VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ricorro

VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: ricorro »

Witam sprawa oklepana jak nic ale dla tego moto nie znalazłem opisu. Sam naprawiałem bo po zakupie okazał sie padnięty chciałbym podzielić się opinią Może komuś sie przyda no bo oto chyba chodzi

JAK NAPRAWIĆ ZASTOSOWAĆ ZAMIENNIK Regulator napięcia DLA INTRUDERA VS800 GL model od 2003 (ja mam 2004) TEMAT MOŻE DOTYCZYĆ Z POWODZENIEM WSZYSTKICH REGULATORÓW W INNYCH MOTOCYKLACH Z 5 PIN-owym podłączeniem INTRUDER VS 1400 I MA PODOBNE ROZWIĄZANIE.

Objawy uszkodzenia regulatora napięcia w moim przypadku (a mogą być różne, podobne)
-wolne obroty 13,7v Idealnie
-wysokie obroty regulator rozłącza ładowanie i jest 10-11v (światła mam cały czas włączone co potęguje sprawę) MOGĄ SIĘ POJAWIĆ INNE OBJAWY KWESTIA AWARII PODZESPOŁU REGULATORA

Cena nowego ponad 700 zł ASO :lol:
używka 400-500 :o
inne zamienniki 100-300 :? :?
Wybrałem po poleceniu od kolegi motocyklisty regulator od gościa, który zajmuje się tym można powiedzieć zawodowo w Rzeszowie
(Elektronika Motocyklowa
mgr Sławomir Dudek
ul. Ofiar Katynia 8/133
35-213 Rzeszów)
i sa to regulatory jak kolega mówił bardzo mocne i sprawdzone konstrukcyjnie (podkreślam nie robię żadnej reklamy bo mnie to nie interesuje sam zabuliłem kase po prostu miałem problem i chciałbym podzielić sie jak go rozwiązałem)
Zakupiłem regulator " Podstawowa RN-05 z pięcioma wyjściami (radiator 100x70x30 anodowany na czarno) z przesyłką 257zł
-w moto jest jedna kostka od strony motoru 6 pin od strony regulatora 5 pin
-3 zółte w jednym rzędzie łączy się razem z odpowiednikami z reg. nie ma znaczenia kolejność
-w drugim rzędzie od motoru jest 3 ale łączy się tylko skrajne czarny "-" do czarnego reg.
-skrajny czerwony 2 rząd z "+" baterii można sprawdzić stan jak jest jeszcze bateria "+-" ma być dokładnie tyle ile na baterii (na tym środkowym nie wykorzystywanym pinie jest/było mniej coś o 1v w porównaniu do baterii)
-środkowy kabel w drugim rzędzie (prawdopodobnie stara wersja wzbudzenia układu nie jest wykorzystywany.
Jeśłi ktoś wybierze inny regulator to nic się nie dzieje (dla nowicjuszy elektroników) ważne 5 przewodów dla tego motocykla (i nie tylko) i tyle no i kasa ja wybrałem tego gostka i jest ok

inna sprawa lokalizacja w INTRUDERZE VS800 wchodzi on idealnie po ściągnięciu siedzenia na błotnik w poprzek zaraz za poprzeczną belką wzmocnienia ramy. Ja posmarowałem tył regulatora pastą silikonową termoprzewodzącą i IDEALNIE przylega on całą swą powierzchnią do błotnika i jest SUPER chłodzony (pęd powietrza od koła) inaczej wchodzi idealnie. Oczywiście stary regulator umrzyk dla celów estetycznych jest tam gdzie był.

Spostrzeżenia: jak masz więcej kasy weź lepszy jak nie masz kup taki co ma 5 pinów (są nawet za 85 zeta) daj mu dobre chłodzenie i nie przejmuj sie głupimi cenami z kosmosu. ZADZIAŁAJĄ NAWET CHIŃSKIE ZA KILKADZIESIĄT ZŁOTYCH NA 99,99% NIE DAJCIE SIE KASOWAĆ - Wolicie wlać do baku :lol:
Jeśli ktoś nie wie jak go umiejscowić albo potrzebuje fotek proszę o informację przy okazji dam zdjęcia
Pozdrawiam :wink:
Liczę że komuś to sie przyda :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz, 16 paź 2016, 11:43 przez ricorro, łącznie zmieniany 16 razy.
tofi

Re: Ładowanie zamiennik naprawa regulator napięcia VS 800 20

Post autor: tofi »

