INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Tutaj możecie znaleźć lub podzielić się opiniami na temat motocykli z klasy Chopper i Cruiser, a także zapytać się innych użytkowników w sprawie dręczącego Was problemu...
ODPOWIEDZ
ricorro

INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

Witam Kolegów :D , poniżej zamieszczam porady własne, spostrzeżenia dotyczące synchronizacji gaźników. Zapraszam również bardziej doświadczonych do wymiany własnych uwag i zamieszczanie cennych wskazówek :?: :idea: dla tego modelu VS 800, VS1400 to samo większa pojemność i nie tylko. W zamyśle inaczej "poradnik" Nasz dla chcącego spróbować odrobiny mechaniki....
Oskara za to nie dostanę ale może się komuś przyda - Cała moja wiedza to WWW>>>PRAKTYKA. Dlatego kierujmy sie empatią, wobec ludzi :beat: :crime: :devil: :comp_crash: :co?:

Napisanie opracowania to pomoc osobom które chciały by to zrobić we własnym zakresie a sądzą że temu nie podołają :cry: lub po prostu uważają że temat jest zbyt trudny A NIE JEST :wink: lecz na pewno trwa dłużej niż w innych motorach (gdzie zajmuje często przysłowiowe 5 minut).

Staram sie o łopatologiczne i zrozumiałe pisanie dla przysłowiowych laików -cały tekst jest z głowy dlatego przepraszam za ewentualne "klopsy"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PO CO WYKONUJEMY :idea: - daje miarową, równą pracę silnika który z każdego cylindra uzyskuje ten sam moment obrotowy w całym zakresie jego pracy. Inne tłumaczenie wydaje się zbędne.

CO ILE WYKONUJEMY LUB KIEDY :idea: - jak widzimy niedomagania silnika: nierówną pracę, szarpanie na przyśpieszeniu, gaśnięcie po dodaniu gazu, większe wibracje silnika i inne objawy czasem strzały na wolnych obrotach (mogące wynikać czasem z braku synchronizacji a nie złego ustawienia składu mieszanki lub poziomu paliwa w komorze pływakowej -zdarza się czasem na wolnych obrotach). Wykonujemy po każdej ingerencji w inne ustawienia gaźnika, jego czyszczeniu, wymianie filtrów powietrza (opór przepływu powietrza wpływa na wielkość podciśnień w gaźnikach). I TU POSYPIĄ SIE GROMY ALE SĄDZĘ ŻE JAK MOTOR CHODZI SUPER TO OKRESOWE SPRAWDZENIE TEGO JAK I INNYCH ELEMENTÓW MOŻNA MIEDZY BAJKI WŁOŻYĆ (nie dotyczy zaworów! i innych oznak pracy które można wykonać bez ingerencji "wysokobudżetowych naprawiaczy")

OPIS CZYNNOŚCI
  • 1. Zdjęcie boczków (dekle ozdobne) - odkręcenie po 1 śrubie na boczek + "szarpniecie do siebie" boczki ozdobne nasadzone sa na 3 kołkach gumowych amortyzujących drgania.
    2. Ściągnięcie kanapy (siedzenie motocyklisty) odkręcenie 2-ch śrub po obu stronach blisko baku (z wyłu tylko wsuniete w zapadke przy ramie - podnieść z przodu kanapę i do góry.
    2. Ściągnięcie wężyka paliwowego z baku - zabezpieczenie go szczególnie jak motor jest bardzo nagrzany :!:
    3. Odkręcenie 1 śruby podtrzymującej bak w okolicach "klejnotów" pod kanapą. Tył baku trzymając pewnie unosi sie do góry i przód (szerszą część blisko zegarów) wysuwa się do siebie - przysłowiowy wpust blisko główki kierownicy. Odłożenie w bezpieczne miejsce.
    4. UWAGA:!: : tutaj lista czynności które POWINNY POPRZEDZIĆ SYNCHRONIZACJĘ :!: (czytaj. Musisz zrobić bo w innym przypadku synchro nie ma sensu -chyba że robisz doraźnie bo trzeba :? )
    • -wymiana lub sprawdzenie filtrów powietrza
      -wymiana lub sprawdzenie świec
      -CZYSZCZENIE GAŹNIKÓW!!! (można pominąć jeśli mamy pewność sprawności tego elementu >> czyścimy jeśli synchronizacja nie przyniosła efektów lub nie udało się zsynchronizować podciśnień)
      -SPRAWDZENIE lub USTAWIENIE LUZÓW ZAWOROWYCH!!! (chyba że masz pewność że sa dobre bo dzwoniłeś do wróżbity "Macieja" :banana1: :mrgreen: :lol: :mrgreen: albo odpuszczasz ten temat ponieważ wcześniej robiłeś dla tego moto w granicach ssanie i wydech od 0,08-0,13mm z ) - ZAŁĄCZNIK

