Wymiana oleju w GS500

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Loser

Post autor: Loser »

W tym sezonie zostalo tyle czasu, ze mozesz zmieszac mineral i syntetyk;) Ale na poczatku to niewskazane - srodki smarne i konserwujace z roznych olejow moga zniesc dodatni wplyw swojego dzialania i bedzie zonk...
Co do dzwieku...
Nie, silnik nie wydaje innych dzwiekow, nawet gdy brakuje 30% oleju... Gdy zacznie - to juz spory problem. Tyle ze za maly poziom oleju to bardzo zly stan rzeczy. Motor sie mocniej grzeje, szybciej zuzywa, a na zakretach moze byc niesmarowany... Kto chce gumowac, powinien lac lekko ponad stan - na pewno nie zaszkodzi!
shoti

Post autor: shoti »

dzieki...no to dolewam i jeszcze te pare dni pojeżdzę :P
cyngiel

Post autor: cyngiel »

Witaj,
teoretycznie oleje z jednakową specyfikacją są ze sobą mieszalne. Prawda ta dot. jednak głównie silników samochodowych. Oleje do naszych silników są tak specyficzne i kombinowane, że ja odradzam mieszanie. Oleje motocyklowe mało kiedy są oznaczone jako MINERALNY lub W PEŁNI SYNTETYCZNY. Przyznaj, że jazda na moto jest swoistą ekstrawagancją, wartą tych ~150 złotych za olej i filtr w przypadku GS500.

Wczoraj jeżdziłem :D
Loser

Post autor: Loser »

Tymczasowo da rade bez negatywnych skutkow, co osobiscie sprawdzilem na wlasnym sprzecie (500 km).
fredi

Post autor: fredi »

cyngiel pisze:Witaj,
teoretycznie oleje z jednakową specyfikacją są ze sobą mieszalne. Prawda ta dot. jednak głównie silników samochodowych. Oleje do naszych silników są tak specyficzne i kombinowane, że ja odradzam mieszanie. Oleje motocyklowe mało kiedy są oznaczone jako MINERALNY lub W PEŁNI SYNTETYCZNY. Przyznaj, że jazda na moto jest swoistą ekstrawagancją, wartą tych ~150 złotych za olej i filtr w przypadku GS500.
Wczoraj jeżdziłem :D
Ja wymieniasz stary olej to też zostają po nim resztki (w zależności od silników nawet do kilku litrów - szczególnie w sprzętach z chłodnicą oleju jak GSX-F) wiec przy wymianie (przechodząc z jednego oleju np. mineralnego na syntetyczny) sa mieszane różne oleje i jakoś nic się złego nie dzieje.
Loser

Post autor: Loser »

Dokladnie... Zeby zlac z chlodnicy calosc musialaby stac na boku z dwa dni. Tak sie cieszylem, gdy zalalem nowy olej - taki ladny, kolorowy... Odpalilem... WTF?! Znowu czarny :twisted: Niestety, chlodnica jest tak duza, ze nie ma bata, by w 2 godziny zszedl - kapalo i kapalo... Nawet nagrzanie nie pomoglo.
ODPOWIEDZ