:shock: ricorro Szkoda że dopiero teraz to przeczytałem bo własnie całkiem niedawno schudłem o 700 stówek za regulator do Intrudera 1400 :beat: :D :D
ricorro

Re: Ładowanie zamiennik naprawa regulator napięcia VS 800 20

Post autor: ricorro »

O kurde szkoda. Niech sie sprawuje ale gdzieś czytałem że to gówno dość często lubi paść. A lokalizacja nad wydechem to jak pięść do nosa w naszych intruzach.
Ten gostek a rozmawiałem z nim długggo mówił że on to robi innym schematem elektrycznym bardziej niezawodnym OBY (dał dowód zakupu i 2 lata gwarancji).
A jeszcze jedna uwaga bo nie napisałem wcześniej.
TE REGULATORY TO ZNACZY 5 PIN (5 kabelkowe bo są 7 ) MOŻNA DAWAĆ DO WSZYSTKICH MOTO JAK TYLKO WEJDĄ I NIE CHODZI MI O REGULATOR OD TEGO GOŚCIA A WSZYSTKIE MIEDZY SOBĄ ZOBACZCIE LISTE ZAMIENNIKÓW DŁUGGGA) bo temat łopatologia:

3 wyprowadzenia z elektrowni/prądnicy moto i łączenie z 3 w regu. i dwa "+" i "-" do klem (o bezpieczniku o ile jest nie wspomnę) wszystko na 12v. Elektrownia daje na wolnych obrotach około 20V jak przygazujesz powinna do mniej więcej 70V.
Sprawdzić elektrownię nie trudno odłączasz kostkę od regulatora uruchamiasz moto (NIC SIE NIE STANIE I NIC SIE NIE SPALI) i sprawdzasz wyprowadzenia prądnicy 3 zółte odczepy od strony motoru na wyżej napisane napięcia UWAGA MIEDZY SOBA to znaczy odczep do odczepu między zółtymi na multimetrze nie do masy nie żebyś zepsuł tylko nic nie pokaże!!!.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt, 15 mar 2016, 23:04 przez ricorro, łącznie zmieniany 3 razy.
tofi

Re: Ładowanie zamiennik naprawa regulator napięcia VS 800 20

Post autor: tofi »

Ztą orginalną lokalizacją to nie zabardzo się postarali inżynierowie intrudera tak jak mówisz , miedzy dwoma wydechami zaraz za miską olejową -UKROP TAM STRASZNY . . Mi padł regulator , to znaczy chyba zjarał sie w trakcie wypadu w trase z tobołkami , efektem był jakdyby brak mocy .zadyszka na wysokich obrotach brakowało mu już iskierki na swieceeeeeee...
ricorro

Re: Ładowanie zamiennik naprawa regulator napięcia VS 800 20

Post autor: ricorro »

POTWIERDZAM DZIAŁANIE REGULATORA NAPIĘCIA W MOIM VS800 DZIAŁA ŁADUJE - ZROBIŁEM 230km od założenia wszystko ok! (aktualizacja z 21.03 zrobione prawie 400km i ładowanie ok!)

POZDROWIENIA I DUŻO TRAKCJI :jump: :party:

Pozdrowienia dla Tofiego

Koledzy moderatorzy zmieniłem nazwę tematu żeby można było lepiej znaleźć temat. Liczę na zrozumienie i pozdrawiam serdecznie

adnotacja z dnia 30.06 2015 ZROBIŁEM NA NIM 2000km ZERO PROBLEMÓW!

(aktualizacja 18-11-2015: po sezonie 2015 6500km - Słowacja , Czechy, Nasze bajorko w okolicach Miedzyzdrojów! WSZYSTKO GRA) :)
Ostatnio zmieniony śr, 18 lis 2015, 23:41 przez ricorro, łącznie zmieniany 4 razy.
renegades

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: renegades »

Jakby komuś przyszło wymieniać regulator napięcia w marauderze VZ800, znalazłem idealnie pasujący w miejsce oryginału w cenie 19zł (nowy...) jedyny problem to krótkie kable i trzeba pobawić się lutownicą... puki co śmiga już kilka kkm i jest ok
ricorro

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: ricorro »

Podaj namiary może się komuś przydać. Cena zwala z nóg. Ale jak z wszystkim czasem się opłaca!
darecki60