      -sprawdzenie stanu króćców dolotowych - pod kątem szczelności
      -sprawdzenie linek: gazu, ssania (oznaki zużycia linki, wieszania się ssania - usuwamy)
    5. Sprawdzenie "na oko" :arrow: równomierności otwarcia przepustnic na gaźnikach jednocześnie (szczególnie jak wymieniamy linkę) - regulujemy jedną lub drugą śrubą od linki gazu na jednym lub drugim gaźników (ważne jeśli mamy duże rozbieżności po złożeniu , czyszczeniu gaźników.
    6. Podłączamy zastępczy zbiornik paliwa zrobiony z jakiejś butelki - idzie max do 1 litra paliwa
    7. Jak mamy zimny silnik odpalamy i rozgrzewamy. (w przypadku silników bez chłodzenia ciecza musimy zapewnić nawiew np: wentylator skierowany na silnik.
    8. Podłączamy wakuometr pod gaźniki w miejsce wykręconych śrub śrubokręt krzyżakowy - śruby są gaźnik tył - od strony zmiany biegów, gaźnik przód po przeciwnej (chyba przekrój śruby M0,4 wkrętak PH2) link prezentujacy miejsce podłączenia - inny mój post:
    http://www.bractwo-suzuki.com.pl/forum/ ... 2&start=15
    9. Odpalamy silnik kontrola wartości obrotów biegu jałowego na ok 1000 obr/min.
    10. Obserwujemy wskazania wakuometra na biegu jałowym kręcimy śrubą regulacyjną linki synchronizacyjnej miedzy gaźnikami (Nr 4 rysunku 121 poniżej fot.) zawsze dążąc do wyrównania podciśnień. W przypadku gdy nie możemy uzyskac równoważnego poziomu przeprowadzamy korektę na śrubach regulacyjnych jednego lub drugiego gaźnika w zależności od zaobserwowanej siły podciśnienia.
    10. W trakcie przeprowadzania korekty moga wzrosnąć lub spaść obroty silnika (najczęściej wzrastają) i potrzeba "na bieżąco w trakcie regulacji przeprowadzać korektę biegu jałowego śruba na tylnym gaźniku dążąc do utrzymania1000 obr/min.
    11. Gasimy motor ponownie od punktu 9-10. Sprawdzamy czy wartości podciśnień sa powtarzalne. !!
    12. Wkręcamy motor na wyższe obroty poziom około 1500-2000 obr/min. Ważne żeby przepustnice były uchylone poprzez odkręcenie manetki!!! :wink: na w miarę stałą wartość (kwestia sporna ile jeden lubi Zosie drugi Gosie - najważniejsze aby odchyły przepustnic były wynikiem siły naciągu linki poprzez manetkę gazu - co zapewni ich "Identyczny uchył i jednakowe podciśnienie.
    13. Regulacja śruby linki synchronizacyjnej (Nr 4 rysunku 121 poniżej fot.) na jednakową wartości podciśnień na podwyższonych obrotach jw. + korekta obrotów.
    14. Jeśli ciśnienia się ustabilizowały gasimy odpalamy i robimy korekty aż jest do przyjęcia (w sumie rzadko uda się ustawić tak że nie będzie rozbieżności minimalnych:? WAŻNE ŻEBY BYŁY JAK NAJMNIEJSZE NA WSKAŹNIKU. Co rozumiemy jako rozbieżności "delikatny w zależności od wskaźnika rozbieżność przy ZMIANIE!!! PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ W WĄSKI|M ZAKRESIE. (najczęściej podyktowane to jest tym że wakuometr grawitacyjny jest BARDZO dokładny i zależne jest to od jego budowy zastosowanych tłumień (te strzykawki wciskane do węży itp).
    15. Kontrujemy śrubę najlepiej wcześniej "stworzonym do tego celu kluczem bodaj "10" o trudno pojętym kształcie który fajnie zrobić na początku. (wtedy na bank sie rozjedzie i od nowa wkoło Macieju :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ).
    16. A jak założymy bak też sprawdzamy jak źle sa ułożone linki to bak dogniatając je potrafi wpłynąć na wynik wskazań (i od nowa.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )
    17. Po tym ŁATWYM :) I SZYBKIM :D PROCESIE PIJEMY BROWAR :D O ILE NAS NOC NIE ZASTANIE :roll: BO PASOWAŁO BY JESZCZE ZALICZYĆ PARĘ KM! :jump: :moto:
INNE UWAGI CZY FOTOGRAFIE POMIJAM ŁATWO JE ZNALEŹĆ W SIECI

