Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Suzuki VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Witam Koledzy.
Z racji tego, że zakończyłem sezon i zacząłem serwis mojego intrudera, mam małe pytanie.
Czy regulował Ktoś z Was zawory?
Nie wiem jak się dobrać do chromowanych osłon od pokrywek zaworów. Okrutnie ciasno tam i po prowadzonych obserwacjach i dedukcji wychodzi mi, że będzie potrzeba ściągania wtryskiwacza ( taką też otrzymałem informację od mechanika, że bez jego ściągnięcia ciężko jest je ustawić i odkręcić osłony).
Przy gaźnikach pewnie da się bez ściągania gaźnika, tak jak opisywał to GRADUS, przy wtrysku raczej niemożliwe, dodatkowo jeszcze po 2 świece na cylinder.
Trochę mnie to przystawiło, ale pewnie zawiążę koalicję z kolegą mechanikiem samochodowym, bo ustawianie zaworów w moto to podobna sprawa jak w samochodzie.
Póki co pozmieniałem płyny tj. olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy.
Czeka mnie też wymiana klocków i opon. Klocki już zamówione, przewód hamulcowy zamówiony w oplocie, hel oczywiście.
Opony prawdopodobnie będą micheliny comander II.
Z góry dzięki za informację.
Ostatnio zmieniony pn, 4 gru 2017, 20:21 przez Jozi, łącznie zmieniany 1 raz.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

To co opisywał Gradus dotyczy też na wtryskach. Próbowałem da się, aczkolwiek ponownie oddam do serwisu (koszt ok 300). Bez 0,7 nie próbuj.
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Dzięki za odpowiedź. Jak mówisz że się da to się da. Niby ma być przejechane 12000 ale tak do końca to nie wierzę w ten elektroniczny wskaźnik, więc myślę też czy od razu jakoś wtryskiwacza nie sprawdzić przeczyścić.
Chciałbym mieć pewność, że jest z moto ok i nie będzie niespodzianek na drodze.
Jak poradziłeś sobie ze ściągnięciem osłon klapek, według moich obserwacji to rama nie pozwala śrub wyciągnąć, chyba że tylko osłony uchylone na bok ( jedną śrubę da się wykręcić.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Pamiętam że odkręcałem z kartką gradusa w ręku. Tylnia głowica była trudniejsza, ale poszlo dosyć łatwo, problemem było ustawienie luzu, za ciasno. Próbuj . Jak ustawiłem i pojechałem na sprawdzenie to mechanik, nie wiedząc że grzebałem stwierdził że ktoś grzebał żeby ukryć coś tam i specjalnie dał ciasno żeby nie hałasowały ?? Taki ze mnie fachowiec, ale myślę gdybym miał pod ręką chińczyka z malutkimi paluszkami to dał bym radę :roll:
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Ja chyba poproszę kolegę mechanika samochodowego bo ma zgrabniejsze palce i pojęcie w temacie ogromne.Niby to nie samochód ale silnik to silnik, nie będę eksperymentował na swoim sprzęcie.Najwyżej kolegą mnie podszkoli.
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

No i zaworki sprawdzone. Nie trzeba było regulować, mechanik posprawdzał i wspólnie stwierdziliśmy, że mieszczą się w tolerancji luzów tzn. 0,10 i 0,20.Jest ok.
Olej w silniku, kardanie i płyn chłodniczy wymieniony.
Teraz przyjdzie czas na wymianę opon, sprawdzenie stanu łożysk w piastach kół ( sprawdzenie i uzupełnienie smaru , płynu hamulcowego i przewodu na zbrojony hel.
Jednym słowem sezon serwisowy w pełni.
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Wczoraj zakończyłem serwis mojego gada. Płyny pozmieniane, zawory sprawdzone (nie wymagały regulacji) 4 nowe świece Denso, opony zmienione i wyważone, przewód hamulca zmieniony na hel, tłoczki wraz z zaciskiem wyczyszczone, płyn zmieniony. Poskładałem wszystko, założyłem bateryjkę i zrobiłem próbę palenia.
Jak tylko pompka podała paliwo, po naciśnięciu rozrusznika odpalił od ręki.
Jednak wtrysk ma swoje zalety.
Teraz pozostanie mi pucowanie lakieru i chromów i czekanie na wiosnę.
W zamyśle jeszcze zakup chromowej osłony chłodnicy i wału kardana.
Nie wiem co jeszcze przez zimę "wpadnie" mi do głowy.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Zdjęcia Jozi please. 4 nowe Denso ? Gdzie kupiłeś hel i za ile ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

1.jpg
3.jpg
4.jpg
Przewód Hel kupiłem na znanym portalu aukcyjnym, z przesyłką coś z 200zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

Bravo, nie ma jak samemu zrobić jak najwięcej. To takie podstawy motocyklizmu(tak myśle). Zajefajny podnośnik masz. Czy emblematy na zbiorniku powinny być INTRUDER? U mnie jest BOULEVARD. Co z tymi świecami dlaczego 4 ?
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

Mój to wersja europejska, dlatego nazywa się Intruder VL 800c, natomiast wersja USA to bolevard c50 bo pojemność w calach podają. Sam byłem zdziwiony jak zakupiłem zestaw serwisowy tj. 4 l oleju, filtr Nr 138 i 2 świece.Przy serwisie odkręcam a tu 2 świece na cylindrze.To chyba jakieś dodatkowe dopalanie.U mnie przerwa na świecach ma mieć 0,6-0,7 km a przy jednej jest0,9mm.Podnośnik zakupiłem z blokadą, by opony nie cierpiały.
1.jpg
2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
szahmat
The Real One
The Real One
Posty: 361
Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 19:41
Województwo: kujawsko-pomorskie
Polubił posty: 6
Otrzymane Polubienia: 2

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: szahmat »

800 z czterema świecami !
H... jednoślad 600 CBF
B.....jednoślad 1150 RT
Jozi
Zmieniacz Żarówek
Posty: 73
Rejestracja: ndz, 3 wrz 2017, 15:59
Województwo: podkarpackie

Re: VL 800 C- regulacja zaworów

Post autor: Jozi »

szahmat pisze:800 z czterema świecami !
Sam byłem w lekkim szoku.
ODPOWIEDZ