Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

KROPEK pisze:No i fajnie, daj znać czy pasują.
Te od firmy CSP znacznie bardziej rokują, że zadziałają in plus w ewentualnej chwili grozy :)
Są wytoczone z jednej tulejki aluminiowej. Nie tak ja te od firmy Azarel łączone z dwóch ( w sumie 3 częsci + sruba). Te od CSP ( dwie czesci + śruba) mają także przemyślane zatoczenia miejsc gdzie tuleja wchodzi w gniazda ramy. Potrzebne one są bo bankowo taki crasch pad zapracuje na boki i przy tej konstrukcji już nie powinien uszkodzić ramy. Są ciut dłuższe od Azarela. Wyglądaj bardzo estetycznie, choć na motocyklu bardziej dyskretne są te od Azarela. Mniej się rzucają w oczy po prostu. Porządne wykonanie CSP niemniej też bez skuchy producent nie mógł się obyć i świadczy to o braku dokładnej znajomości konstrukcji danego modelu GSR . Sruba mocująca lewy crasch pad jest za krótka o cyrka 10 mm. Jest to bardzo ważna śruba skręcająca ramę z głowicą silnika i przechodząc przez ramę wchodzi w nagwintowany otwór w głowicy. Wchodzi ledwo 4-5 mm :( co jest stanowczo za mało. Napisze do wytwórcy w tej sprawie, albo po prostu dorobię śrubę lub kupię handlową dłuższą.
ps.
Rolki CSP na wahacz bardzo fajne. Nareszcie bezstresowo będę mógł zmienić oponę z tylu :)
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Waldex »

Teoria wyżej rozległa, jednak w praktyce zadziała bezwzględna fizyka i kończy się tak, jak u naszego kolegi w Ustroniu:

https://plus.google.com/photos/10615597 ... rqPYueC4XQ

Crash pady chronią, przy parkingowych przygodach. Nigdy nie widziałem, żeby crash ochronił motocykl i sam wytrzymał
np. dłuższe szorowanie po asfalcie. Jeden punkt podparcia i wszystko w temacie. Krótki nic nie ochroni, długi się wygnie, lub ułamie. Gmole zamocowanie w trzech punktach, robią robotę. Chronią nie tylko motocykl, ale co ważniejsze, nogi kierowcy.
Bob odsyłaj grzybki, bo na policję zadzwonię...:)
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Macias
BS Brother
BS Brother
Posty: 2030
Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Macias »

Waldex pisze:Teoria wyżej rozległa, jednak w praktyce zadziała bezwzględna fizyka i kończy się tak, jak u naszego kolegi w Ustroniu:

https://plus.google.com/photos/10615597 ... rqPYueC4XQ

Crash pady chronią, przy parkingowych przygodach. Nigdy nie widziałem, żeby crash ochronił motocykl i sam wytrzymał
np. dłuższe szorowanie po asfalcie. Jeden punkt podparcia i wszystko w temacie. Krótki nic nie ochroni, długi się wygnie, lub ułamie. Gmole zamocowanie w trzech punktach, robią robotę. Chronią nie tylko motocykl, ale co ważniejsze, nogi kierowcy.
Bob odsyłaj grzybki, bo na policję zadzwonię...:)
nie mogę się zgodzić !! wspomniany crash który posiadałem i który zamontowałem ponownie uratował moto szorujące kilkanaście metrów. crash jest długi - nie został wygiety ani ułamany.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...

MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Waldex »

Macias, fizyka jednak jest bezwzględna, bo na 16 stronie pisałeś o kosztach owiewek..:)

" dziękuje również za namówienie mnie na spróbowanie jazdy po torze - to nowe, bezcenne doświadczenie (no może poza kosztem owiewek) "

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... &start=225

Wiadomo, grzybki nie zaszkodzą(jeśli ramy nie naruszą), ten ślizg przy deklu, trochę odciążył...
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

Waldex pisze:Macias, fizyka jednak jest bezwzględna, bo na 16 stronie pisałeś o kosztach owiewek..:)...
Dodał bym, że i nie przewidywalna na daną sytuację. Tak dokładnie crasch pady i szczególnie tych polskich wytwórców należy traktować jako zabezpieczenia na zdarzenia garażowo-parkingowe, a nie poważne szlify czy inne kraksy.
Gmole do GSR 600 są szczególnie brzydkie bo ich wykonanie paskudnego mocowania górnego ordynarnie kontrastuje z ładna ramą i ładnym motocyklem. Do tego dochodzi problem z odkręcaniem filtra oleju. Trzeba gmole demontować przy wymianie :(
Generalnie moim zdaniem nie mają nic wspólnego z porządną marka GIVI, a sprzedawane pod jej brandem. Może jakbym trafił dobrze wykonany prosty egzemplarz gmoli bym się tak do nich nie najeżył.

Macias, a co to za ślizgacz na dole moto, mocowany do którejś silnikowej śruby ? Marka, producent ?
Macias
BS Brother
BS Brother
Posty: 2030
Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Macias »

Waldex pisze:Macias, fizyka jednak jest bezwzględna, bo na 16 stronie pisałeś o kosztach owiewek..:)

" dziękuje również za namówienie mnie na spróbowanie jazdy po torze - to nowe, bezcenne doświadczenie (no może poza kosztem owiewek) "

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... &start=225

Wiadomo, grzybki nie zaszkodzą(jeśli ramy nie naruszą), ten ślizg przy deklu, trochę odciążył...
owiewki to inny temat ponieważ owiewka pękła z drugiej strony jak moto przekoziołkowało :) strona po szlifie uratowana przez crashpad (widoczna szczelina między białym a srebrym plastikiem to wina gleby poprzedniego właściciela).
wiadomo, że każdy dzwon jest inny, ale nie mogę sie zgodzić że crashpady pomagają tylko przy glebach parkingowych !!
Bob pisze:Macias, a co to za ślizgacz na dole moto, mocowany do którejś silnikowej śruby ? Marka, producent ?
jest to crashpad na dekiel oleju mocowany do jego śrub. Też chyba womet tech.
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...

MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

Czyli głowny crash pad byl od firmy Womtech ?
Macias
BS Brother
BS Brother
Posty: 2030
Rejestracja: śr, 8 mar 2006, 21:12
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Straszyn SUZUKI Squad

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Macias »

Macias pisze:ja używam womet tech:

http://allegro.pl/crash-pady-womet-tech ... 13769.html

w poprzedniej hayce dużo uratowały i w aktualnej też zamontowałem
Kiedy siedze na maszynie, totalny czuje luz...

MZ ETZ 251
Bandit 600N '98-sprzedany
SV 1000S '03 + Yoshi TriOwal-sprzedany
Hayabusa K8 + TwoBrothers-sprzedany
Hayabusa K9-sprzedany
kom: 505-173-368.
grunwald1980

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: grunwald1980 »

Posiadam craschpady firmy puig. Bardzo dluuuuuuuugie.Moim zdaniem troche szpeca motocykl ale w razie wywrotki powinny zrobic swoja robote.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: KROPEK »

Klik archiwum do poczytania
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

Crash pady od firmy Womet Tech mimo, że z polskich najdroższe nie za bardzo się nadają do GSR 600, być może do innych modeli są okej. W przypadku GSR 600 w razie pracy crasch pada na boki tuleja która nie ma zatoczenia uszkodzi, porysuje ramę przy gnieździe mocowania crascha. W sumie od 3 polskich producentów były u mnie crasche :) Jedyne sensowne do GSRa 600 z racji specyfiki mocowania są od firmy CSP. Moim zdaniem rzecz jasna i jak moto stoi na parkingu, bo w praktyce ... :)
Ostatnio zmieniony pt, 17 cze 2016, 07:11 przez Bob, łącznie zmieniany 1 raz.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: KROPEK »