TAK TO WYGLĄDA :plask: LICZĘ NA KONSTRUKTYWNE UWAGI :sorry: WNOSZĄCE COS DO SPRAWY I EWENTUALNE PODPOWIEDZI - JEŚLI COŚ ŹLE NAPISAŁEM :aniolek:

PONIŻEJ INNE INFORMACJE


JAK WYKONAĆ WAKUOMETR - klikacie w WWW kilkadziesiąt stron oraz na "tubie" szkoda czasu na opisy. CENA ZA ZROBIENIE TO JAKIEŚ MOŻE DO 20zł. Występują dwa rodzaje (mowa o do zrobienia za grosze!)
  • -jeden to rurka wygięta w kształt litery "U" - jest ich najwięcej i początkującym tak mi sie wydaje trudniej je opanować :?
    -"flaszkowy" w necie szukajcie link:
    https://www.youtube.com/watch?v=Y_WDF6glD5k
    https://www.youtube.com/watch?v=GaTRyHxvneY
    lub inne flaszkowe zalety tych to przede wszystkim brak wrażliwości na zassanie czynnika w gaźnik fajny motyw przelewania dążenie do ustawienia czynnika tak aby nie było zmiany poziomu płynu, mniejsza wrażliwość co nie znaczy że sa gorsze w odniesieniu do rurkowego gdzie ta czułość jest często zbyt duża
OPIS Z INSTRUKCJI "SUZUKI VS700-800 INTRUDER • 1985-1997" - TŁUMACZENIE WUJEK GOOGLE: za zabawną formę tekstu odpowiada "tłumacz" znaczy wujek

