Wymiana głowicy GSX-R 600 K8

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Super Sport, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: Emil

AVAIO
BS Brother
BS Brother
Posty: 737
Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 21:56
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Wymiana głowicy GSX-R 600 K8

Post autor: AVAIO »

witam,
niestety pomimo jakiegoś już doświadczenie w jeździe na moto zakupiłem sprzęta, który okazał się być mocno katowany (oczywiście sprzedający zapewniał , że nigdy nie robił takich rzeczy i dbał jak należy - książka serwisowa nie budziła zastrzeżeń, wygląd również).
po oddaniu moto do serwisu suzuki w Gdyni okazało się , że głowica jest do naprawy lub wymiany.
W związku z powyższym zwracam się z zapytaniem czy ktoś z Was ma sprawną i w dobrym stanie głowicę do tego modelu?
Jeśli po sprawdzeniu okaże się , że wszystko jest ok , chętnie ją kupię.

pozdrawiam Arsen
Co dolega ślicznej? Przy takich naprawach zasięgnąłbym opinii innego machanika np. Osy.

[edited by Scyzor dla większej jasności]
Popylacz torowy Daytona 675
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
arsen

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: arsen »

Byłem u Adama nie miał czasu. Więc oddałem do Serwisu w Gdyni. Jak chłopcy zaczeli wszystko sprawdzać po kolei okazało się , że nie ma już luzów na zaworach i brak kompresji.
Ale kupiłem już cały silnik jutro jadę do W-wy po odbiór. Mam nadzieję, że będzie OK bo sezon się zbliża wielkimi krokami. Na Jajcarnię już nie zdążę :( ale może uda się jeszcze pośmigać.
arsen

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: arsen »

głowica sprawdzona i jest ok :). pozostaje tylko oczekiwanie na montaż i w trasę :)
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: Waldex »

arsen pisze:Jak chłopcy zaczeli wszystko sprawdzać po kolei okazało się , że nie ma już luzów na zaworach i brak kompresji.
Płytek cieńszych nie dało się włożyć, żeby luz się pojawił. Pierwszy raz słyszę, żeby zmieniać głowicę(silnik), z powodu braku luzu na zaworach. Jak zawory podparte, to wiadomo, że kompresja ucieka.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Lechul
BS Brother
BS Brother
Posty: 6332
Rejestracja: wt, 4 maja 2004, 12:27
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: Lechul »

Chociaż "Sprzedam - Kupię - Poszukuję - Zamienię" nie jest działem do dyskusji to nie mogę się powstrzymać i chciałbym zapytać o metodologię i logikę tych mechaników co od braku luzu zaworowego przeszli do wymiany głowicy :roll:
Może Osa coś podpowie :roll:
Może admin mógłby przenieść wątek do "Super Sport" to wtedy będzie można rozwinąć wątek :P
PLATOS VIOLETEROS CLASIKOS CLASIKEROS
RF 900 R
-----------------------------------------
NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ !!
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
573 258 254
Obrazek
arsen

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: arsen »

Z tego co mi powiedzieli Panowie w serwisie sprawa wyglądała następująco:
po sprawdzeniu grubości znajdujących się płytek zaworowych okazało się, że nie ma możliwości włożenia już mniejszych ze względu na brak ich dostępności na rynku stąd podjęcie decyzji o zakupie silnika wraz z głowicą i jego wymiana.
oczywiście temat może trafić do innego działu przynajmniej na przyszłość będę miał jakąś wiedzę która pozwoli na uniknięcie ogromnych kosztów.
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: bohas »

Faktycznie temat do dyskusji, bo to, co stwierdzili mechanicy daje do myślenia.
Pierwsze pytanie jakie się nasuwa, to dlaczego zawory się nie domykają ?? Płytki spuchły, czy może naciągnęły oleju i zgrubły ?? :lol: Z reguły, to te elementy raczej się zużywają. Krzywki na wałku lub popychacze mogą się wytrzeć, płytki lub zawory delikatnie się sklepać ale przecież to są materiały utwardzane i trzeba by było bez oleju jeździć żeby się znacząco zużyły. Jeśli nawet by się zużyły to raczej zwiększy się luz zaworowy a nie zmniejszy.

Naprawiając swojego srada z 1998 roku zrobiłem pomiary mikromierzem wszystkich współpracujących elementów rozrządu. Krzywki, szklanki, płytki, zawory. Największa różnica miedzy poszczególnymi elementami była rzędu 0.04mm i to tylko w dwóch przypadkach reszta to 0.01-0.02mm a więc zużycie praktycznie zerowe.

