pomocyy

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

capek13

pomocyy

Post autor: capek13 »

witam mam mały problem z gsx600f a mianowicie troszeczkę kopcił i brał olej tak mniej więcej na jedna trasę gdzie około 100 km wzioł 0.8 l oleju fakt ze na tej trasie go nie oszczędzałem zęby nadarzyć za znajomymi. :wink: :wink: postanowiłem robić remont rozebrałem silnik pomierzyłem wszystko czyli średnice tłoka cylindrów i oddałem głowice do fachowca który stwierdził duże luzy na prowadnicach wydechowych ssące stwierdził ze mogą zostać uszczelniacze zaworowe założyłem od K... jednoślad ponieważ były tańsze od original suzi kolor był ten sam a przy okazji rozebrania silnika zmieniłem rozrząd wraz z kompletem ślizgów i no i postanowiłem zmienić pierścienie przy tym dając troszkę ciała bo nie zmieniłem szczeliny w starych tylko pojechałem zamówiłem nowe i moje pytanie po tym wszystkim motor na zimnym dalej kopci ja się rozgrzeje to do 6 tysięcy obrotów nie kopci dalej nie wiem ponieważ nie kręciłem tego silnika

z góry dzięki za pomoc
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: pomocyy

Post autor: KROPEK »

Co znaczy kopci ?? Na czarno, na niebiesko na biało ?? Znaczy wymieniłeś uszczelniacze zaworów tak ?? Pierścienie i tłoki montuje się na dany szlif cylindra.
Ps
Temat zapodałeś przynajmniej dwukrotnie, nadmiar skasuj 8)
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

Kopci na bialo pierscienie do gsx600f sa tylko nominalne nie wystepuja inne rozmiary a wymienilrm prowadnice zaworowe uszczelniacze i zawory do tarte do tego pierscienie bez szlifu cylindrow
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: pomocyy

Post autor: KROPEK »

No to albo masz w paliwie wodę (zbiornik) lub przeciek płynu na uszczelce lub głowicy nie pamiętam czy ty tam masz samego olejaka czy chłodzenie cieczą też. Mam nadzieję, że przy tych naprawach wymieniałeś uszczelkę i planowałeś głowice. To by było mniej optymistycznie a bardziej w powietrzu jest 95% wilgotności i ze spalinami wychodzi od tego para wodna i to wszystko. Najaważniejszym wskaźnikiem będzie dla Ciebie zużycie oleju czy ustało ale to wiosną !!
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

już teraz nim jeżdżę bez owiewek ale masz racje może to być para wodna bo to jest olejak a głowica była planowana wymieniona uszczelka origi kolo uszczelki i podkładki pod śruby mocujące głowice ale czeka mnie zrobienie jeszcze synchronizacji gaźników bo wzeszłym roku kopiłem ten motocykl a poprzedni wlascicel nic przy nim nie robił kopił go i trzymał w garażu prawie przez 3 lata bo nie miał czasu jeździć i cały układ hamulcowy czyściłem bo blokowało się przednie kolo okazalo sie ze w pompce był powrót ciśnienia zabity i cylinderki ciekły wiec troszkę już przy nim porobiłem ale mam nadzieje ze już to troszkę pośmiga bo narzeczona chce tym jeździć ;-)
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: pomocyy

Post autor: bohas »

Strasznie się zmęczyłem czytając tego posta bez przecinków, kropek i innym błędów...
Po drugie tytuł postu "pomocyy" nadaje się do kosza. Jeśli taki sam haos występuje przy naprawianiu jak w pisaniu posta to powodzenia.
Najważniejsze, że uszczelniacze miały taki sam kolor jak oryginał suzuki, reszta jest nieważna :lol:
Sorry ale tym razem nie pomogę...
tadziomaru1
Śmigający inaczej...
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 29 lis 2015, 14:54
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: kawałek od Radomia
Otrzymane Polubienia: 1

Re: pomocyy

Post autor: tadziomaru1 »

Tak jak gdzieś już tu pisałem, te motocykle muszą jeździć, jak odpalisz, to trzeba pojeździć, rozgrzać porządnie i dopiero zgasić. Jak moto długo stało to i w gaźniorach się skaszaniło, mojej się poprawiło jak pojeździłem w kolejnym sezonie po zakupie, sytuacja podobna, też moto stało u poprzedniego właściciela. Teraz jak odpaliłem dwa tygodnie temu, to też kopci, ale nie jeździłem, tylko pochodziła, rozgrzała się i zgasiłem. W sezonie przy normalnym użytkowaniu nie kopci nic, zużycia oleju nie zauważyłem.
Ostatnio zmieniony pn, 1 sty 2018, 11:36 przez tadziomaru1, łącznie zmieniany 1 raz.
GSX 600F Jest motocykl - a jednak! ***** No i Katana odjechała...
Nadal jest motocykl, sportowy literek 171KM, ale już nie Suzuki...
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