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: darecki60 »

no właśnie renegades podaj namiary :-)
renegades

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: renegades »

http://www.quadytarczyn.pl/pl/p/REGULAT ... ST-9E/2916

ul. DOBROWOLSKIEGO 25
05-555 Tarczyn
NIP: 123-052-57-58

Dariusz Tel. 660 794 866

Mariusz Tel. 508 088 341

email: biuro@quadytarczyn.pl

kod produktu: 57F4-72275

U mnie śmiga i nawet się nie grzeje za mocno, ładowanie ok... w razie czego drugi mam w sakwie... bo to w końcu całe 19zł ;)


i jeszcze jedno - musiałem wykorzystać stare kostki - te są identyczne ale nie tej płci
tofi

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: tofi »

:cry: i stało sie . Zjarał się nowiutki orginalniótki regulator napięcia . Pojechałem do sklepu kilka metrów dosłownie i już nie zapalił . jakoś całkiem niedawno wymieniłem prądnice , stator i regulator na nowy . Po zdjęciu kanapy :shock: kable te trzy piny lekko zjarane przy samej kostce łączącej z regulatorem -prąd na wyjściu reg, mierzony v 0,05 i dupa blada ... .Czemu sie to zjarało nie wiem , może gdzieś jakiś styk nie za bardzo :idea: Po odłączeniu regulatora kable ostygły motor równo zaczoł pracować i jak na razie nie mam zamiaru kupować orginalu tylko sięgnę po ten co kolega renegades proponował . Spróbuję zobaczymy czy wytrzyma . Prądnica na wszystkich trzech żółtych przewodach daje napięcie ale czemu tak się zjarał reg, :?: Zmienie również położenie gdzieś w bardziej przewiewne miejsce jak ricorro .a tak nawiasem mówiąc ta cała instalacja do o kant dupy
Gandalf
The Real One
The Real One
Posty: 36
Rejestracja: pt, 21 mar 2014, 18:57
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Raszyn

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: Gandalf »

Moze to troszkw glupie, ale czasem najprostsze rzeczy umykaja... Mowisz ze kable sie grzaly, a przy kostce sa nadpalone koncowki... Sprawdzilbym sama kostke. Jesli tam (lub gdzies na instalacji masz wiekszy opor to sie grzeje- nadpalone koncowki sugeruja brak przejscia w kostce). W sumie jak tak sie zastanawiam, to stabilizator moglby sie przez to sie zjarac.

Oczysc styki i sprawdz te nadpalone kabelki i koniecznie oczysc kostke.
Motorynka.... Simson.... VS700...po spotkaniu z cienko cienko..... VS800 :) a co dalej? Kiedys bedzie Boluard C90 :)

NA rozpoczęcie 2014 pojechał wertus - powrócił Gandalf
Pastor
Zmieniacz Żarówek
Posty: 143
Rejestracja: czw, 22 mar 2007, 06:23
Województwo: -
Lokalizacja: Wrocław

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: Pastor »

Może już być za późno na czyszczenie kostki. Jak kable się przysmażyły i są twarde to trzeba wyciąć kilka cm i zlutować.
CENTROWANIE KÓŁ, SERWIS ZAWIESZEŃ
PASTOR GARAGE
ricorro

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: ricorro »

Nawiązując do dobrych rad kolegów powyżej... :) mógłbyś w te trzy linie "z żółtymi kablami" wsadzić bezpieczniki dla bezpieczeństwa przed odpaleniem wadliwego. Żeby się coś więcej nie skopciło (albo dać pojedynczą żyłkę z cienkiego kabla jako bezpiecznik to w ostateczności - nie polecam!) prądnica daje do 300W / 3 = ok do 100W na linię Inaczej 100W/14V= do 7A zabezpieczenia na jedną linię. Warto spróbować czasem usterka bywa prozaiczna (zobacz czy nie ma przetarć izolacji!
Jak wyjdzie z tego starego (nowego) kicha. Dobrze zrobić chłodzenie zamiennikowi w tym miejscu gdzie kombinujesz (daj na styku pastę termo-przewodzącą tania jak barszcz) a pisałem na początku. Nic tak nie degraduje elektroniki jak temperatura (zakładając że konstrukcja "daje radę w tym przypadku oryginał JEST DO DUP... i kosztuje 750 ASO :lol: "). Na styki w złączce dałem wazelinę techniczną.