Cięzko teraz gdybać co tam zaszło u ciebie w sprzęcie ale może ktoś nie przeprowadzał regularnie serwisu lub serwisując moto wsadził za grube płytki i jeżdząc na niedomkniętych zaworach powypalało co nie co, stąd brak kompresjii. Druga opcja to taka, że gniazda zaworowe mogły się uklepać i luz na zaworach się zmniejszył.

Katowanie sprzęta, szczególnie zimnego mogło by mieć wpływ na wytarcie się niektórych elementów szybciej niż przy normalnym uzytkowaniu.

Temu wszystkiemu co stwierdzili "mechanicy" oczywiście można zaradzić i nie trzeba od razu wymieniać głowicy. Na pewno w pierwszej kolejności otwarcie silnika i diagnoza.
Jeśli nawet już dojdzie do tej wymiany głowicy to zabierz tą starą z całym osprzętem i podjedz do innego mechanika aby zdiagnozował co mogło być przyczyną.
KrzYsiO
The Real One
The Real One
Posty: 376
Rejestracja: pn, 26 gru 2005, 15:11
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: KrzYsiO »

Bohas,
kawy tak miały, że były słabe zawory i gniazda i się uklepywały, aż prawie zawór przelatywał przez gniazdo.
Tak jak piszesz najpierw trzeba było głowicę sciągnąć i obejrzeć, bo może tylko wymiana zaworów i przeszlifowanie gniazda(dotarcie) dałoby efekt.Sprzęt mógł być mało szanowany.
pozdrawiam
CB400F ,CB1 ,XV500 ,CB750C ,GSF1200S ,X11 ,VT1100 ,x11,R1100s,V-raptor-serce suzuki
http://www.bikepics.com/members/krzysiofm/
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: Waldex »

arsen pisze: po sprawdzeniu grubości znajdujących się płytek zaworowych okazało się, że nie ma możliwości włożenia już mniejszych ze względu na brak ich dostępności na rynku stąd podjęcie decyzji o zakupie silnika wraz z głowicą i jego wymiana.
Płytki można szlifować(na odpowiedniej maszynie), jeśli jest problem z cieńszymi.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
AVAIO
BS Brother
BS Brother
Posty: 737
Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 21:56
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: AVAIO »

Ile ma przebiego ta diabelska maszyna?
Popylacz torowy Daytona 675
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
arsen

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: arsen »

przebieg 50.000
arsen

Re: Poszukuję głowicy gsxr 600, K8

Post autor: arsen »

Waldex pisze:
arsen pisze: po sprawdzeniu grubości znajdujących się płytek zaworowych okazało się, że nie ma możliwości włożenia już mniejszych ze względu na brak ich dostępności na rynku stąd podjęcie decyzji o zakupie silnika wraz z głowicą i jego wymiana.
Płytki można szlifować(na odpowiedniej maszynie), jeśli jest problem z cieńszymi.
oczywiście, że można szlifować ale do pewnej granicy tolerancji. Za cienkie płytki jak stwierdzili nie zdawały by egzaminu i mogłoby dojść do gorszych uszkodzeń
AVAIO
BS Brother
BS Brother
Posty: 737
Rejestracja: pn, 22 gru 2008, 21:56
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: AVAIO »

arsen pisze:przebieg 50.000

Mój miał 42 i wszystko w normie więc ktoś albo źle traktował maszynę albo sprzęt ma sporo więcej.
Popylacz torowy Daytona 675
Gsxr 600 K8- U Kossy w posiadaniu.
Gsxf 600 '99- sprzedany
tel. 509536349
0Rh+
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: KROPEK »

Wg mnie należałoby zdemontować zawory i prowadnice oraz wałek i pomierzyć ewentualnie wypalone gniazda zaworowe bo głowica chyba się nie wstąpiła :roll: .
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
arsen

Re: WYmiana głowicy GSXR 600 K8

Post autor: arsen »

AVAIO pisze:
arsen pisze:przebieg 50.000

Mój miał 42 i wszystko w normie więc ktoś albo źle traktował maszynę albo sprzęt ma sporo więcej.
myślę, że raczej nie był szanowany jak należy bo KS była ok do pewnego momentu.
ODPOWIEDZ