[VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszkodzi?

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
takpoprostu

[VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszkodzi?

Post autor: takpoprostu »

Hej - pomoże czy zaszkodzi ? Moto VZ800 98r nakulane 40 tyś - z 5 sezonów zalewany był 5100 10w40. Zakupiłem jednoślada i chce zmienić olej - dać mu full syntetyk by miał lepsze smarowanie czy zostać przy 5100 ?
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5599
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 120
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Dany »

Wszystko zależy w jakim stanie jest silnik.
Jeśli nie jest uszczelniony nagarem tylko trzyma formę to nie zaszkodzi mu syntetyk.
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Vater
The Real One
The Real One
Posty: 202
Rejestracja: czw, 9 mar 2017, 21:20
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Lubliniec

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Vater »

A jeśli jest odwrotnie, to możesz mieć Pan problem - z wyciekami :(
"Nieważne dokąd, ważne z kim"
DL1000 V-Strom
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5599
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 120
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Dany »

Wszystkie w miarę nowoczesne oleje mają sporo środków płuczących więc nie powinno mieć to miejsca.
40tyś km to też nie jest żaden wielki przebieg dla wolnoobrotowego silnika...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
takpoprostu

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: takpoprostu »

Nikt nie wie w jakim stanie w środku jest silnik... A rozbierać tylko dlatego by popatrzeć hmm... gdy wszystko w nim chodzi to trochę szkoda. Czyli ryzyk fizyk - lepiej lać dalej 5100 ?
Dany
BS Admin
BS Admin
Posty: 5599
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 09:02
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Legionowo
Polubił posty: 120
Otrzymane Polubienia: 9
Kontakt:

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Dany »

Decyzja niestety należy do Ciebie...
Motocykl... i do pełni szczęścia już tylko chwila... chwila wolnego, pogoda i kompan na kole.
私は自分の守護天使が飛ぶより速く運転しない。
Daniel
501484808
CX500E=>B12sK6=>GSF1250GT=>
AN400=>CBF1000=>1200RT&1200GS
Bogdan1963
Zmieniacz Żarówek
Posty: 98
Rejestracja: sob, 18 mar 2017, 16:03
Województwo: podkarpackie
Otrzymane Polubienia: 4

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Bogdan1963 »

Motocykle z tych roczników są przystosowane do zwykłych olejów i lanie syntetyków nie jest potrzebne, a może być ryzykowne.
Bociek
The Real One
The Real One
Posty: 200
Rejestracja: pt, 22 kwie 2011, 09:47
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Werchrata

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Bociek »

Ja do swojego GS 500 z 1991 roku, którego posiadam od prawie 10 lat zalałem już 3 raz zalałem syntetycznym valvolinem. Zrobiłem 18kkm i nic się nie stało, za to silnik jakby ciszej placował i sprzęgło lepiej działało (ale to subiektywne odczucia). Wcześniej był kilka razy zalany tą breją zwaną 5100. Jeśli silnik będzie miał jakiś wyciek to raczej z tego powodu, iż wadliwa część czy uszczelka wymaga regeneracji/wymiany. Spotkałem się niedawno z tym jak nazywamy te oleje - bo to co u nas jest opisywane syntetycznym na zachodzie europy często ma miano mineralnego ( opowiadał o tym coobcio składając fx45). Mały przykład: https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y wniosek ? Co byś kolego nie zalał ponownie to lej z pewnego źródła. Pozdrawiam
GS 500 SF - Na Zawsze
XL1000V SD02 - Nieoczekiwany Adwenczer
DL1000 V-STROM K2 - Wielkie Zaskoczenie
Smakosz
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 300
Rejestracja: pt, 29 wrz 2017, 22:30
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Kluczbork-opolskie

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Smakosz »

W zeszłym roku przeszedłem na 7100 i jest Ok,pacjent VL 1500 1998 rok przebieg 45 tysi
Nie przejmuj się starością,nadal będziesz odpierdalał głupoty,tylko wolniej.
takpoprostu

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: takpoprostu »

Tzn poczytałem troszkę i najlepiej kierować się manualem od motocykla. Skoro w manualu motocykla z 98 roku piszę że lać klasę SF lub SG to wlewamy SG gdyż do tego silnika taki przewidziano olej i będzie najlepszy dla sprzęgła i pozostały elementów. Gdy podobno wlejemy do moto z 98 roku olej w klasie SN to faktycznie mogą pojawić się takie problemy jak ślizgające sprzęgło itd. Powód ? Gdy projektowano wtedy silnik nikt nie brał pod uwagę olejów o takich parametrach, gdyż takowych nie było :)

Czyli można lać syntetyk ale o klasie SG jak np. Valvoline SynPower 4T 10w40.
Smakosz
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 300
Rejestracja: pt, 29 wrz 2017, 22:30
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Kluczbork-opolskie

Re: [VZ800] Przejście z 5100 na 7100 motul 10w40 -nie zaszko

Post autor: Smakosz »

W specyfikacji API 7100 jest SG czyli lej śmiało.
Nie przejmuj się starością,nadal będziesz odpierdalał głupoty,tylko wolniej.
ODPOWIEDZ