zakręcić .
Wtedy zacząć znowu odpowietrzanie tradycyjne :wink: .
Chodzi o to że powietrze gdzieś tam pozostaje a odpowietrznik nie wystarcza .Klamka w ogóle nie załapuje.
Przyznam się ze 1,5h męczyłem się z tym.

Pozdrawiam
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Jest tez inna metoda, mianowicie jezeli dysponujesz duza strzykawa, to podlaczasz sie nia pzez wezyk przy zacisku i pompujesz plyn od tamtej strony (mozesz powcisac i powyciagac plyn troszeczke - oczywiscie z umiarem). Powinno to usnac bable z ukladu. Strzykawka do nabycia w sklepach medycznych za jakies 2 zl. Doskonala inwestycja.
ObrazekObrazek
yogurt

Post autor: yogurt »

Dzięki, dziś popróbuję i zobaczę co z tego wyjdzie :)
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

Figier masz racje , ale płyn hamulcowy to straszny syf a twoja metoda jest ryzykowna bo można pochlapać conieco przez zbiorniczek wyrównawczy a wtedy :cry:
yogurt

Post autor: yogurt »

Można owinąć okolice zbiorniczka szmatą, zresztą ja tak robię przy wymianie... Wtedy jak coś wycieknie, to wsiąknie w szmatkę...
A tak w ogóle, to co takiego strasznego jest w DOT-4 że nie można chlapać? Serio pytam, bo zabezpieczam z przyzwyczajenia, a nie z jakiegoś rzeczywistego lęku o coś :)
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

lakier schodzi jak zloto :wink:
ObrazekObrazek
Kawa
BS Brother
BS Brother
Posty: 267
Rejestracja: pt, 1 kwie 2005, 21:58
Województwo: -
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kawa »

Z DOT trzeba uważać bo to kwas. Uwaga na ręce i lakier.

Pozdrawiam
osama
BS Brother
BS Brother
Posty: 3072
Rejestracja: pn, 5 kwie 2004, 06:34
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lędziny / Tychy
Otrzymane Polubienia: 8

Post autor: osama »

Yogurt nie czytałem wszystkiego co pisali inni bo po pracy mam dość dzisiaj, ale wiem co powinieneś zrobić

napompuj troszkę klamkę, przytrzymaj i odkręć śrubę z przewodu na górze przy zbiorniczku, potem dokręć. powtórz 2x a wszystko powinno być jak po staremu :D
\m/-_-\m/

Nie pisać do mnie PW na forum BS - dzwonić (za rzadko tu jestem)

Był LS 650 Savage '86 BYŁ VS 800 Intruder '92

Lepiej się spóźnić, niż nigdy nie dojechać....

501-749-941
http://www.smugi.pl
email z pytaniami o części: sklep@smugi.pl
email: areknosama2@op.pl
ODPOWIEDZ