GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy On Road, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...

Moderator: bohas

Gery73
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: pn, 14 cze 2010, 15:52
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Piaseczna Górka/Kielce

GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Gery73 »

Witam

Od pewnego czasu podczas jazdy słyszałem odgłos "szorowania" - po dzisiejszym powrocie do garażu zauważyłem że łańcuch szoruje o wahacz - normalnie na postoju wahacza nie dotyka. Zaznaczam że napęd nowy łańcuch prawidłowo naciągnięty 1,5 cm luzu a po mimo tego na wachaczu są ślady.
Zauważyłem, że ślizg łańcucha był lekko obsunięty - poprawiłem - czy są jakieś inne powody takiej sytuacji.?


pozdrawiam gery
Motur jest dla ludzi - tych którzy myślą.
Była LS 650, była ****ha XVS 650, była K***wa Voyager XII zg 1200 ...., była H**da VTX 1800 R,była XVZ 1300 Royalstar była H... jednoślad Valkyrie Interstate, Jest Suzuki GSX 750 F
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: bohas »

Rozumiem, ze szoruje Ci w tym miejscu co zaznaczyłem na załączniku ??
Być może masz wytarty ten ślizg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Gery73
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: pn, 14 cze 2010, 15:52
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Piaseczna Górka/Kielce

Re: Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Gery73 »

No własnie nie jakieś 5 cm dalej w stronę tylnego koła. http://www.fotosik.pl/zdjecie/5ddf7ac349565664

W ogóle podczas jazdy słyszę takie szorowanie na pewno od strony łańcucha - nie wiem czy to z tego miejsca czy skądinąd.

gery
Motur jest dla ludzi - tych którzy myślą.
Była LS 650, była ****ha XVS 650, była K***wa Voyager XII zg 1200 ...., była H**da VTX 1800 R,była XVZ 1300 Royalstar była H... jednoślad Valkyrie Interstate, Jest Suzuki GSX 750 F
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: bohas »

Patrząc na fotkę, faktycznie musi szurać dość głośno po tym wahaczu. Postaw jajo na centralnej i podciągaj wahacz energicznie do góry czy tulejki mocujące amor się nie wytrzaskały lub czy amor prawidłowo tłumi. Być może tylny zawias Ci zbyt mocno podskakuje, skoro piszesz, że łańcuch prawidłowo naciągnięty. Możesz jeszcze na centralce puścić koło na biegu na odpalonym moto i zobaczyć jak łańcuch się prowadzi.
Waldex
Po drugiej stronie Mocy
Po drugiej stronie Mocy
Posty: 1811
Rejestracja: sob, 8 gru 2007, 17:26
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Otrzymane Polubienia: 6

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Waldex »

Zębatki masz oryginalne? Chodzi mi o ilość zębów.
Jedź i daj jechać innym!
czarny GS500E pojechał.....
czarna SV650N pojechała...
czarny mruczek Z750S pojechał...
czarny większy mruczek Z1000SX pojechał...
jest jeszcze większy, srebrny mruczek FJR1300 AE
Gery73
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: pn, 14 cze 2010, 15:52
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Piaseczna Górka/Kielce

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Gery73 »

Kurcze nie wiem - do tej pory miałem tylko cruisery więc w grę wchodziły kardany i pasy napędowe - z łańcuchami jestem prawiczkiem. Jezeli Wiecie ile tych trzonowców powinno być na zębatce zdawczej i tylnej to proszę o info sprawdzę.

pozdrawiam gery
Motur jest dla ludzi - tych którzy myślą.
Była LS 650, była ****ha XVS 650, była K***wa Voyager XII zg 1200 ...., była H**da VTX 1800 R,była XVZ 1300 Royalstar była H... jednoślad Valkyrie Interstate, Jest Suzuki GSX 750 F
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: bohas »

Gery73 pisze:Jezeli Wiecie ile tych trzonowców powinno być na zębatce zdawczej i tylnej to proszę o info sprawdzę.

pozdrawiam gery
Manual podaje, że przód 15 a tył 45
Gery73
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: pn, 14 cze 2010, 15:52
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Piaseczna Górka/Kielce

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Gery73 »

A można od Kolegi zaciągnąć takiego manuala - bo nigdzie nie mogę znaleźć.

gery
Motur jest dla ludzi - tych którzy myślą.
Była LS 650, była ****ha XVS 650, była K***wa Voyager XII zg 1200 ...., była H**da VTX 1800 R,była XVZ 1300 Royalstar była H... jednoślad Valkyrie Interstate, Jest Suzuki GSX 750 F
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: bohas »

Gery73 pisze:A można od Kolegi zaciągnąć takiego manuala - bo nigdzie nie mogę znaleźć.

gery
Na PW.
Gery73
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 354
Rejestracja: pn, 14 cze 2010, 15:52
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Piaseczna Górka/Kielce

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: Gery73 »

Problem rozwiązany - porządne mycie nafta, smarowanie, a na końcu poprawienie ślizgu łańcucha - ześlizną się z uchwytu mocującego - swoją droga dlaczego suzuki zrobiło to na jakiś zacisk z blaszki a nie na porządną śrubę to nie wiem.

gery
Motur jest dla ludzi - tych którzy myślą.
Była LS 650, była ****ha XVS 650, była K***wa Voyager XII zg 1200 ...., była H**da VTX 1800 R,była XVZ 1300 Royalstar była H... jednoślad Valkyrie Interstate, Jest Suzuki GSX 750 F
bohas
Moderator
Moderator
Posty: 2052
Rejestracja: wt, 14 lis 2006, 09:58
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: GSX750F - Łańcuch szoruje o wachacz

Post autor: bohas »

Gery73 pisze:Problem rozwiązany - porządne mycie nafta, smarowanie, a na końcu poprawienie ślizgu łańcucha - ześlizną się z uchwytu mocującego - swoją droga dlaczego suzuki zrobiło to na jakiś zacisk z blaszki a nie na porządną śrubę to nie wiem.

gery
Ten ślizg jest na tyle sztywny, że teoretycznie ciężko aby wyskoczył z tej mocującej blaszki, chyba, że blaszka się odegnie. Jak widać na załączniku ślizg jest najpierw mocowany pod blaszkę a później zakładany na oś wahacza i skręcany do ramy. Może blaszka już zdeformowana lub za krótka i wyskakuje. Musisz obserwować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