Regulacja prędkości biegu jałowego gaźnika
Przed dokonaniem tej regulacji, filtr powietrza
elementy muszą być czyste, a silnik musi mieć
odpowiednie kompresji. Zobacz w tym testu na ściskanie
rozdział. W przeciwnym wypadku procedura ta nie może być wykonana
prawidłowo.
1. Uruchomić silnik i pozwolić dotrzeć do normalnej pracy
temperatury. Upewnij się, że gałka jest w dławik
Otwarta pozycja, wciśnięty do oporu (Rysunek 119).
2. Podłącz przenośne obrotomierz następujące
instrukcjami producenta.
3. Na tylnej gaźnika, obrócić pokrętło regulacji biegu jałowego
(Rysunek 120) tak, aby dostosować prędkość obrotową biegu jałowego.
4. Prawidłowa prędkość biegu jałowego jest wymieniony w tabeli 6.
5. Otworzyć i zamknąć przepustnicę kilka razy;
sprawdzić różnice w prędkości biegu jałowego. Readj Ust razie koniecz
ułamkowym.
OSTRZEŻENIE
Przy silniku pracującym na biegu jałowym,
przemieścić rączkę z boku na bok. Jeśli
prędkość biegu jałowego wzrasta podczas tego
ruch, może być konieczne linka gazu
do regulacji lub może być niewłaściwie kierowane
przez ramę. Rozwiązać ten problem
natychmiast. Nie jeździć na rowerze, w tym
niebezpieczna sytuacja.
Mieszanki biegu jałowego gaźnika
Bezczynnie mieszaniny (śruba pilot) jest ustawiony na
fabrycznie i nie jest do zresetowania. Nie dostosowanie pilota
Śruba chyba że gaźniki były remontowane.
Jeśli tak, zapoznaj się z rozdziału siódmego do procedur serwisowych.
Kabel synchronizacji gaźnik
Synchronizacja kable gaźnika zapewnia
że jeden cylinder nie stara się działać szybciej niż
inne, cięcie energii i gazu przebieg. Tylko do-
wikary sposób synchronizacji gaźników jest użycie
zestaw manometrów próżniowych, że pomiar poboru
próżni obu cylindrów, w tym samym czasie.
Patrz Rysunek 121 do tej procedury.

Te 2 oddzielne procedury odnoszą się do synchronizowanego
nizacji z gaźników po synchronizacji
Kabel (5) została usunięta lub jest nieprawidłowo AD
wyjustowany-dostosować lub gdy kabel z przodu przepustnicy (2)
i / lub z tyłu kabel przepustnicy (6) zostały zastąpione.

UWAGA
Przed synchronizacji gaźników,
filtry powietrza powinny być czyste i
luz zaworowy odpowiednio dostosowane.

Synchronizacja równoważenie kabla
1. Rozgrzać silnik do normalnej tempera operacyjnego
tura.
2. Sprawdź i, jeśli to konieczne, dostosować prędkość biegu jałowego jako
opisane w niniejszym rozdziale. Wyłączyć silnik.
3. Wyjmij zbiornik paliwa, jak opisano w Paliw
Demontaż zbiornika! Instalacja w rozdziale siódmym.
4. Zainstaluj pomocniczy zbiornik paliwa na motocyklu
i dołączyć jego przewód paliwowy wąż prowadzący do paliwa
pompy.

UWAGA
Synchronizacja gaźnika nie może być
wykonane ze zbiornikiem paliwa akcjami
to ze względu na brak pokojowej re-
aby zainstalować dla wymaganego sprawdzianów i zrobić
korekty. Pomocniczy zbiornik paliwa
obowiązek dostarczyć paliwo do carbure-
niki w trakcie tej procedury.
UWAGA
Zbiornik paliwa z małej pojemności skokowej mo-
torcycle, ATV lub kosiarki sprawia,
doskonała pomocniczy zbiornik paliwa. Marka
pewien Zbiornik jest zamontowany w sposób bezpieczny i
ustawione tak, łączący przewód paliwowy
nie jest zagięty lub zatkany.

OSTRZEŻENIE
Podczas dostarczania paliwa przez tymczasowe
oznacza, upewnij się, że zbiornik paliwa pomocniczego
jest bezpieczny i że wszystkie przewody paliwowe są
tight-nie ma wycieków.

5. Wyjmij obie śruby portów próżni. Zobacz rys
ure 122 przedniego gaźnika i 123 na fig
gaźnik tyłu.
UWAGA
Rysunek 123 jest pokazany z carbure-
tors usunięto z silnika dla przejrzystości.


Nie usuwać do ponownego gaźniki
przenieść te śruby.
6. Podłącz przewody podciśnieniowe z węglowodanów-synch
Narzędzie do portów próżniowych gaźnika, po
instrukcjami producenta. Upewnij się, że w trasę
linii próżniowej do prawidłowego cylindra. Wagi
Narzędzie carb-odświeżania przy 1000 obrotach na minutę przed rozpoczęciem próby
Postępując zgodnie z instrukcjami producenta.
7. Uruchomić silnik i ustawić obroty biegu jałowego do 1000
rpm.