KONIECZNIE ZOBACZ AKUMULATOR !! JAKIE NAPIĘCIE JAK POD OBCIĄŻENIEM CZY NIE MA ZWARCIA WEWNĘTRZNEGO MOŻE POBIERAĆ MAKSYMALNY PRĄD ŁADOWANIA I TEŻ MOŻE POWODOWAĆ POWYŻSZE USTERKI?
NARA TOFI :bye:
Ostatnio zmieniony wt, 30 cze 2015, 22:06 przez ricorro, łącznie zmieniany 1 raz.
tofi

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: tofi »

Dzięki Bracia ..Kabelki przysmażone to skrócę i przylutuje nowe . Kostke wy ..wulgaryzm, i będzie lutowanie .. a jeszcze jedno w jaki sposób sprawdzić aku -miernikiem ???? w środe dotrze dopiero regulator ( made in china ) ten za 19 zł kolega napisał że zrobił na nim 3000 km i jest OK a ja na orginale nie całe 150km . ,,, i na każdy żółty kabel bezpiecznik 7-A.. Powracając do kostki od regulatora była nowiutka i od prądnicy tak samo nowa . przed odpaleniem sprawdzałem te wszystkie kable w tych okolicach elektryki , gdzie nie gdzie dałem extra taśmy izolacyjnej popryskałem stare styki preparatem do elekt. styków . I dla tego kur... Wulgaryzm , zadaje sobie to pytanie dlaczego to sie zjarało i regulator padł jak kawka .. OK Dajcie znać jak sprawdzić aku
ricorro

Re: VS800 VS1400 naprawa regulatora napięcia - zamiennik

Post autor: ricorro »

TOFI tak ogólnie to .
1. Sprawdź napięcie spoczynkowe ile ma volt po kilkunastu godzinach od jazdy najlepiej kilka dni (powinno być nie mniejsze niż 12,3-12,5V!
2. Zobacz na ile spada podczas kręcenia. (ściągnij fajki żeby nie zaskoczył - można założyć dodatkowe świece luzem żeby nie uszkodzić elektroniki zapewniając im masę i żeby było sprężanie w tłokach (inaczej jakiś opór na wale) nie powinno spadać poniżej 10,5V (o ile dobrze pamiętam) najlepiej jak by było w okolicach 11V ( z tym jest różnie).
3. Zobacz o ile masz możliwość stan pod obciążeniem urządzeń specjalistycznych amperomierza rozruchowego dwa modele jeden elektroniczny drugi manalny oporowy - wyniki przedstawiają stan i wydajność aku pod obciążeniem i są bardzo miarodajne (wynik elektronicznego najczęściej w % żywotności aku).
4. To bardziej odwołanie do pamięci czy zdarzało się rozładowywanie poniżej 10,5-10,3V inaczej jazda "AŻ Zdechnie" - jeśli tak Bardzo degradujące stan AKU
5. Ocena subiektywna jak szybko naładuje się rozładowany AKU jak szybko to znaczy do około 0,5 godziny i elektronika akumulatora rozłącza ładowanie w związku z przekroczeniem najczęściej 14,4V. może świadczyć o zużyciu (0,5 godz dla ładowania prostownikiem motocyklowym oczywiście).
6. Pomiar gęstości elektrolitu - zgodnie z ogólnymi normami dla gęstości.
7.Sprawdzenie poziomu ładowania w voltach max 14,4V dla średniego i wysokiego przedziału obrotów - moim zdaniem najważniejszy parametr poprawności ładowania i żywotności AKU plus odpowiedni przedział amperażu no zakładamy że elektrownia nie oszukuje i "elektrownia żyje" (dla niskich obrotów często jest w okolicach 13,5-13,8V) Wiem że u Ciebie tego nie sprawdzisz bo kicha z alternatorem.
8.Sprawdzenie poziomu elektrolitu
9. Sprawdzenie "zabrudzenia" nalotu na celach plastiku aku im więcej koloru szarego, czarnego na celach może to świadczyć o degradacji - widoczne dla jasnego plastiku oczywiście.
10. Można pojeździć z podpiętym miernikiem napięcia i zobaczyć co się dzieje. ( na ale drogo około 25 złotych)
11. Amperaż ładowania akumulatora podczas jazdy (nikt tego nie sprawdza bo upierdliwe i złożone- ale napisze) nie powinien przekraczać max 1A-2A nie chciałbym pisać od ilu rzeczy to zależy bo to nudne (odsyłam do moich wywodów na tym poście powyżej dotyczącym prądu ładowania i innych duperel.... bo to jest bardzo złożone zagadnienie dla fachowców mało wnoszące do sprawy)
ricorro http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=18748&start=15 pisze:Ciekawe wywody można by wszystkie zebrać do kupy. Bo wszyscy maja rację. (Jednak z prądem 1c bym nie przesadzał, no i z dużym prądem ładowania w głęboko rozładowanym - który to fakt głębokiego rozładowania prowadzi do dużej degradacji cel akumulatora sam w sobie). Ładowanie prądem im mniejszym tym lepiej. i nie ważne jest czy to będzie 1/10 czy 1/30 i tak sie naładuje i tak - kwestia czasu w pierwszym przypadku ładowanie normalne w drugim buforowe doładowywanie. Ale w jednym i drugim przypadku na Zimę lepiej zrób mu ciepełko bo bez tego zasiarczenie i degradacja przyśpieszą.
A propo modeli ładowarek. Rozumiem powagę "chwili" bo z prądami bawie się od dziecka czy nie macie wrażenia że wkrótce zrobią badania że "picie czystej wody odkłada kamień w nerkach" ludzie przecież każdemu zależy żeby wykazać wyższość swojego podejścia nad drugim A PRĄDNICA JAK ŁADUJE TAK ŁADUJE NIC SIĘ NIE ZMIENIA W JEJ CHARAKTERYSTYCE PRĄDOWEJ I AKU CAŁY CZAS ŻYJE I MA SIĘ DOBRZE............. wystarczy zachować jeden najważniejszy parametr zakres napięcia ładowania 13,8 - 14,4 V (14,1V dla żelowych) reszta bajerów parametrów przemyśleń i dywagacji można o kant ,........