W sumie nie wiem jak ci to wytłumaczyć pisząc na forum ale nic na świecie przy szlifie nie zabezpieczy przed rysami gdzie kolwiek bo nie do tego służą crashpady a służą do tego abyś nie przetarł zbiornika paliwa i dekla silnika co by olej nie wyciekł i żebyś po przygodzie wrócił do domu o własnych siłach i żeby mocowania crasha nadawały się dalej do użycia a głownie co by ci kulasa nie przygniotło. Nikt nie mówił, że będzie tanio w tym hobby.
Ps
rurki z kremem służą do degustacji a moto do zapier....a wolniej lub szybciej, rozumiem troskę ale nie rozumiem wpisania ryzyka do przygody, bo nie jest kwestią czy się ślizgniesz tylko kiedy i tak należy do tego podchodzić, moim skromnym zdaniem.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

Kropku kochany :), ale co tłumaczyć. Ja wyżej napisałem to co empirycznie montowałem na swoim moto. Z trzech polskich producentów crasch padów oferowanych do modelu GSR 600 tylko jedne od CSP mają sensowną budowę która rokuje pozytywnie. Dalej to wiadomo, uda się albo nie uda i od okoliczności sytuacji zależy.
KROPEK pisze: Ps
rurki z kremem służą do degustacji a moto do zapier....a wolniej lub szybciej...
Ps
Już się w życiu szybko nazapierdalałem. Uwielbiam jeździć z prędkością 50 -70 km/h.
KROPEK
Moderator
Moderator
Posty: 6414
Rejestracja: ndz, 7 lis 2004, 14:06
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kozielec gm. Dobrcz
Polubił posty: 15
Otrzymane Polubienia: 18

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: KROPEK »

Oblukałeś parę wyrobów w sumie renomowanych firm, które mają wręcz pochleblne recenzje, lecz nie jesteś do końca usatysfakcjonowany, zdarzają się i takie modele 8). Proponuję wziąść suwmiarkę dokonać pomiarów, czasnąć rysuneczek techniczny zakupić troszkę materiału (amelinium, ertalon), pójść do pana "Kazia" i on wytoczy Ci wg projektu wszystko za zgrzewe piwka i będzie wilk syty i owca cała.
Ps.
Prędkość nie istotna szlif to szlif, gleba to gleba. Zdarza się prędzej czy później nawet najlepszym. Mam nadzieję, że wcześniej pokonasz rosterki i wybierzesz słusznie. Osobiście w gixie również miałem crashe projektu kolegi i uwierz mi zadziałały super chociaż i tak szkody jakieś tam były.
Pozdrawiam.
Po całej gamie szybkich Suzuki przyszedł czas na moto dla starszego pana 🥸
B.....jednoślad R1250GS Triple Black
512 272 500
Bob

Re: Crasch Pady do Suzuki GSR 600

Post autor: Bob »

KROPEK pisze:Oblukałeś parę wyrobów w sumie renomowanych firm, które mają wręcz pochleblne recenzje, lecz nie jesteś do końca usatysfakcjonowany, zdarzają się i takie modele 8).
Pozdrawiam.
Nie wiem jak to przy innych motocyklach ale do GSR 600 tylko od CSP mają sens, bo mają zatoczenia które dają szanse nie uszkodzenia ramy gdy moto padnie, a crasch pad zapracuje na bok czyli się wygnie w którąś stronę. W innych motocyklach Azarele i Wom Tech możliwe ze sensowne są, ale w GSR są zagłębienia w ramie w które się wkręca crascha. Tulejki muszą mieć mocniejsze zatoczenia.
No dobra pogadaliśmy, co wykoncypowałem napisałem. Może ktoś skorzysta przy doborze do swojego GSRa 600. To tyle z mojej strony.
ODPOWIEDZ