8. Sprawdzić odczyty wskaźników. Jeśli różnica
Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w. Hg) lub mniej
pomiędzy cylindrami 2, gaźniki są Przy opracowaniu
Ered zsynchronizowane.
9. Jeżeli gaźniki nie są zsynchronizowane, należy postępować
w sposób następujący:
a. Z silnikiem na biegu jałowym 1.000 rpm,
odkręcić nakrętkę i obrócić synchronizacji
Regulator kabla (4, Rysunek 121) i przepustnicy
zatrzymać śrubę (9, Rysunek 121), aby zsynchronizować
od przodu do tyłu gaźniki.


UWAGA
Aby uzyskać najwyższą wydajności i
Wydajność z silnika, regulacji
gaźniki tak, że odczyty cechowania
są tak blisko siebie, jak to możliwe.
b. Po gaźniki są zrównoważone, dokręcić
nakrętkę blokującą na regulatorze kabla synchronizacji.
c. Zresetować prędkości obrotowej biegu jałowego, wymienione w tabeli 6 oraz
wyłączyć silnik.
10. Odłącz carb-Synch linie próżniowe narzędziem
z gaźnikiem.

UWAGA
Upewnij się, że śruby są próżniowo portowe
szczelne, aby uniknąć przecieku próżni.

11. Zamontować śruby portów próżni. Patrz rys
122 przedniego gaźnika i 123 na fig
gaźnik tyłu.
12. Odłączyć pomocniczy zbiornik paliwa i zainstalować
standardowy zbiornik paliwa.

Równoważenie kabel przepustnicy ODPOWIADA ZMIANA POZYCJI NAKRĘTKI NA LINCE nr $ ZDJĘCIE z NUMEREM 121!!!
1. Wykonaj kroki 1-5 z Synchronizacja Cable Bal
ancing w procedurze przepuszczalną.
2. Usunąć śruby zabezpieczające zamontować zbiornik paliwa
ing wspornik (Rysunek 124) i zdjąć wspornik.
3. Usunąć śrubę (rysunek 125) mocującą
Wspólny przewód przepustnicy do obudowy filtra powietrza i ponownie
przenieść połączenie z zacisku na obudowie filtra powietrza.
4. Odłączyć złącze kabla przepustnicy (Rysunek 126).
5. Na gaźników, poluzować nakrętkę z przodu
Kabel gaźnik przepustnicy (3, Rysunek 121) i
przeciwnakrętką na kablu z tyłu gaźnika przepustnicy (7, rys
URE 121).
6. Na gaźników, obrócić regulator linki gazu
(3, Rysunek 121) na przedniej gaźnika i
Regulator linka gazu (7, Rysunek 121) z tyłu
gaźnik do przepustnicy wystają z końcówek kabli
wspólne linka gazu (Rysunek 127), dokładnie to samo
kwotę.
7. Dokręcić obie nakrętki zabezpieczające bezpiecznie i linka gazu
podłącz kabel przegub przepustnicy.
8. Zamontować złącze kabla przepustnicy do klipu na
Obudowa filtra powietrza i zainstalować śrubę. Dokręcić
Śruba bezpiecznie.
9. Zainstaluj wspornik i śruby mocujące zbiornik paliwa.
Dokręcić śruby bezpiecznie.
10. Podłączyć przewody podciśnieniowe z węglowodanów-synch
Narzędzie do portów próżniowych, po produkcji stal
Instrukcje centa. Upewnij się, że trasy próżniowej
linie do prawidłowego cylindra. Zrównoważyć węglowodanów-synchronizacja
Narzędzie przy 2000 obr przed rozpoczęciem próby następujące
instrukcji producenta.
11. Uruchomić silnik i zwiększyć obroty silnika
do 2000 obrotów na minutę.
12. Sprawdź odczyty wskaźników. Jeśli różnica
Wskaźnik 10 odczyty mm Hg (0,4 w. Hg) lub mniej
pomiędzy cylindrami 2, gaźniki są Przy opracowaniu
Ered zsynchronizowane.
13. Jeśli gaźniki nie są zsynchronizowane, należy postępować
w sposób następujący:
. Przy silniku pracującym na od 2000 rpm,
odkręcić nakrętkę i obrócić przednie gaźnik
Regulacja linki przepustnicy (3, Rysunek 121) do syn-
chronize gaźników przednie i tylne.