Zakładając że uruchamiasz motor z rozładowanym akumulatorem (stał kręciłeś trochę) prądnica generuje podczas jazdy tak średnio do 300W (max):14V= ponad 20A natężenia prądu który możesz zużyć na ładowanie lub na pobór przez osprzęt. Akumulator i tak pobierze nie wiecej niż wynika z jego rozładowania ROZŁADOWANY WIECEJ POBIERA WIECEJ ROZŁADOWANY MNIEJ POBIERA MNIEJ. Do czego zmiarzam ano do tego że jeśli użytkujemy aku w warunkach pracy to takie sytuacje na ładowania prądem dużo większym od 1/10 pojemności to rzecz która może sie pojawić bardzo często (szczególnie w przypadku leciwych aku) i trudno jej zaradzić no chyba że poprzez bardzo częste doładowanie w praktyce możliwe ale bardzo upierdliwe.
W praktyce ilość doładowywania akumulatora prostownikiem (zachowana zasada 1/10 pojemności) nie jest częsta a doładowywania prądnicą (prąd doładowania większy niż 1/10 pojemności w początkowej fazie ładowania potem spada) w trakcie jazdy bardzo częsta. Dlatego najważniejszym parametrem gwarantującym żywotność akumulatora jest według mnie:
1. ZACHOWANIE NAPIĘCIA ŁADOWANIA 13,8 14,4V !! :angry_smile:
2. JAKOŚĆ AKUMULATORA
3. NIE ROZŁADOWYWANIE go poniżej 10,7 i zapewnienie naładowania podczas przechowywana.
Inne dywagacje można o kan d....y rozbić tym bardziej że po kilku latach POJEMNOŚĆ AKU SPADA to znaczy co mamy kupować nowy prostownik żeby było 1/10. POJEMNOŚĆ AKU nie jest stała i zależy od wielu czynników temperatura otoczenia wiek aku pojemności znamionowej. Jak by podchodzić do zagadnienia podręcznikowo 1/10 no to GRATULACJE. Najlepszym rozwiązaniem byłby prostownik który mierzy pojemność aku przed ładowaniem i ustawia natężenie naładwania po pomiarze ciekawe ile taki by kosztował i kogo by było na niego stać :mrgreen: .

wniosek: Naładuj czym masz zachowując napiecia max 14,4V (na zimę o ile jedzisz do 15V) fajne jeśłi masz z ograniczaniem napięcia ładowania i tyle!!!!!!!!

Tofi nie dziwię się że się wkur..... NOWY REG i DO DUP..... sam bym sie wk........ Jak zobaczyłem cenę ASO 750 za nowy (to pomyślałem... tutaj są te piski co to nic nie słychać)

to tyle z pamięci chyba że inne cechy znajdziesz w sieci!
TRZYMAJ SIĘ :angry_smile: BRACHU!
Ostatnio zmieniony śr, 18 lis 2015, 23:51 przez ricorro, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