No niestety jak latałem w sezonie to nie pomogło wręcz przeciwnie coraz więcej b brał oleju
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: pomocyy

Post autor: szahmat »

Może się myle, ale myslę że 0,8 l/100 km to agonia chyba była ??
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

Stąd cały ten remont i moje pytanie dotyczące po remoncie
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: pomocyy

Post autor: szahmat »

Moja rada ustawienie gaźników i obserwować. U mnie ja długo stoi to zawory przepuszczają olej i kopci chwile na czarno, jak odpale w dużej wilgoci to kopci na biało ? I to chyba jest normalne do puki nie znika olej.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

Na regulacje gaźników czekam do marca a narazi kopci tylko na biało ale jest duża wilgotności na dworze wiec czekam do sezonu i wtedy będę wiedział co i jak, jak znowu będę próbował za sportami nadarzyć choc ze czaje się na zmianę ale mam troszkę czasu do póki moja pani nie zrobi pj ;-)
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: pomocyy

Post autor: bohas »

Krótko i na temat. Temat dotyczy dużej konsumpcji oleju silnikowego, a nie problemów z odpalaniem i regulacją gaźników lub przepalania moto zimą.

Jeśli moto "gubi" olej to się robi pomiar ciśnienia w cylindrach aby sprawdzić czy to pierścienie czy uszczelniacze winne.
Jeśli ktoś się pośpieszył i rozbebeszył silnik to widocznie go stać EOT. (chociaż nie do końca, bo uszczelniacze z kawy były tańsze :lol: )

Najważniejsza rzecz. Trzeba rozróżnić rodzaje kolorów spalin.
1. Dym biały, (olejak) normalna rzecz przy odpalaniu w chłodne dni (różnica temperatur). Po zagrzaniu moto objaw ustępuje.
2. Dym biały (moto chłodzone cieczą) ciecz dostaje się do komory spalania (ubywa płynu chłodniczego - jedna z usterek to walnięta uszczelka pod głowicą)
3. Dym niebieskawy - spalany jest olej silnikowy poprzez zużyte pierścienie lub uszczelniacze na zaworach. Czasem olej może się dostawać poprzez uszczelkę pod głowicą (kanałem olejowym), dlatego zanim się rozbierze silnik trzeba zmierzyć kompresję.
4. Dym czarny - zbyt bogata mieszanka w paliwo.

W tym temacie występował objaw nr. 3.
To, że po remoncie kopci na biało, to normalne w każdym moto odpalając go w sezonie zimowym (fizyka z podstawówki się kłania).
Na pewno szkodzi odpalanie w okresie zimowym na "5 sekund" i gaszenie.
Na dzień dzisiejszy, po remoncie można się pobawić w pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i ciepłym silniku. Jeśli pogoda pozwala, to można się bujnąć ze 100 km i zobaczyć czy ubyło oleju lub po zagrzaniu odkręcić parę razy i zobaczyć czy kopci wciąż na niebieskawo. Ewentulanie czakać do sezonu. Na chwilę obecną dla mnie EOT.

Ps. "tadziomaru1" gdybym miał tak wszystkim odpisywać indywidualnie na PW to bym otworzyl specjalną infolinię z poradami lecz uwierz mi, ja mam co robić po za siedzeniem przy kompie.

Ps. Jeśli osoba, która pisze posta, nie stosuje się do uwag i zasad panujących na forum to takie tematy będą miały swoje miejsce w koszu. :evil:
capek13

Re: pomocyy

Post autor: capek13 »

Dziekuje za swoja wypowiedz.:-) a co do pomiarow ciśnienia to były robione i przed remontem na zimnym silniku bylo na
pierwszym drugim i czwartym po 9 bar,:-) a na trzecim 11.:-) jak dolalem oleju na tłok wzrastało o 2 bary dlatego wymieniane były pierscienie
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: pomocyy

Post autor: Waldex »

Jak silnik bierze olej, to pluje nim z wydechu i sama rura jest tłusta w środku. Jaka jest u Ciebie, po powrocie z przejażdżki?
Przytrzymaj jasną szmatę ok. 20 cm od końcówki wydechu, pobaw się chwile manetką (na rozgrzanym silniku). Zobacz, czy
są plamki oleju na materiale?
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Zablokowany