UWAGA
Aby uzyskać najwyższą wydajności i
Wydajność z silnika, regulacjigaźniki tak, że odczyty cechowania
są tak blisko siebie, jak to możliwe.

b. Po gaźniki są zrównoważone, dokręcić
zabezpieczenia kół na przedniej kabla przepustnicy gaźnika
regulator.
c. Zresetować prędkości obrotowej biegu jałowego, wymienione w tabeli 5 i
wyłączyć silnik.
14. Odłącz carb-Synch linie próżniowe narzędziem
z gaźnikiem.

UWAGA
Upewnij się, że śruby są próżniowo portowe
szczelne, aby uniknąć przecieku próżni.

15. Zamontować śruby portów próżni. Patrz rys
122 przedniego gaźnika i 123 na fig
gaźnik tyłu.
16. Odłączyć pomocniczy zbiornik paliwa i zainstalować
standardowy zbiornik paliwa

ZMIANA MIESZANKI (241 str)

Rejetting gaźników

Nie staraj się rozwiązać problemu silnik pracuje biedny
przez rejetting gaźników, jeśli wszystkie następujące
warunki są prawdziwe:
. Silnik orzekł dobrą melodię w przeszłości z
średnia natryskiwania.
b. Silnik nie został zmodyfikowany.
c. Motocykl jest obsługiwane w ten sam
region geograficzny w ramach tego samego generała
warunki klimatyczne, jak w przeszłości.
d. Motocykl był i jest jeździł na
średnie prędkości autostradowych.
Jeśli warunki te wszystkie prawdziwe, są szanse,
że problem jest z powodu awarii w
gaźnika lub innego elementu, który musi być
naprawy. Zmiana rozmiaru jet prawdopodobnie gaźnik
nie rozwiąże problemu. Rejetting gaźników
Może być konieczne, jeżeli jeden z następujących warunków
prawdziwe:
. Niestandardowy typ elementów filtracyjnych powietrza są
używana.
b. Niestandardowy układ wydechowy jest zainstalowany na
motocykl.
c. Każda z głównych składników kończą się w silniku
(Tłoki, wałki rozrządu, zawory, stopień kompresji,
itd.) zostały zmodyfikowane.
d. Motocykl jest w użyciu w znacznie wyższa
lub niższej wysokości lub w znacznie cieplejsze lub
chłodniejszy klimat niż w przeszłości.
e. Motocykl jest obsługiwany w rozważenia
umiejętnie wyższe prędkości niż przed i zmienia się
chłodniejsze świece zapłonowe nie rozwiąże problemu.
f. Ktoś wcześniej zmienił CARBURE
tor natryskiwania.
g.Motocykl nigdy nie orzekł zadowalająca
dostroić silnik.
Jeśli konieczne jest ponowne jet w gaźniki, kontrola
z tunerem wydajności dla dealerem lub motocykl
Zalecenia co do wielkości dysz do zainstalowania na
konkretnej sytuacji.
Jeśli nie zmienić dysze zrobić tylko w jednym rozmiarze
Czas. Po rejetting, test jeździć na rowerze i wykonać
Test świecy zapłonowej; znajdują się świece zapłonowe w Reading
Rozdział trzeci.




