Wymiana oleju w GS500

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

misiuGS500

Wymiana oleju w GS500

Post autor: misiuGS500 »

Moje pytanie może wydać się dla wielu Braci śmieszne ale kto pyta ten...
dostaje wiele odpowiedzi :D
No dobra do rzeczy. W tym sezonie mam zamiar przygotować moto do sezonu sam no przynajmiej w pewnym zakresie i moje pytanie jest następujace: czy wymieniać olej na rozgrzanym silniku czy raczej zimnym w serwisie zawsze robili to z biegu chłopacy czyli na ciepłym a czy nie lepiej jak tak stoi po zimie wszystko dokładnie scieknie do miski olejowej i wtedy wymienić.
No za rady bedę wdzięczny tylko sie za głośno nie śmiać :D
Pozdrawiam
Misiu
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Rozgrzej moto do temperatury roboczej (najlepiej robiac rundke dookola komina :wink: ), potem po zgaszeniu motocykla odczekaj az ostygnie do takiej temperatury, zebys mogl dotknac reka i spuszczaj olej. Proponuje spuszczac przy odkreconym wlewie oleju, jak juz zleci to wykrec filtr oleju, znowu troche poleci. Generalnie caly syf powinien zleciec lub zostac w filtrze.
ObrazekObrazek
misiuGS500

Post autor: misiuGS500 »

Thx Figer
to jeszcze muszę zamówić wszystko i do roboty :D
Abe

Post autor: Abe »

im wyzsza temp oleju tym jego gestosc maleje i lepiej scieka z silnika....
figer
BS Brother
BS Brother
Posty: 1354
Rejestracja: sob, 29 paź 2005, 18:39
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Dobczyn

Post autor: figer »

Moze jak ktos umie to moze spuszczac ukrop, ja tam zawsze sobie poleje na lape przy odkrecaniu i podstawianiu michy, wiec dla bezpieczenstwa proponuje, aby goracy, ale nie wrzatek.
ObrazekObrazek
greg

Post autor: greg »

ciecze maja to do siebie ze im jest zimniej tym ich lepkosc wzrasta,dlatego zima tak ciezko odpalic jest sprzeta itp. co sie z tym wiaze moto powinien byc rozgrzany,zwlaszcza po zimie...bez przesady oczywiscie :)
pzdr!
meyer2
Lajtowy Motonita
Posty: 724
Rejestracja: czw, 8 wrz 2005, 22:05
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Biedrusko

Post autor: meyer2 »

no zgadzam sie z toba figer, ostatnio tez zmieniałem w gs500 i teżsie polałem i podłoge, bo w tym miejscu zapomnialem cos podstawić, ale pod śrubą gdzie leci najwięcej to była micha :) a misiugs500 polecam ci kupic na http://www.kemot.pl filtr oleju z oringiem oczywiście cena to 20 zeta + przesyłka i jak chcesz świece NGK też maja po 12 zł/szt.

P.S. kupuje tam to wiem, żeby ktos nie pomyślał że reklame robie :wink:
SV 1000 S '04 *** FZS600 '03 *** SV 1000 S '03 *** GSX-F 600 '98 *** GS 500 E Five Stars '97 *** J... jednoślad TS 350 '89
tel. 602-810-996

http://www.bikepics.com/members/meyer2/
misiuGS500

Post autor: misiuGS500 »

Dzięki Bracia za pomoc w przyszły weekend robię transfuzję płynów :D
Pozdrowionka
Misiu
Bachmiński

Post autor: Bachmiński »

Tylko nie zalej tyle ile jest zalecane !! Najpierw 200ml mniej , sprawdz bagnet i wtedy dolewaj do odpowiedniego poziomu.
shoti

Post autor: shoti »

a poziom na bagnecie to sprawdzać jak jest tylko wsadzony czy jak jest wsadzonyh i wkręcony - bo to ok 1 cm różnicy na bagnecie
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 323
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń
Kontakt:

Post autor: RaaF »

"wsadzony bez przykręcenia" moto na kołach w pionie, ja zuwazyłem ze jak stoi na centralnym to poziom na bagnecie jest niższy o jeden "rąbik" wytłoczenia miarki.
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV)
Obrazek
shoti

Post autor: shoti »

dzieki ,ale tak to jest jak sie kupi moto z 2 reki bez manuala :oops:

zastanawiam sie jeszcze po czym poznac czy olej jest do wymiany bo posrednik od którego nabyłem nie miał o tym zielonego pojecia. Olej nie jest jeszcze czarny. Wyglada jak lekko szary miód. A może wogole sie nie zastanawiać tylko wymienić profilaktycznie ? co sie może stać jak sie pojeździ 1000-2000 km za długo na starym oleju ?
RaaF
BS Brother
BS Brother
Posty: 323
Rejestracja: śr, 31 maja 2006, 09:00
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Choceń
Kontakt:

Post autor: RaaF »

nie oszczędzaj na tym olej + filtr to 150 zł a masz przynajmniej pewnośc że jest wymieniony
BURGMAN AN650AZ L5 (YKV)
Obrazek
Loser

Post autor: Loser »

Mi weszlo wiecej niz zalecane :twisted: I nie bylo ponad kreske... Oczywiscie na cieplym, z tym ze ja zaczynam od filtra - lepsze wyrownanie cisnienia podczas zlewania.

BTW Drobny apel... Nie wywalac oleju do kubla, a tym bardziej nie wylewac - to mega truciza, ktora niszczy glebe i wode, jak malo co! Zostawcie w warsztacie, stacji, cokolwiek... Nie badzmy niecywilozowani, jak trujace garaze `u Czesia za stodola`!
shoti

Post autor: shoti »

Jeszcze jedno pytanie do braci ekspertów. Jako ,że nie bede wymieniał filtra i oleju w tym sezonie a dolać troche muszę, a nie wiem co używał poprzedni właściciel, chciałbym wiedzieć czy coś sie stanie jeśli zmieszam olej mineralny z syntetycznym (dolewka syntetyka do ... no właśnie nie wiem czego) ?

i przy okazji czy silnik wydaje jakiś inny odgłos jak ma za mało oleju ?
ODPOWIEDZ