Problem po czyszczeniu stacyjki

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Dylu
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 paź 2018, 16:45
Województwo: mazowieckie

Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: Dylu »

Witajcie,

Mam problem z odpaleniem motocykla. Suzuki B-King. Motocykl do wczoraj palił bez najmniejszych problemów, w zasadzie od pierwszego - drugiego obrotu silnika, jak zawsze z resztą. Zauważyłem, że lekko przycina mi się stacyjka. Wpsikałem do niej trochę smaru z teflonem, wsadziłem drugi kluczyk, nieużywany od dłuższego czasu, żeby sprawdzić czy może nim będzie lepiej się obracać i od tamtej pory nie mogę odpalić motocykla. Miga mi kontrolka od immo oraz od FI i na zegarach również wyświetla FI.

Problem jest na obu kluczykach.

Jakieś pomysły?

Z góry dzięki za rady.
harpoon
BS Admin
BS Admin
Posty: 2182
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 08:31
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Imielin
Polubił posty: 4
Otrzymane Polubienia: 19
Kontakt:

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: harpoon »

B-king to jakoś nie pasuje mi do chopperów :twisted:

Przeniesione do ON-ROAD
Marauder VZ800 - sprzedany
Intruder VS1400 - wspomnienie
Intruder M109R K7 - odjechał
XV1900 Raider - historia
Tiger Explorer 1200 - oswojony
KolejnyTiger 1200 XCa - nowe wcielenie
Tygrys po raz trzeci
tel. 665-392-191
Dylu
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 paź 2018, 16:45
Województwo: mazowieckie

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: Dylu »

Sorry. Dzięki za przeniesienie.
Dylu
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 paź 2018, 16:45
Województwo: mazowieckie

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: Dylu »

Trochę pogrzebałem, sprawdziłem błąd i wyszło... C42 - IGNITION SWITCH SIGNAL

Coś nie łączy, coś nie styka po tym smarowaniu??
kolektor
BS Brother
BS Brother
Posty: 929
Rejestracja: pn, 22 sty 2007, 16:21
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Polubił posty: 1

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: kolektor »

Wlej benzyny ekstrakcyjnej lub rozpuszczalnika , przedmuchaj sprężonym powietrzem to może zaskoczy.
GSX1100F , GSX1300R teraz VZR1800

tel o6o4 564 923
kotletor@o2.pl
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: asedio »

Tylko izopropanol. Lej ile wlezie. Wypłucze wodę i brud itd.
Fakt, moja metoda - izopropanol a potem po dobrym wypłukaniu i wysuszeniu olej silikonowy, działająca w domowych zamkach nie zadziałała w mojej XJRce ale tylko dlatego, że wypłukało i wyczysciło wszystko i zużycie zapadek i gniazda kluczyka spowodowało, że zapadki zaczęły latać, aż za mocno i często blokowały obrót kluczyka.
Musiałem rozebrać w drobny mak, podpiłować co za dużo, poskładać i teraz działa jak nowe.
Izopropanol to najczystszy alkohol, nie wchodzący w reakcje chemiczne, rozpuszcza syf, wiąże wodę i jak się go dużo wstrzykuje to woda z nim wypłynie. Szybko schnie.
U Ciebie to nie problem z zapadkami kluczyka, tylko ze stykami immobilizera.. chyba. Coś nie styka albo coś się zwiera (brudna woda), wiec pomóc może izopropanol.
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
Dylu
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 paź 2018, 16:45
Województwo: mazowieckie

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: Dylu »

Problem rozwiązany.
Stacyjkę wyjąłem, oddałem do regeneracji i działa jak nowa.
A przyczyną kłopotów było zalanie smarem z teflonem kostki od stacyjki, na którą lało się wszystko co psikałem do środka przez dziurkę od klucza.

Swoją drogą ślusarz, który reanimował stacyjkę odradził jakiekolwiek smarowania tego mechanizmu bo potęguje to jedynie zbieranie kurzu i innego syfu co znacznie skraca życie stacyjki.
NAXik
BS Brother
BS Brother
Posty: 2350
Rejestracja: wt, 28 maja 2013, 06:16
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Raszyn k/Wawa
Polubił posty: 17
Otrzymane Polubienia: 38

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: NAXik »

Czyli opcja z Izopropanolem rozwiązała by problem tak jak pisał asedio
SV 650N K6 -->
S1000XR (unicestwiony - uczulony na trawę) -->
1290 SA S ( pomarańczowa wścieklizna )
Dylu
Podpatrywacz
Posty: 10
Rejestracja: czw, 4 paź 2018, 16:45
Województwo: mazowieckie

Re: Problem po czyszczeniu stacyjki

Post autor: Dylu »

Niekoniecznie. Trzeba byłoby liczyć na fart, że pocieknie dokładnie tam gdzie trzeba i w należyty sposób wypłucze kostkę. Lałem tam przed rozbiórką różne odtłuszczacze, benzynę ekstrakcyjną itp. Bez efektu. Jedynie mechanizm stacyjki działał co raz gorzej, więc ją wyjąłem i oddałem do naprawy, żeby mieć to zdobione jak należy, bo nawet jakby to ruszyło po zalaniu czegoś tam kolejnego, to problem szybko pewnie by wrócił. I co gorsza mogłoby to stać się po jakimś tankowaniu gdzieś w trasie. A wtedy byłaby lekka lipa.
ODPOWIEDZ