<<DOKUMENTACJA ZDJĘCIOWA PO POLSKU JEST OSOBNO PONIŻEJ >>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw, 2 cze 2016, 08:45 przez ricorro, łącznie zmieniany 3 razy.
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: lukaszmlynarczyk »

Siemanko.wszystko wyjasnione.Pamietasz moze jakiej grubosci wezyk od waq zakladales na te dysze co srobki sie wykreca?bo to wychodzi ze fi 10?czy potrzeba jest zrobic jakas redukcje zeby ten wezyk byl cienszy do "domowej roboty wakumetra U"?
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
ricorro

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

Nie mam pod reką bo wakuometr (nazywamy go "komputer") jest u kolegi. Najważniejsze to zrobić te rurki gwintowane wkręcane zamiast śrubek. To jest rurka gwintowana z nakrętką i nałożonym oringiem w celu uszczelnienia po wkręceniu. Z drugiej strony nakładasz cienkiego węża elastycznego czarnego o małym przekroju coś koło 0,3 (wewnątrz) na tą przejściówkę. dalej możesz mieć nawet ta "10" o której mówisz. Ciecz to OLEJ bo jak by zassało to nic sie nie stanie.... resztę doczytaj w WWW filmików jest sporo jak zrobić NIE MA ZŁOTEGO ŚRODKA WAŻNE DO CELU
Redukcje trzeba i tłumienie drgań cieczy poprzez strzykawki wciśnięte w rurkę.
No chyba że zrobisz flaszkowy ja coś w tym kierunku pójdę żeby mieć swój własny bo często sie z tego korzysta. NO I BARDZO FAJNIE DZIAŁA TEN Z FLASZKI!.
Ostatnio zmieniony czw, 2 kwie 2015, 08:37 przez ricorro, łącznie zmieniany 4 razy.
lukaszmlynarczyk
Głaszczący Kanapę
Posty: 43
Rejestracja: czw, 12 lut 2015, 20:35
Województwo: świętokrzyskie
Lokalizacja: Świetokrzyskie, Stąporków

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: lukaszmlynarczyk »

Wlasnie o to mi chodzilo ze WKRECAMY W MIEJSCE TEJ SROBKI dorobiona wczesniej rurke(dysze) na ktora zakladamy wezyk taki jaki wyda nam ta rureczka ktora dorobimy...aha to musze dorobic cosik takiego:) :shock:
Masz jakas sugestie??moze??
dzieki za wskazowki.jestes gosc :D
Intruder vs 750 1990r
Yamah a xj 650 Maxim 1981r razem 15 lat w soidle
Suzuki Boulevard c90 2006r
Deauville 700
tofi

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: tofi »

:shock: SZACUN RICORRO -POEZJA :D
ricorro

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

Tu macie inny FANTASTYCZNY PRZYKŁAD działania tych z flaszki. Podkreślam NAJWIĘKSZĄ ICH ZALETA JEST TO ŻE NIE TRZEBA PRZEJMOWAĆ SIE TYM ŻE MOŻE ZASSAĆ CZYNNIK DO GAŹNIKÓW. Po prostu uruchamiasz silnik i ustawiasz. Wyssanie płynu z jednej do drugiej powoduje przepływ powietrza i tyle nie trzeba gasić moto jak zacznie bardzo ssać w jednym. W tych flaszkowych dążymy do zatrzymania przepływu cieczy znaczy mniej ważne jest utrzymanie tych samych poziomów ważne żeby nie przepływała ciecz z jednego do drugiego. Sama zasada równoważenia podciśnień jest zachowana w 100% :idea:
https://www.youtube.com/watch?v=7D_f05_a74Y

No i można potem śmigać z dziewczynami :lol:. Ciekawe czy moja :brwi: ubierze "orzeszek" :co?:i sie wreszcie odważy...
ricorro

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

Sezon w pełni nowe filtry, olej. Czas zrobić synchronizację w związku z różnicami podciśnień wynik włożenia nowych filtrów powietrza.

Poniżej mój nowiutki manometr flaszkowy ISTNA DROŻYZNA 6zł NIE LICZĄC FLASZEK (1m/1złx4metry rurki+ 1 zł 2korki.

a potem fotki z zmagań z jednym z trudniejszych zagadnień na rynku :lol: . Zakichana synchronizacja w VS-ie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

PROSZĘ OGLĄDAĆ (jeśli kogoś to ciekawi) OD KOLEJNEGO POSTU W TYŁ COFAJĄC SIĘ SORKI
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony ndz, 17 kwie 2016, 19:45 przez ricorro, łącznie zmieniany 5 razy.
ricorro

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

CD... proszę oglądać od tyłu fotka nr 1, 2,3 itp...
Wydaje mi się że opis zbędny.

Jeśli ktoś korzysta z manometru flaszkowego. PROSZĘ USTAWIAĆ TAK ABY NIE BYŁO PRZEPŁYWU MIĘDZY FLASZKAMI NIE TYLKO NA WOLNYCH OBROTACH ALE NA LEKKIM GAZIE LUB BARDZO BARDZO MINIMALNY przepływ jeśli komuś nie wychodzi (RÓŻNY POZIOM CIECZY NIE MA ZNACZENIA BRAK PRZEPŁYWU = WŁAŚCIWA SYNCHRONIZACJA!) - kontrowanie śruby w VS-ie bezcenne! :lol:.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: asedio »

Dodam. Klucze śrub regulacyjnych to 8 a kontry 10. Najlepiej oczkowe z wyciętym prześwitem w oczku. Oczkowe mają mniejszy skok regulacji, więc małym krokiem można kręcić. Można poswiecić dwa takie :)
Wycięcie w oczku na szerokość gwintu/linki. Ricorro wszystko ładnie opisał. Dodam jeszcze, że czy obie przepustnice są równo ustawione moża dostrzec w momencie kiedy lekko dodajemy gazu manetką. Podciśneinia powinny jednocześnie reagować i to chyba będzei widać tylko na wakuometrach. Ja kupiłem dwa takie z redukcją na weżyk na all.. za 50zł.
U mnie była kicha.. :( Jeden już generował pdociśnienie a drugi jeszcze nie. trzeba to wyregulwoac już przed samą synchronizacją.
Ostatnio zmieniony ndz, 15 paź 2017, 17:11 przez asedio, łącznie zmieniany 1 raz.
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
Smakosz
Prawa Ręka Mechanika
Posty: 300
Rejestracja: pt, 29 wrz 2017, 22:30
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Kluczbork-opolskie

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: Smakosz »

:cheers: I to jest konkretne opisanie tematu,szacun brachu
Nie przejmuj się starością,nadal będziesz odpierdalał głupoty,tylko wolniej.
asedio
Śmigający inaczej...
Posty: 67
Rejestracja: pt, 15 wrz 2017, 21:38
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Tczew

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: asedio »

No cóż, polegełm przy synchronizacji. :(
Sprawa wydawała mi się logiczna i prosta a tu zonk..
Łapy popalone, pęcherze na palcach i faja.. dopiero jak dostrzegłem, że pancerz linki gazu od dwójki rozcapierzony stało się wszytko jasne :)
Normalnie nie było tego widać i dało się ustawić i niby ładnie sobie gaźniki grały ale wystarczyło manetką dać full, pancerz wylazł ze śruby i na rozcapierzonych drutach pancerza inaczej się oparł i szlag wszystko trafił.
Tutaj właśnie przydały się wakuometry. Minimalne dodawanie gazu i widać było jak jeden gaźnik reagował ładnie a drugi dużo później. Jak wyregulowałem równe ciagnięcie obu linek to potem się rozłaźiło i to mocno. Dlaczego? zastanawiałem się ..to mnie naprowadziło na sprawdzenie pancerzy i wyszło szydło z worka.
Linki kupione nowe i kolejne podjeście mam nadzieję skuteczne :)
Morał z tego taki, że trzeba pociągnać za pancerze tak żeby wylazły ze śrub regulacyjnych i je dokładnie obejrzeć i dopiero potem brać sie za regulację.
75r. komarek 2KM?, 82r. ETZ250...potem rowerów naście/siąt... i. po 50-stce Intruder vs800 95r, vs1400..odjechały :(...FZ1N odjechała..:( teraz tylko XJR1300 i FJR1300 :)
ricorro

Re: INTRUDER VS800 VS1400 Synchronizacja gaźników - poradnik

Post autor: ricorro »

:D No zgadza się lepiej wszystko posprawdzać dobrze. Trzymaj się ...
ODPOWIEDZ